Yeterlilik Kodu

TR0030015485

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Antrenörlük Eğitimi Bölümü programı spor bilimleri alanında yoğun bir müfredat uygularken, öğrencilerinin kendi seçtikleri spor branşlarında iyi birer antrenör, uzman ve kondisyoner olarak yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Bölümün eğitim programı antrenörlük mesleği ve genel kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. Öğrenciler mezun olmadan önce mesleki deneyim kazanmaları amacıyla Spor Kulüplerinin ilgili branşlarında iki yarıyıl içinde Staj eğitimlerini de tamamlamaktadırlar. Programın temel amainsan organizmasının fiziksel ve zihinsel özellikleri üzerine kurgulanan ve farklı spor branşlarında uygulanan antrenörlük mesleğinde yeterli donanıma sahip, çağın gerektirdiği bilgiler ile kendini sürekli geliştirmeyi hedefleyen, bilimsel düşünmeyi benimseyen, multidisipliner alanlardan faydalanan, yaratıcı, sorgulayan ve eleştirel düşünen, etik konularda hassas, kendisine ve çevresine saygılı, insana ve topluma duyarlı, tutum ve davranışlar ile birlikte kültürel yeterlilikleri ile topluma örnek olan Spor Bilimci, Antrenör, Kondisyoner ve Sporda Performans Analiz Uzmanı yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda, atölyelerde ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda uygulamalı eğitimler gerçekleştirilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği bilgi ve beceri düzeyini kazanır.
  • Uygun öğretim yöntemlerini kullanarak farklı spor branşlarına yönelik teknik-taktik ve becerileri öğrenir.
  • Mesleki yeterliliklerini geliştirerek farklı disiplinler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğiyle kendini sürekli yeniler.
  • Antrenörlük mesleğine yönelik gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.
  • Toplumda fiziksel okuryazarlığın ve spora katılımın yaygınlaştırılması için plan, program ve projeler geliştirir.
  • Sporda yetenek tarama ve seçme yöntemleriyle birlikte farklı spor branşlarına yönelik yetenekleri belirler.
  • Farklı yaş gruplarındaki sporcuların performans seviyelerini belirleyebilmek amacıyla saha ve laboratuvar testlerini uygular.
  • Sporcu merkezli ve bilimsel bilgiye dayalı eğitim yaklaşımı doğrultusunda antrenman planları oluşturur
  • Spor bilimleri uygulamalarının evrensel ve toplumsal düzeyde etkilerini bilir ve bu bilgileri sorunların çözümünde kullanır.
  • Mesleki etik ve yasal standartlara uygun tutum ve davranışlar gösterir.
  • Bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanarak spor bilimleri alanında uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve teknik seçmeli derslerde öğrencilerin seçilmiş problemleri çözdüğü yazılı açık veya kapalı kitap sınavlar yapılmaktadır. Her yarıyılda her ders için bir arasınav yapılır. Arasınavların tarihi ve programı yarıyılın başladığı ilk ay içinde Bölüm tarafından ilan edilir. Arasınava ilaveten her dersten bir final sınavı yapılır. Final sınavları tarihi ve yeri yine Bölüm'de ilan edilir. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Yarıyıl içi notu (ham not) arasınavın % 40 ı, final sınavının % 60 ı alınarak bulunur.
  • 2004-2005 yılından itibaren uygulanan bağıl değerlendirme sisteminde ham notlar bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak değerlendirilir ve sınıfın başarı durumuna göre öğrencinin başarı notu belirlenir. Arasınav ve final sınavlarının yanısıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve laboratuvardaki performans gibi eğitim aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Bu aktiviteler ve başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı yarıyıl başında öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulur. Arasınav veya final sınavı gerektirmeyen sınavlar öğretim üyesi tarafından belirlenir. Bu durumda başarı notu yarıyıl içinde yapılan ödev, rapor, sunum vs dikkate alınarak belirlenir. Öğrencilerin başarı durumunun belirlenmesinde her yarıyıl sonunda hesaplanan Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve Genel Akademik Not Ortalaması kullanılır.
  • Yarıyıl Akademik Not Ortalaması, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Genel Akademik Not Ortalaması ise, öğrencinin üniversiteye girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu bölümün veya programın ders planındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ikinci yarıyıl sonundan itibaren hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Gerek Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve gerekse Genel Akademik Not Ortalaması öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA) dan (FF) ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. Genel Akademik Not Ortalaması değeri en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF) veya (FD) olmaması koşulu ile başarılı kabul edilir. Genel Akademik Not Ortalaması 2.00'nin altında olan öğrenci başarısızdır. İkinci yarıyılın sonundan itibaren öğrencinin üst yarıyıllardaki dersleri alabilmesi için, Genel Akademik Not Ortalaması ’ nın en az 1.80 olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 27.03.2024/30.09.2027

