Yeterlilik Kodu

TR0030019224

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİnönü Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Sorumlu Kurum URLhttp://inonu.edu.tr/tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO.08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bölümümüz, çağdaş spor bilimleri anlayışı doğrultusunda akademik ve uygulamalı eğitimi en üst seviyeye çıkarmayı, bilimsel araştırmalar yoluyla spor performansını geliştirmeyi ve sporun bireysel ve toplumsal faydalarını artırmayı amaçlamaktadır. Antrenörlük mesleğinin etik, bilimsel ve teknik yönlerini güçlendirerek, mezunlarımızın ulusal ve uluslararası düzeyde başarılı bir kariyer sürdürmelerine katkı sağlamayı hedeflemekteyiz. Ayrıca, sporun yaygınlaştırılması ve toplum sağlığının korunmasına yönelik projeler geliştirerek, sporun her yaş grubuna ve kesime ulaşmasını sağlamak temel amacımızdır.

Öğrenme Ortamları

Antrenörlük Eğitimi Bölümü’nde öğrenciler, modern dersliklerde verilen teorik derslerin yanı sıra çeşitli spor branşlarına uygun sahalar, spor salonları ve açık hava tesislerinde uygulamalı eğitim almaktadır. Performans testleri, kondisyon çalışmaları, teknik ve taktik uygulamalar için donanımlı spor salonları ve laboratuvarlar kullanılmaktadır. Ayrıca spor bilimleri araştırma merkezleri sayesinde öğrenciler bilimsel araştırmalara katılma ve antrenman süreçlerini bilimsel yöntemlerle değerlendirme imkânı bulmaktadır. Böylece öğrenciler, antrenörlük mesleğine yönelik hem teorik hem de pratik becerilerle donatılmış şekilde yetişmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenman bilimi ile ilgili kavramları bilir ve bunları farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
  • Antrenman yöntemlerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
  • Spor organizasyonlarının yapı ve işleyişini açıklar.
  • Performans ve yetenek ölçüm yöntemlerini açıklar.
  • Psikolojinin spor performansına etkisiyle ilgili bilgi sahibidir.
  • Spor sakatlıklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu ile ilgili bilgi sahibidir.
  • Sporcu beslenmesi ile ilgili bilgi sahibidir.
  • Toplum sağlığını geliştirici fiziksel aktivite ve egzersiz yöntemleri ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibidir.
  • Sporla ilgili yeterli mesleki İngilizce bilgisine sahiptir.
  • Ulusal ve uluslar arası spor kuruluşlarını tanır ve onların çalışma özelliklerini bilir.
  • Sportif aktivite sırasında ortaya çıkabilecek yaşamı tehdit eden acil durumlar karşısında gerekli müdahale hakkında bilgi sahibidir.
  • Spor alanı ile ilgili (uzmanlık spor branşı) tesis, araç-gereç ve eğitim teknolojilerini bilir,kullanır ve geliştirir.İnsan organizmasının yapısı, görevleri, gelişimi hakkında bilgi sahibidir. Sportif faaliyet ve müsabaka organize etme bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile sporcularının mevcut performanslarını gözlemler.
  • Sporcuların teknik ve taktik becerilerinin gelişimi için gerekli uygulamaları yapar.
  • Sporcu ve öğrencileri ilgi istek ve yeteneklerini doğrultusunda spora yönlendirme, geliştirme bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Yönetim, sporcu ve aile üçgeninde ilişkileri yürütecek yüksek iletişim becerilerine sahiptir.
  • Herhangi bir spor branşında takım oluşturma, yarışmalara hazırlama ve katılımı konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
  • İnsan vücüdunun fiziksel yapısı ve hareket sistemi ile ilgili bilgi sahibidir.
  • Bilgisayar kullanma becerisi kazanır.
  • Donanım, yazılım ve İnternet kullanma becerisine sahip olur.
  • Spor bilimleri alanındaki yenilikleri takip ederek bunların uygulamada kullanılmasını sağlar.
  • Beden eğitimi ve sporla ilgili kavramları bilir ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır. Bunların dışında tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması 1.80 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu: Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK)

Akreditasyon Süresi: 29.04.2025-29.04.2026

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) den yeterli puan almış ve özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 1.80 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü mezunları, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatında, kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra örgütlerinde, amatör ve profesyonel spor kulüplerinin eğitim-öğretim ve antrenman yapısı içinde antrenör olabilirler.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

  • 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları Çerçevesi

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030019224


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İnönü Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO.08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO.08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bölümümüz, çağdaş spor bilimleri anlayışı doğrultusunda akademik ve uygulamalı eğitimi en üst seviyeye çıkarmayı, bilimsel araştırmalar yoluyla spor performansını geliştirmeyi ve sporun bireysel ve toplumsal faydalarını artırmayı amaçlamaktadır. Antrenörlük mesleğinin etik, bilimsel ve teknik yönlerini güçlendirerek, mezunlarımızın ulusal ve uluslararası düzeyde başarılı bir kariyer sürdürmelerine katkı sağlamayı hedeflemekteyiz. Ayrıca, sporun yaygınlaştırılması ve toplum sağlığının korunmasına yönelik projeler geliştirerek, sporun her yaş grubuna ve kesime ulaşmasını sağlamak temel amacımızdır.


