Yeterlilik Kodu

TR0030217101

Yeterlilik Adı
Alman Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mezun olduğu Alman Dili Eğitimi lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak Almanca Öğretmenliği alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alman dilinin eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
  • Alman Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Alman dilinin eğitimi ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Alman dilinin eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.
  • Almancanın öğretilmesine yönelik uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.
  • Kendi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesi konusundaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Edindiği kazanımlar bağlamında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
  • Almancadaki dil becerilerini geliştirerek ileri ve akademik düzeyde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyi) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.
  • Almancanın öğretilmesi hususunda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
  • Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. - Dilbilim, dil bilimleri, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme. - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. - Dilbilim, dil bilimleri, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıDersleri başarı ile tamamlayıp alanla ilgili tez hazırlayanlar mezun olurlar. Mezun adaylar 120 AKTS almaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Anabilim dalımız, mezuniyet sonrası yüksek lisans eğitimi şansı da sunmaktadır. Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları gerek devlet, gerekse özel okullarda Almanca öğretmeni olarak çalışma hakkı elde ederler. Bunun yanı sına Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dış İlişkiler Bakanlığı, Ulusal Ajans gibi kurumların bünyelerinde uzman statüsünde çalışma imkânı, üniversite bünyelerinde Araştırma Görevlisi veya Almanca Okutmanı olarak çalışma imkânı da bulabilmektedirler. Özel sektörde ise çeşitli çeviri bürolarında, turizm sektöründe ve Türkiyede faaliyet gösteren Alman firmalarında istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217101


Yeterlilik Adı
Alman Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mezun olduğu Alman Dili Eğitimi lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak Almanca Öğretmenliği alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alman dilinin eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
  • Alman Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Alman dilinin eğitimi ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Alman dilinin eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.
  • Almancanın öğretilmesine yönelik uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.
  • Kendi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesi konusundaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Edindiği kazanımlar bağlamında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
  • Almancadaki dil becerilerini geliştirerek ileri ve akademik düzeyde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyi) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.
  • Almancanın öğretilmesi hususunda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
  • Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. - Dilbilim, dil bilimleri, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme. - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. - Dilbilim, dil bilimleri, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Dersleri başarı ile tamamlayıp alanla ilgili tez hazırlayanlar mezun olurlar. Mezun adaylar 120 AKTS almaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Anabilim dalımız, mezuniyet sonrası yüksek lisans eğitimi şansı da sunmaktadır. Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları gerek devlet, gerekse özel okullarda Almanca öğretmeni olarak çalışma hakkı elde ederler. Bunun yanı sına Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dış İlişkiler Bakanlığı, Ulusal Ajans gibi kurumların bünyelerinde uzman statüsünde çalışma imkânı, üniversite bünyelerinde Araştırma Görevlisi veya Almanca Okutmanı olarak çalışma imkânı da bulabilmektedirler. Özel sektörde ise çeşitli çeviri bürolarında, turizm sektöründe ve Türkiyede faaliyet gösteren Alman firmalarında istihdam edilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217101

Qualification Title
ALMAN DİLİ EĞİTİMİ(YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Depending on the German Language Education undergraduate level qualifications she/he graduated, she/he develops and deepens her/his knowledge in the field of German Language Teaching at an expert level. Understands the interaction between the education of the German language and related disciplines. Uses the expert level theoretical and practical knowledge acquired in the field of German Language Education. He / she interprets the knowledge he / she has acquired about the education of the German language by integrating it with the information from the relevant disciplines and creates new knowledge. Solve the problems in the field of German Language Education by using scientific research methods. Independently conducts a study that requires expertise in the education of the German language. Develops new approaches to the complex problems encountered in the applications in the field. Takes responsibility and produces solutions for complex problems encountered in German teaching practices. Takes initiative in environments that require resolution of problems related to their field. Evaluates the information related to the field with a critical eye and directs the learning. Can systematically transfer the developments in the teaching of German as a foreign language and his own studies in written, oral and visual forms. In the context of his acquisitions, she/he can develop social relations and the set of values that direct these relationships with a critical approach and transform them when necessary. Establishes oral and written communication at an advanced and academic level by improving his language skills in German. (European Language Portfolio C1 level) Uses information and communication technologies at an advanced level as required by the field. Collects, comments, concludes, applies and shares the data related to the field, considering ethical values. Develops different perspectives on the teaching of German, determines policies, makes plans and evaluates the results within the framework of quality. Internalizes the knowledge gained in the field, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. - Developing and deepening their knowledge in linguistics, linguistics, language teaching, literature, translation studies and educational sciences to an expert level. - To have social and professional responsibility awareness. - To behave in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. - To be able to use language learning strategies effectively. - Having and using knowledge to understand and analyze the concepts and processes related to language teaching. - Awareness of the necessity of lifelong learning process and being able to realize it. - Developing and deepening their knowledge in the fields of linguistics, linguistics, language teaching, literature, translation studies and educational sciences to an expert level.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.