Giriş Şartı
  • Antrenörlük Programına giriş için lise eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eş değer bir eğitim almış ve ulusal üniversite sınavında ve özel yetenek sınavında yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.
Başarma Şartları Lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar ilgili spor branşlarının federasyonlarında, kulüplerinde, özel ilköğrenim, orta öğrenim ve üniversitelerin bünyesinde antrenör, spor uzmanı ve kondisyoner olarak çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015485


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Antrenörlük Eğitimi Bölümü programı spor bilimleri alanında yoğun bir müfredat uygularken, öğrencilerinin kendi seçtikleri spor branşlarında iyi birer antrenör, uzman ve kondisyoner olarak yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Bölümün eğitim programı antrenörlük mesleği ve genel kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. Öğrenciler mezun olmadan önce mesleki deneyim kazanmaları amacıyla Spor Kulüplerinin ilgili branşlarında iki yarıyıl içinde Staj eğitimlerini de tamamlamaktadırlar. Programın temel amainsan organizmasının fiziksel ve zihinsel özellikleri üzerine kurgulanan ve farklı spor branşlarında uygulanan antrenörlük mesleğinde yeterli donanıma sahip, çağın gerektirdiği bilgiler ile kendini sürekli geliştirmeyi hedefleyen, bilimsel düşünmeyi benimseyen, multidisipliner alanlardan faydalanan, yaratıcı, sorgulayan ve eleştirel düşünen, etik konularda hassas, kendisine ve çevresine saygılı, insana ve topluma duyarlı, tutum ve davranışlar ile birlikte kültürel yeterlilikleri ile topluma örnek olan Spor Bilimci, Antrenör, Kondisyoner ve Sporda Performans Analiz Uzmanı yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda, atölyelerde ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda uygulamalı eğitimler gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği bilgi ve beceri düzeyini kazanır.
  • Uygun öğretim yöntemlerini kullanarak farklı spor branşlarına yönelik teknik-taktik ve becerileri öğrenir.
  • Mesleki yeterliliklerini geliştirerek farklı disiplinler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğiyle kendini sürekli yeniler.
  • Antrenörlük mesleğine yönelik gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.
  • Toplumda fiziksel okuryazarlığın ve spora katılımın yaygınlaştırılması için plan, program ve projeler geliştirir.
  • Sporda yetenek tarama ve seçme yöntemleriyle birlikte farklı spor branşlarına yönelik yetenekleri belirler.
  • Farklı yaş gruplarındaki sporcuların performans seviyelerini belirleyebilmek amacıyla saha ve laboratuvar testlerini uygular.
  • Sporcu merkezli ve bilimsel bilgiye dayalı eğitim yaklaşımı doğrultusunda antrenman planları oluşturur
  • Spor bilimleri uygulamalarının evrensel ve toplumsal düzeyde etkilerini bilir ve bu bilgileri sorunların çözümünde kullanır.
  • Mesleki etik ve yasal standartlara uygun tutum ve davranışlar gösterir.
  • Bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanarak spor bilimleri alanında uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve teknik seçmeli derslerde öğrencilerin seçilmiş problemleri çözdüğü yazılı açık veya kapalı kitap sınavlar yapılmaktadır. Her yarıyılda her ders için bir arasınav yapılır. Arasınavların tarihi ve programı yarıyılın başladığı ilk ay içinde Bölüm tarafından ilan edilir. Arasınava ilaveten her dersten bir final sınavı yapılır. Final sınavları tarihi ve yeri yine Bölüm'de ilan edilir. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Yarıyıl içi notu (ham not) arasınavın % 40 ı, final sınavının % 60 ı alınarak bulunur.
  • 2004-2005 yılından itibaren uygulanan bağıl değerlendirme sisteminde ham notlar bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak değerlendirilir ve sınıfın başarı durumuna göre öğrencinin başarı notu belirlenir. Arasınav ve final sınavlarının yanısıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve laboratuvardaki performans gibi eğitim aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Bu aktiviteler ve başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı yarıyıl başında öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulur. Arasınav veya final sınavı gerektirmeyen sınavlar öğretim üyesi tarafından belirlenir. Bu durumda başarı notu yarıyıl içinde yapılan ödev, rapor, sunum vs dikkate alınarak belirlenir. Öğrencilerin başarı durumunun belirlenmesinde her yarıyıl sonunda hesaplanan Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve Genel Akademik Not Ortalaması kullanılır.
  • Yarıyıl Akademik Not Ortalaması, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Genel Akademik Not Ortalaması ise, öğrencinin üniversiteye girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu bölümün veya programın ders planındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ikinci yarıyıl sonundan itibaren hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Gerek Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve gerekse Genel Akademik Not Ortalaması öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA) dan (FF) ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. Genel Akademik Not Ortalaması değeri en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF) veya (FD) olmaması koşulu ile başarılı kabul edilir. Genel Akademik Not Ortalaması 2.00'nin altında olan öğrenci başarısızdır. İkinci yarıyılın sonundan itibaren öğrencinin üst yarıyıllardaki dersleri alabilmesi için, Genel Akademik Not Ortalaması ’ nın en az 1.80 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 27.03.2024/30.09.2027