Öğrenme Ortamları

Antrenörlük Eğitimi Bölümü’nde öğrenciler, modern dersliklerde verilen teorik derslerin yanı sıra çeşitli spor branşlarına uygun sahalar, spor salonları ve açık hava tesislerinde uygulamalı eğitim almaktadır. Performans testleri, kondisyon çalışmaları, teknik ve taktik uygulamalar için donanımlı spor salonları ve laboratuvarlar kullanılmaktadır. Ayrıca spor bilimleri araştırma merkezleri sayesinde öğrenciler bilimsel araştırmalara katılma ve antrenman süreçlerini bilimsel yöntemlerle değerlendirme imkânı bulmaktadır. Böylece öğrenciler, antrenörlük mesleğine yönelik hem teorik hem de pratik becerilerle donatılmış şekilde yetişmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenman bilimi ile ilgili kavramları bilir ve bunları farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
  • Antrenman yöntemlerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
  • Spor organizasyonlarının yapı ve işleyişini açıklar.
  • Performans ve yetenek ölçüm yöntemlerini açıklar.
  • Psikolojinin spor performansına etkisiyle ilgili bilgi sahibidir.
  • Spor sakatlıklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu ile ilgili bilgi sahibidir.
  • Sporcu beslenmesi ile ilgili bilgi sahibidir.
  • Toplum sağlığını geliştirici fiziksel aktivite ve egzersiz yöntemleri ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibidir.
  • Sporla ilgili yeterli mesleki İngilizce bilgisine sahiptir.
  • Ulusal ve uluslar arası spor kuruluşlarını tanır ve onların çalışma özelliklerini bilir.
  • Sportif aktivite sırasında ortaya çıkabilecek yaşamı tehdit eden acil durumlar karşısında gerekli müdahale hakkında bilgi sahibidir.
  • Spor alanı ile ilgili (uzmanlık spor branşı) tesis, araç-gereç ve eğitim teknolojilerini bilir,kullanır ve geliştirir.İnsan organizmasının yapısı, görevleri, gelişimi hakkında bilgi sahibidir. Sportif faaliyet ve müsabaka organize etme bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile sporcularının mevcut performanslarını gözlemler.
  • Sporcuların teknik ve taktik becerilerinin gelişimi için gerekli uygulamaları yapar.
  • Sporcu ve öğrencileri ilgi istek ve yeteneklerini doğrultusunda spora yönlendirme, geliştirme bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Yönetim, sporcu ve aile üçgeninde ilişkileri yürütecek yüksek iletişim becerilerine sahiptir.
  • Herhangi bir spor branşında takım oluşturma, yarışmalara hazırlama ve katılımı konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
  • İnsan vücüdunun fiziksel yapısı ve hareket sistemi ile ilgili bilgi sahibidir.
  • Bilgisayar kullanma becerisi kazanır.
  • Donanım, yazılım ve İnternet kullanma becerisine sahip olur.
  • Spor bilimleri alanındaki yenilikleri takip ederek bunların uygulamada kullanılmasını sağlar.
  • Beden eğitimi ve sporla ilgili kavramları bilir ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır. Bunların dışında tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması 1.80 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu: Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK)

Akreditasyon Süresi: 29.04.2025-29.04.2026


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) den yeterli puan almış ve özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 1.80 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü mezunları, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatında, kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra örgütlerinde, amatör ve profesyonel spor kulüplerinin eğitim-öğretim ve antrenman yapısı içinde antrenör olabilirler.


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

  • 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları Çerçevesi

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030019224

Qualification Title
Undergraduate Diploma in Coaching Education
Awarding BodyInonu University
Awarding Body Contactİnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Awarding Body Urlhttp://inonu.edu.tr/tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Our department aims to maximize academic and practical education in line with the understanding of contemporary sports sciences, to improve sports performance through scientific research, and to increase the individual and social benefits of sports. By strengthening the ethical, scientific and technical aspects of the coaching profession, we aim to contribute to our graduates' successful careers at national and international levels. In addition, our main goal is to ensure that sports reach all age groups and segments by developing projects aimed at popularizing sports and protecting public health.