Conditions for Success- Developing and deepening their knowledge in linguistics, linguistics, language teaching, literature, translation studies and educational sciences to an expert level. - To have social and professional responsibility awareness. - To behave in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. - To be able to use language learning strategies effectively. - Having and using knowledge to understand and analyze the concepts and processes related to language teaching. - Awareness of the necessity of lifelong learning process and being able to realize it. - Developing and deepening their knowledge in the fields of linguistics, linguistics, language teaching, literature, translation studies and educational sciences to an expert level. Those who successfully complete the courses and prepare the thesis related to the field will graduate. Graduated candidates are required to take 120 ECTS.
Progression Paths (Relationship Type)

Our department also offers a chance to post-graduate masters degree. Department of German Language Education graduates both the public and private schools are entitled to a right to work as a teacher of German. In addition they can work in institutions like the Culture and Tourism Ministry, the Ministry of Foreign Affairs, the National Agency as specialized bodies or they have got the opportunity to study the status of the university, the opportunity to work as an instructor or a research assistant. Also in the private sector they are employed in various translation offices, German companies operating in Turkey and in the tourism sector.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217101


Qualification Title
ALMAN DİLİ EĞİTİMİ(YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Depending on the German Language Education undergraduate level qualifications she/he graduated, she/he develops and deepens her/his knowledge in the field of German Language Teaching at an expert level. Understands the interaction between the education of the German language and related disciplines. Uses the expert level theoretical and practical knowledge acquired in the field of German Language Education. He / she interprets the knowledge he / she has acquired about the education of the German language by integrating it with the information from the relevant disciplines and creates new knowledge. Solve the problems in the field of German Language Education by using scientific research methods. Independently conducts a study that requires expertise in the education of the German language. Develops new approaches to the complex problems encountered in the applications in the field. Takes responsibility and produces solutions for complex problems encountered in German teaching practices. Takes initiative in environments that require resolution of problems related to their field. Evaluates the information related to the field with a critical eye and directs the learning. Can systematically transfer the developments in the teaching of German as a foreign language and his own studies in written, oral and visual forms. In the context of his acquisitions, she/he can develop social relations and the set of values that direct these relationships with a critical approach and transform them when necessary. Establishes oral and written communication at an advanced and academic level by improving his language skills in German. (European Language Portfolio C1 level) Uses information and communication technologies at an advanced level as required by the field. Collects, comments, concludes, applies and shares the data related to the field, considering ethical values. Develops different perspectives on the teaching of German, determines policies, makes plans and evaluates the results within the framework of quality. Internalizes the knowledge gained in the field, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. - Developing and deepening their knowledge in linguistics, linguistics, language teaching, literature, translation studies and educational sciences to an expert level. - To have social and professional responsibility awareness. - To behave in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. - To be able to use language learning strategies effectively. - Having and using knowledge to understand and analyze the concepts and processes related to language teaching. - Awareness of the necessity of lifelong learning process and being able to realize it. - Developing and deepening their knowledge in the fields of linguistics, linguistics, language teaching, literature, translation studies and educational sciences to an expert level.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.


Conditions for Success
- Developing and deepening their knowledge in linguistics, linguistics, language teaching, literature, translation studies and educational sciences to an expert level. - To have social and professional responsibility awareness. - To behave in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. - To be able to use language learning strategies effectively. - Having and using knowledge to understand and analyze the concepts and processes related to language teaching. - Awareness of the necessity of lifelong learning process and being able to realize it. - Developing and deepening their knowledge in the fields of linguistics, linguistics, language teaching, literature, translation studies and educational sciences to an expert level. Those who successfully complete the courses and prepare the thesis related to the field will graduate. Graduated candidates are required to take 120 ECTS.

Progression Paths (Relationship Type)

Our department also offers a chance to post-graduate masters degree. Department of German Language Education graduates both the public and private schools are entitled to a right to work as a teacher of German. In addition they can work in institutions like the Culture and Tourism Ministry, the Ministry of Foreign Affairs, the National Agency as specialized bodies or they have got the opportunity to study the status of the university, the opportunity to work as an instructor or a research assistant. Also in the private sector they are employed in various translation offices, German companies operating in Turkey and in the tourism sector.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address