Giriş Şartı
  • Antrenörlük Programına giriş için lise eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eş değer bir eğitim almış ve ulusal üniversite sınavında ve özel yetenek sınavında yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.

Başarma Şartları
Lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar ilgili spor branşlarının federasyonlarında, kulüplerinde, özel ilköğrenim, orta öğrenim ve üniversitelerin bünyesinde antrenör, spor uzmanı ve kondisyoner olarak çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015485

Qualification Title
Coaching Education Bachelor’s Degree
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The Coaching Education Department’s program carries out a dense curriculum. Its education plan aims to educate a good trainer, specialist, and conditioning coach in sports branches selected by the students. The department’s education program includes optional and compulsory lessons related to training profession and general culture. Before graduating students completed their internship training in sports clubs related to their sports branches lasted for two terms. This program aims to provide students with the necessary skills for the profession of coach, based on the physical and mental characteristics of the human organism and applied to different sports, to constantly improve themselves with the knowledge required by the times, adopt scientific thinking and benefiting from multidisciplinary areas, Creative, inquiring and critical thinking, to train sports scientists, trainers, conditioners and performance analysts in sport, who are sensitive to ethical issues, respectful of themselves and their environment, sensitive to people and society, and who set an example for society with their attitudes, behavior and cultural competences.
Learning Environments
  • Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is carried out in the institution's laboratories, workshops, and schools affiliated with the Ministry of National Education.
Description
  • Gains the level of knowledge and skills required by the coaching profession.
  • Teaches techniques, tactics and skills for different sports branches by using appropriate teaching methods.
  • By improving their professional competencies, they have basic knowledge about different disciplines and constantly renew themselves with the necessity of lifelong learning.
  • Gains knowledge about developments, research, problems, and practices related to the coaching profession.
  • Develops plans, programs, and projects for the dissemination of sports literacy and participation in sports in society.
  • Determines talents for different sports branches together with talent screening and selection methods in sports.
  • Applies field and laboratory tests to determine the performance levels of athletes in different age groups.
  • Creates training plans in line with the athlete-centered and scientific knowledge-based education approach.
  • Knows the universal and social effects of sports science practices and uses this information in solving problems.
  • Demonstrates attitudes and behaviors by professional ethical and legal standards.
  • Uses information technologies effectively and applies them in the field of sports sciences.
Key Competencies

Has advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Students must attend classes, practices and examinations. Students' attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and technical elective courses there are written examinations, in which most cases student must solve selected problems by calculation. One midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Department in the first month of the semester. In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the Department. Students are given a make-up examination for any examination which they have not attended if it is accepted by the Faculty Administrative Comittee that there exist genuine and valid reasons for this.