Learning Environments

In the Coaching Education Department, students receive not only theoretical instruction in modern classrooms but also practical training in sports halls, outdoor facilities, and venues adapted to various sports branches. Equipped laboratories and sports science research centers are used for performance testing, conditioning, and technical-tactical applications. Through these facilities, students have the opportunity to engage in scientific research and evaluate training processes using evidence-based methods. This ensures that they graduate with both theoretical knowledge and practical skills required for the coaching profession.

Description
  • Have knowledge about the concepts of training science and relate them to different disciplines Have knowledge about the training methods, and applications .
  • Explain the structure and functioning of sports organizations Have the ability to explain the methods of measurement. and performance. Have knowledge about the impact of sports psychology on performance.
  • Have knowledge about the prevention and rehabilitation of sports injuries Have knowledge about sports nutrition Have knowledge about community health-enhancing physical activity and exercise methods and practices Sports-related professional knowledge of English is sufficient.
  • Recognizes the national and international sports organizations and their working properties Have knowledge about life-threatening emergencies that may occur during sports activity . In the field of sports (sports specific branch) plan, tools, and educational technology knows, uses, and develops.
  • Have knowledge about the human organism, structure, tasks and the development.
  • Have knowledge and ability to organize sporting activities and competitions Observes the current performance of athletes with different methods of measurement and evaluation Makes the necessary applications for the development of technical and tactical skills of the athletes.
  • Request in accordance with their interests and abilities of athletes and sports orientation, has the knowledge and skills development.
  • Will carry the relations among the management, athlete and family triangle with high communication skills.
  • Any branch of a sports team building, preparation and participation in competitions, has the necessary knowledge and skills.
  • Information on the physical structure of the human body and movement system owner.
  • The ability to use the computer, software, and will have the ability to use the internet.
  • Allows you to use them in practice following the innovations in the field of sports scienceKnows the sports related concepts and explains the relationship between the concepts.
Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

 

Further Info
Each semester, students are given at least one midterm and one final exam. In addition, quizzes (quizzes) may be given without a specified date. For each course taken, students will receive one of the following letter grades from the instructor as their final course grade. Students who successfully complete all courses in their enrolled program and achieve a cumulative academic grade point average of 1.80 or higher are eligible to receive a diploma.
Quality Assurance

For ensuring the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
  • Within the framework of criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” on higher education institutions are published annually. Reports prepared based on these evaluations, which include both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
  • Each year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities. These reports, containing both quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are likewise made public by YÖK.
  • The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.”

1. Establishment and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the intended learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are adopted by the relevant Deans’ Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation:
The assessment and evaluation of learning outcomes to be gained by students in each undergraduate program are conducted in accordance with the Education, Teaching, and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the principles set by YÖK.

3. Certification:
Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation and External Evaluation:
Within the scope of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares with the public its “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of higher education institutions. In addition, accreditation decisions granted by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been ensured. Regular review activities regarding the qualifications determined under YÖKAK regulations are also carried out.

Accreditation Agency: Sports Sciences Association (Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board) (SPORAK)

Accreditation Period: April 29, 2025 - April 29, 2026

 

Access Requirements

The student who wants to register to the department must get enough points from the University Student Selection Examination (ÖSS) in accordance with the academic and legal regulations of the university and must be successful in the special ability exam. A student who has started to study in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for transfer. The acceptance of the students is examined before the beginning of the semester, taking into consideration the conditions of each student and the degree to which he / she is admitted and evaluated in a special way. Further information about university entrance is available in the Corporate Catalog.Students who have been approved by the University and whose students are bound by an agreement can receive courses given in English in the department. If the student has Turkish proficiency, he / she can register to any Turkish course specified in the Course Plan.

Conditions for Success Students in this program must have a minimum GPA of 1.80 out of 4.00 to graduate. The minimum ECTS required for graduation is 240. Students are also required to complete their mandatory internship within the specified timeframe and specifications.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of Coaching Education, Youth and Sports General Directorate central and provincial organizations, central and local organizations,public institutions and organizations, both amateur and professional sports clubs in the structure of education and training manager.

Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

  • Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
  • Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Law No. 1739 on the Basic Law of National Education

Council of Higher Education (YÖK) Framework for Undergraduate Teacher Education Programs

Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030019224


Qualification Title
Undergraduate Diploma in Coaching Education

Awarding Body
Inonu University

Awarding Body Contact
İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Our department aims to maximize academic and practical education in line with the understanding of contemporary sports sciences, to improve sports performance through scientific research, and to increase the individual and social benefits of sports. By strengthening the ethical, scientific and technical aspects of the coaching profession, we aim to contribute to our graduates' successful careers at national and international levels. In addition, our main goal is to ensure that sports reach all age groups and segments by developing projects aimed at popularizing sports and protecting public health.


Learning Environments

In the Coaching Education Department, students receive not only theoretical instruction in modern classrooms but also practical training in sports halls, outdoor facilities, and venues adapted to various sports branches. Equipped laboratories and sports science research centers are used for performance testing, conditioning, and technical-tactical applications. Through these facilities, students have the opportunity to engage in scientific research and evaluate training processes using evidence-based methods. This ensures that they graduate with both theoretical knowledge and practical skills required for the coaching profession.


Description
  • Have knowledge about the concepts of training science and relate them to different disciplines Have knowledge about the training methods, and applications .
  • Explain the structure and functioning of sports organizations Have the ability to explain the methods of measurement. and performance. Have knowledge about the impact of sports psychology on performance.
  • Have knowledge about the prevention and rehabilitation of sports injuries Have knowledge about sports nutrition Have knowledge about community health-enhancing physical activity and exercise methods and practices Sports-related professional knowledge of English is sufficient.
  • Recognizes the national and international sports organizations and their working properties Have knowledge about life-threatening emergencies that may occur during sports activity . In the field of sports (sports specific branch) plan, tools, and educational technology knows, uses, and develops.
  • Have knowledge about the human organism, structure, tasks and the development.
  • Have knowledge and ability to organize sporting activities and competitions Observes the current performance of athletes with different methods of measurement and evaluation Makes the necessary applications for the development of technical and tactical skills of the athletes.
  • Request in accordance with their interests and abilities of athletes and sports orientation, has the knowledge and skills development.
  • Will carry the relations among the management, athlete and family triangle with high communication skills.
  • Any branch of a sports team building, preparation and participation in competitions, has the necessary knowledge and skills.
  • Information on the physical structure of the human body and movement system owner.
  • The ability to use the computer, software, and will have the ability to use the internet.
  • Allows you to use them in practice following the innovations in the field of sports scienceKnows the sports related concepts and explains the relationship between the concepts.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

 


Further Info
Each semester, students are given at least one midterm and one final exam. In addition, quizzes (quizzes) may be given without a specified date. For each course taken, students will receive one of the following letter grades from the instructor as their final course grade. Students who successfully complete all courses in their enrolled program and achieve a cumulative academic grade point average of 1.80 or higher are eligible to receive a diploma.

Quality Assurance

For ensuring the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
  • Within the framework of criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” on higher education institutions are published annually. Reports prepared based on these evaluations, which include both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
  • Each year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities. These reports, containing both quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are likewise made public by YÖK.
  • The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.”

1. Establishment and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the intended learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are adopted by the relevant Deans’ Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation:
The assessment and evaluation of learning outcomes to be gained by students in each undergraduate program are conducted in accordance with the Education, Teaching, and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the principles set by YÖK.

3. Certification:
Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation and External Evaluation:
Within the scope of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares with the public its “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of higher education institutions. In addition, accreditation decisions granted by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been ensured. Regular review activities regarding the qualifications determined under YÖKAK regulations are also carried out.

Accreditation Agency: Sports Sciences Association (Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board) (SPORAK)

Accreditation Period: April 29, 2025 - April 29, 2026

 


Access Requirements

The student who wants to register to the department must get enough points from the University Student Selection Examination (ÖSS) in accordance with the academic and legal regulations of the university and must be successful in the special ability exam. A student who has started to study in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for transfer. The acceptance of the students is examined before the beginning of the semester, taking into consideration the conditions of each student and the degree to which he / she is admitted and evaluated in a special way. Further information about university entrance is available in the Corporate Catalog.Students who have been approved by the University and whose students are bound by an agreement can receive courses given in English in the department. If the student has Turkish proficiency, he / she can register to any Turkish course specified in the Course Plan.


Conditions for Success
Students in this program must have a minimum GPA of 1.80 out of 4.00 to graduate. The minimum ECTS required for graduation is 240. Students are also required to complete their mandatory internship within the specified timeframe and specifications.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of Coaching Education, Youth and Sports General Directorate central and provincial organizations, central and local organizations,public institutions and organizations, both amateur and professional sports clubs in the structure of education and training manager.


Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

  • Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
  • Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Law No. 1739 on the Basic Law of National Education

Council of Higher Education (YÖK) Framework for Undergraduate Teacher Education Programs

Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address