Yeterlilik Kodu

TR0030023579

Yeterlilik Adı
Alman Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alman Edebiyatının tarihi, evreleri ve bunların ayırt edici edebi, biçimsel ve biçemsel özelliklerini tanır.
  • Alman Edebiyatıyla ilintili tarihsel, bilimsel, kültürel, sosyolojik ve ekonomik olayları değerlendirir ve tartışır.
  • Alman Edebi eserlerini klasik ve çağdaş edebi eleştiri kuramları doğrultusunda değerlendirir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Edebi/Yazınsal türlere ilişkin temel ve genel (özelliklerini, örneklerini ve farklı dönemlerdeki geçirdikleri değişimleri) bilgi sahibi olur ve eserleri bu bağlamda değerlendirmeyi öğrenir.
  • Alman Dili’ni farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerde -günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil v.b- kullanımını kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanılır.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alman Dili ve Edebiyatı alanında kronolojik olarak başlangıcından 21. yy. dek Alman şiiri, tiyatrosu, romanı ve diğer düzyazı türleri ve bu yapıtların ortaya konulmalarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur.
  • Almanca metinleri okur ve dilsel özellikleri, biçim, biçem, içerik ve anlam çerçevesinde inceler.
  • Farklı toplumların tarihsel gelişimlerini edinilen yeni bilgiler ve farklı bakış açıları ışığında karşılaştırmalı olarak inceler.
  • Almanca metinleri Türkçeye ve Türkçe metinleri Almancaya çevirir.
  • Almancayı yazılı ve sözlü iletişimde kullanır.
  • Almancayı bilimsel araştırmalarında çalışma dili olarak kullanır.
  • Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme ve bunu Almanca yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.
  • Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak, karşılaştırmalı Edebiyat çalışmaları yapar.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
  • Çevirileriyle Türk eserlerin yurtdışında tanınmasını ve Almanca yayınlanmış eserlerin Türk diline çevrilerek bilime ve sanata katkıda bulunur.
  • Alman Dili ve Edebiyatı alanında yapılan araştırmaları değerlendirir, yorumlar, araştırmadaki sorunları tanımlar ve soruna çözüm önerileri geliştirir.
  • Dil ve dilbilim alanında karşılaştırmalı çalışmalar yapar.
  • Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak, bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir.
  • Alman dilini farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerde- günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil vb. kullanımını kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanır.
  • Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme ve bunu Almanca yazılı ve sözlü sunabilme becerisini kazanır.
  • Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Alman Dili ve Edebiyatı alanı için gerekli bilgisayar tekniklerini ve programlarını kullanır.
  • Bilgi teknolojilerini Alman Dili ve Edebiyatı’nın öğretim planlamasında ve öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Almancayı öğretmede çağdaş öğretim tekniklerini ve yöntemlerini kullanır.
  • Almancayı bilimsel araştırmalarda çalışma dili olarak kullanır.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır.
  • Dil ve dilbilim alanında bilimsel çalışmalar yapar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Alman Edebiyatının tarihini, evresini ve ayırt edici biçimsel ve üslup evrelerini tanır. 
  • Dil ve Dilbilim çalışmalarında karşılaştırmalı inceleme yapar. 
  • Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştırmalı edebiyat çalışmaları yapar.
  • Alman dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve sözlü sınav ve eleştiri konularını paylaşır. 
  • Alman dilini bilimsel araştırmalarda akademik dil olarak kullanır.
  • Almanca öğretiminde modern öğretim teknik ve yöntemlerini kullanır. 
  • Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalar yapar.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. E) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınmakta ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenmektedir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrencilerimiz öğretmenlik formasyon derslerini de alarak öğretmenlik yapmaya hak kazanmaktadırlar. Öğretmenliğin yanı sıra çevirmenlik yapabilmekte, turizm  sektörünün çeşitli alanlarında, kültür branşlarında,  Almanya bağlantılı şirketlerde, Dişişleri ile çeşitli bakanlıklarda, bankalarda ve  Almanca bilgisi gerektiren çeşitli işlerde görev alabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023579