The semester grades are determined by adding fourty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. The type and contribution of the educational activities such as reports, homeworks, quizzes, seminar presentations or individual oral discussions, and performance in laboratory work on the assessment are announced by the instructor at the beginning of the semester. In the new assessment system which has been introduced since the academic year of 2004-2005, the semester grades are assessed through Relative Assessment System.

The success states of the students are specified by Grade Point Averages (GPA) and Cumulative Grade Point Average (CGPA) computed at the end of each term. (GPA) is the weighted grade average of the term the student is enrolled in. CGPA is the weighted grade average of the students computed by considering all the courses in the course plan of the enrolled department or program starting from the entrance to the university.

(GPA) and (CGPA) are computed with the weighted grade averages. Weighted grade average is obtained by dividing the sum of the product of course credits and the weight coefficients equivalent of the letter grades to the total credit. Both (GPA) and CGPA are determined by adding all the grades students get from credit courses ranging from (AA) to (FF) to assessment. Students whose CGPA value is at least 2.00 are considered successful on condition that no course has been marked as (FF), (FD). Students whose CGPA values are below 2.00 are considered failure. Starting from the end of the second term, Students’ GPAs have to be at least 1.80 to be able to take classes of the upper terms.

For the assessment of success of the students enrolled in before the academic year of 2004-2005, if the final exam and the semester grades exceed 60 or be equal to 60 , the student will be successful from this course. Courses which do not require midterm and/or final examinations are determined by the course teacher. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. In the nontechnical optional courses, students and lecturer arrange the method of evaluation. The student’s success in these courses is awarded by “successful” in the transcript of records.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and monitoring education and teaching, as well as other activities at higher education institutions.

University Monitoring and Evaluation Reports prepared according to the criteria set by YÖK are published annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Foundation Higher Education Institutions Report, containing academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Principles and Procedures for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":

Program Creation and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program should provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs, after being accepted by the relevant Deans' Council, is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and Evaluation: The methods for measuring and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions according to the basic principles set by YÖK.

Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a diploma upon completing the course credits and other requirements determined by the higher education institution.

Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter the “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year for continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external 

evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accredited or recognized accreditation organizations authorized by YÖKAK also demonstrate that the programs' competencies are ensured for quality. YÖKAK conducts regular review activities related to the competencies determined by its regulations.

Name of the Accreditation Organization: Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK)

Access Requirements

For the acceptance to Sport Science Program, the candidates are expected to complete Secondary (Lycee) or any equivalent international school and obtain the required university entrance and special aptitude exam points.

Conditions for SuccessTo receive a bachelor's degree, it is necessary to successfully complete at least 240 ECTS courses that meet the program qualifications and have an academic average of at least 2.00 out of 4.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates work as trainer, sports specialist and conditioning coach in related sports federations, clubs, special elementary and high school, and colleges.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015485


Qualification Title
Coaching Education Bachelor’s Degree

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The Coaching Education Department’s program carries out a dense curriculum. Its education plan aims to educate a good trainer, specialist, and conditioning coach in sports branches selected by the students. The department’s education program includes optional and compulsory lessons related to training profession and general culture. Before graduating students completed their internship training in sports clubs related to their sports branches lasted for two terms. This program aims to provide students with the necessary skills for the profession of coach, based on the physical and mental characteristics of the human organism and applied to different sports, to constantly improve themselves with the knowledge required by the times, adopt scientific thinking and benefiting from multidisciplinary areas, Creative, inquiring and critical thinking, to train sports scientists, trainers, conditioners and performance analysts in sport, who are sensitive to ethical issues, respectful of themselves and their environment, sensitive to people and society, and who set an example for society with their attitudes, behavior and cultural competences.

Learning Environments
  • Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is carried out in the institution's laboratories, workshops, and schools affiliated with the Ministry of National Education.

