Yeterlilik Kodu

TR0030007639

Yeterlilik Adı
Alman Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumNecmettin Erbakan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erbakan.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Dil öğrenme
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini lisansüstü düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
  • Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
  • Alman Dili Eğitimi alanında edindiği lisansüstü düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini lisansüstü düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
  • Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
  • Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilme.
  • Alman Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
  • Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini lisansüstü düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanında edindiği lisansüstü düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Sorunları çözebilme.
  • Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alman Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
  • Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
  • Alman Dili Eğitimi alanında edindiği lisansüstü düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
  • Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Sorunları çözebilme.
  • Alman Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Alman Dili Eğitimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SÖZ 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıYüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır.Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için lisansüstü ders programından en az 8 ders (1 tanesi zorunlu) ile seminerin alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. (Programlarında öngörülen tüm derslerden en az 70 notu ile başarılı olmak gerekmektedir.) Ders aşamasından sonra danışman öğretim üyesi nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmeli, tez atanacak jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde savunulmalıdır. Tezin ve seminer dersinin yerel kredisi bulunmamakta, bu ders “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007639


Yeterlilik Adı
Alman Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Necmettin Erbakan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini lisansüstü düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
  • Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
  • Alman Dili Eğitimi alanında edindiği lisansüstü düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini lisansüstü düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
  • Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
  • Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilme.
  • Alman Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
  • Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini lisansüstü düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanında edindiği lisansüstü düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Sorunları çözebilme.
  • Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alman Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
  • Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
  • Alman Dili Eğitimi alanında edindiği lisansüstü düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alman Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
  • Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Sorunları çözebilme.
  • Alman Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Alman Dili Eğitimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SÖZ 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir.


Başarma Şartları
Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır.Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için lisansüstü ders programından en az 8 ders (1 tanesi zorunlu) ile seminerin alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. (Programlarında öngörülen tüm derslerden en az 70 notu ile başarılı olmak gerekmektedir.) Ders aşamasından sonra danışman öğretim üyesi nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmeli, tez atanacak jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde savunulmalıdır. Tezin ve seminer dersinin yerel kredisi bulunmamakta, bu ders “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007639

Qualification Title
MA in German Language Education (THESIS)
Awarding BodyNecmettin Erbakan University
Awarding Body Contact Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Awarding Body Urlwww.erbakan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLanguage acquisition
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

KNOWLEDGE Theoretical,

Factual

1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies

SKILLS Cognitive, Practical

1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field

2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level

3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field

4. analyse the problems in the field using scientific research methods

5. develop suggestions for the problems in the field

COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility

1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies

2. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field

3. analyse the problems in the field using scientific research methods

4. define a problem in the GFL field5. develop suggestions for the problems in the field6. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the GFLLearning Competence

1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies

2. analyse the problems in the field using scientific research methods

3. evaluate solution results in terms of quality processes

Communication and Social Competence

1. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level

2. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field

3. solve problems

4. evaluate solution results in terms of quality processes

5. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the

GFLField-based Competence

1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field

2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level

3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field

4. analyze the problems in the field using scientific research methods

5. define a problem in the GFL field

6. develop suggestions for the problems in the field

7. solve problems

8. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the GFL

Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007639


Qualification Title
MA in German Language Education (THESIS)

Awarding Body
Necmettin Erbakan University

Awarding Body Contact
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

KNOWLEDGE Theoretical,

Factual

1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies

SKILLS Cognitive, Practical

1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field

2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level

3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field

4. analyse the problems in the field using scientific research methods

5. develop suggestions for the problems in the field

COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility

1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies

2. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field

3. analyse the problems in the field using scientific research methods

4. define a problem in the GFL field5. develop suggestions for the problems in the field6. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the GFLLearning Competence

1. improve and deepen their knowledge in the German Language Teaching field at postgraduate level based on Bachelor’s degree competencies

2. analyse the problems in the field using scientific research methods

3. evaluate solution results in terms of quality processes

Communication and Social Competence

1. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level

2. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field

3. solve problems

4. evaluate solution results in terms of quality processes

5. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the

GFLField-based Competence

1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field

2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the German Language Teaching field at postgraduate level

3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the GFL field

4. analyze the problems in the field using scientific research methods

5. define a problem in the GFL field

6. develop suggestions for the problems in the field

7. solve problems

8. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the GFL


Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address