Yeterlilik Adı
Alman Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alman Edebiyatının tarihi, evreleri ve bunların ayırt edici edebi, biçimsel ve biçemsel özelliklerini tanır.
  • Alman Edebiyatıyla ilintili tarihsel, bilimsel, kültürel, sosyolojik ve ekonomik olayları değerlendirir ve tartışır.
  • Alman Edebi eserlerini klasik ve çağdaş edebi eleştiri kuramları doğrultusunda değerlendirir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Edebi/Yazınsal türlere ilişkin temel ve genel (özelliklerini, örneklerini ve farklı dönemlerdeki geçirdikleri değişimleri) bilgi sahibi olur ve eserleri bu bağlamda değerlendirmeyi öğrenir.
  • Alman Dili’ni farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerde -günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil v.b- kullanımını kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanılır.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alman Dili ve Edebiyatı alanında kronolojik olarak başlangıcından 21. yy. dek Alman şiiri, tiyatrosu, romanı ve diğer düzyazı türleri ve bu yapıtların ortaya konulmalarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur.
  • Almanca metinleri okur ve dilsel özellikleri, biçim, biçem, içerik ve anlam çerçevesinde inceler.
  • Farklı toplumların tarihsel gelişimlerini edinilen yeni bilgiler ve farklı bakış açıları ışığında karşılaştırmalı olarak inceler.
  • Almanca metinleri Türkçeye ve Türkçe metinleri Almancaya çevirir.
  • Almancayı yazılı ve sözlü iletişimde kullanır.
  • Almancayı bilimsel araştırmalarında çalışma dili olarak kullanır.
  • Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme ve bunu Almanca yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.
  • Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak, karşılaştırmalı Edebiyat çalışmaları yapar.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
  • Çevirileriyle Türk eserlerin yurtdışında tanınmasını ve Almanca yayınlanmış eserlerin Türk diline çevrilerek bilime ve sanata katkıda bulunur.
  • Alman Dili ve Edebiyatı alanında yapılan araştırmaları değerlendirir, yorumlar, araştırmadaki sorunları tanımlar ve soruna çözüm önerileri geliştirir.
  • Dil ve dilbilim alanında karşılaştırmalı çalışmalar yapar.
  • Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak, bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir.
  • Alman dilini farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerde- günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil vb. kullanımını kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanır.
  • Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme ve bunu Almanca yazılı ve sözlü sunabilme becerisini kazanır.
  • Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Alman Dili ve Edebiyatı alanı için gerekli bilgisayar tekniklerini ve programlarını kullanır.
  • Bilgi teknolojilerini Alman Dili ve Edebiyatı’nın öğretim planlamasında ve öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Almancayı öğretmede çağdaş öğretim tekniklerini ve yöntemlerini kullanır.
  • Almancayı bilimsel araştırmalarda çalışma dili olarak kullanır.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır.
  • Dil ve dilbilim alanında bilimsel çalışmalar yapar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Alman Edebiyatının tarihini, evresini ve ayırt edici biçimsel ve üslup evrelerini tanır. 
  • Dil ve Dilbilim çalışmalarında karşılaştırmalı inceleme yapar. 
  • Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştırmalı edebiyat çalışmaları yapar.
  • Alman dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve sözlü sınav ve eleştiri konularını paylaşır. 
  • Alman dilini bilimsel araştırmalarda akademik dil olarak kullanır.
  • Almanca öğretiminde modern öğretim teknik ve yöntemlerini kullanır. 
  • Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalar yapar.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. E) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınmakta ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenmektedir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrencilerimiz öğretmenlik formasyon derslerini de alarak öğretmenlik yapmaya hak kazanmaktadırlar. Öğretmenliğin yanı sıra çevirmenlik yapabilmekte, turizm  sektörünün çeşitli alanlarında, kültür branşlarında,  Almanya bağlantılı şirketlerde, Dişişleri ile çeşitli bakanlıklarda, bankalarda ve  Almanca bilgisi gerektiren çeşitli işlerde görev alabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023579

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023579


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address