Description
  • Gains the level of knowledge and skills required by the coaching profession.
  • Teaches techniques, tactics and skills for different sports branches by using appropriate teaching methods.
  • By improving their professional competencies, they have basic knowledge about different disciplines and constantly renew themselves with the necessity of lifelong learning.
  • Gains knowledge about developments, research, problems, and practices related to the coaching profession.
  • Develops plans, programs, and projects for the dissemination of sports literacy and participation in sports in society.
  • Determines talents for different sports branches together with talent screening and selection methods in sports.
  • Applies field and laboratory tests to determine the performance levels of athletes in different age groups.
  • Creates training plans in line with the athlete-centered and scientific knowledge-based education approach.
  • Knows the universal and social effects of sports science practices and uses this information in solving problems.
  • Demonstrates attitudes and behaviors by professional ethical and legal standards.
  • Uses information technologies effectively and applies them in the field of sports sciences.

Key Competencies

Has advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students must attend classes, practices and examinations. Students' attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and technical elective courses there are written examinations, in which most cases student must solve selected problems by calculation. One midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Department in the first month of the semester. In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the Department. Students are given a make-up examination for any examination which they have not attended if it is accepted by the Faculty Administrative Comittee that there exist genuine and valid reasons for this.

The semester grades are determined by adding fourty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. The type and contribution of the educational activities such as reports, homeworks, quizzes, seminar presentations or individual oral discussions, and performance in laboratory work on the assessment are announced by the instructor at the beginning of the semester. In the new assessment system which has been introduced since the academic year of 2004-2005, the semester grades are assessed through Relative Assessment System.

The success states of the students are specified by Grade Point Averages (GPA) and Cumulative Grade Point Average (CGPA) computed at the end of each term. (GPA) is the weighted grade average of the term the student is enrolled in. CGPA is the weighted grade average of the students computed by considering all the courses in the course plan of the enrolled department or program starting from the entrance to the university.

(GPA) and (CGPA) are computed with the weighted grade averages. Weighted grade average is obtained by dividing the sum of the product of course credits and the weight coefficients equivalent of the letter grades to the total credit. Both (GPA) and CGPA are determined by adding all the grades students get from credit courses ranging from (AA) to (FF) to assessment. Students whose CGPA value is at least 2.00 are considered successful on condition that no course has been marked as (FF), (FD). Students whose CGPA values are below 2.00 are considered failure. Starting from the end of the second term, Students’ GPAs have to be at least 1.80 to be able to take classes of the upper terms.

For the assessment of success of the students enrolled in before the academic year of 2004-2005, if the final exam and the semester grades exceed 60 or be equal to 60 , the student will be successful from this course. Courses which do not require midterm and/or final examinations are determined by the course teacher. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. In the nontechnical optional courses, students and lecturer arrange the method of evaluation. The student’s success in these courses is awarded by “successful” in the transcript of records.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and monitoring education and teaching, as well as other activities at higher education institutions.

University Monitoring and Evaluation Reports prepared according to the criteria set by YÖK are published annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Foundation Higher Education Institutions Report, containing academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Principles and Procedures for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":

Program Creation and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program should provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs, after being accepted by the relevant Deans' Council, is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and Evaluation: The methods for measuring and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions according to the basic principles set by YÖK.

Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a diploma upon completing the course credits and other requirements determined by the higher education institution.

Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter the “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year for continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external 

evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accredited or recognized accreditation organizations authorized by YÖKAK also demonstrate that the programs' competencies are ensured for quality. YÖKAK conducts regular review activities related to the competencies determined by its regulations.

Name of the Accreditation Organization: Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK)


Access Requirements

For the acceptance to Sport Science Program, the candidates are expected to complete Secondary (Lycee) or any equivalent international school and obtain the required university entrance and special aptitude exam points.


Conditions for Success
To receive a bachelor's degree, it is necessary to successfully complete at least 240 ECTS courses that meet the program qualifications and have an academic average of at least 2.00 out of 4.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates work as trainer, sports specialist and conditioning coach in related sports federations, clubs, special elementary and high school, and colleges.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address