Yeterlilik Kodu | TR0030033197 | |
Yeterlilik Adı | Ağız ve Diş Sağlığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Diş muayenesi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Amaç: Diş Hekimliği Klinik Yardımcılığı mesleği alanında hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış, mesleki ve etik sorumluluk bilinci oluşmuş, çağdaş ve toplumsal gelişmeleri takip eden, yorumlayan, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanan, etkin sözlü iletişim kurabilen, takım çalışmasına yatkın ve sürekli öğrenmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayan mezunlar yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Ağız Diş Sağlığı programında öğrenciler teorik bilgileri derslik ortamında alırken, uygulamalı eğitim ise modern donanımlı diş hekimliği fakültesinde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, sektörel iş birliği çerçevesinde, kamu ve özel sağlık kuruluşları, diş hekimi kliniklerinde, ağız diş sağlığı polikliniklerinde ve ilgili kuruluşlarda yürütülen gönüllü stajlar ve/veya iş yeri eğitimleri ile öğrencilerin gerçek iş ortamlarını tanıması ve mesleki deneyim kazanması sağlanır. Bu çok yönlü öğrenme ortamları sayesinde, öğrenciler hem teorik bilgi hem de uygulama becerisi kazanarak mezuniyet sonrasında çalışma hayatına hazır hale gelir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1.Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6.Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri 1.Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İÜC Önlisans Eğitim Öğretim sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İÜC Önlisans Eğitim Öğretim sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | - Programdan mezun olabilmek için; 4 yarıyıl boyunca ders programındaki zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olunması, Asgari 120 AKTS kredinin tamamlanmış olması, en az 2.00 genel ortalamaya ulaşılmış olması. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Öğrenciler, mezunlar, çalışan mezun ve işveren anketleri; İşveren Danışma Kurulu Oluşturulması ve Toplantıları; Müfredat oluşturma ve uygulamada öğrenci katılımı; işverenlerden düzenli olarak geri bildirim alınması. | |
Yasal Dayanağı | - Ağız Diş Sağlığı Programı;
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033197
ISCO-08
ISCO-08
Amaç: Diş Hekimliği Klinik Yardımcılığı mesleği alanında hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış, mesleki ve etik sorumluluk bilinci oluşmuş, çağdaş ve toplumsal gelişmeleri takip eden, yorumlayan, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanan, etkin sözlü iletişim kurabilen, takım çalışmasına yatkın ve sürekli öğrenmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayan mezunlar yetiştirmektir.
Ağız Diş Sağlığı programında öğrenciler teorik bilgileri derslik ortamında alırken, uygulamalı eğitim ise modern donanımlı diş hekimliği fakültesinde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, sektörel iş birliği çerçevesinde, kamu ve özel sağlık kuruluşları, diş hekimi kliniklerinde, ağız diş sağlığı polikliniklerinde ve ilgili kuruluşlarda yürütülen gönüllü stajlar ve/veya iş yeri eğitimleri ile öğrencilerin gerçek iş ortamlarını tanıması ve mesleki deneyim kazanması sağlanır. Bu çok yönlü öğrenme ortamları sayesinde, öğrenciler hem teorik bilgi hem de uygulama becerisi kazanarak mezuniyet sonrasında çalışma hayatına hazır hale gelir.
- Vücudun temel yapısı ile sistemleri oluşturan yapı ve organların ve baş-boyun bölgesi ile ilgili temel bilgilere sahiptir.
- Diş hekimliği alanında temel bilgilerle donanmış olmak ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Diş Hekimliği alanı ile ilgili ekipman, aletler ve malzemeler hakkında bilgiye sahiptir.
- Mesleki terminolojiyi bilir, hakim olur ve kullanır
- Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanım bilgisine sahiptir
- Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, sosyal güvenlik hakları ve etik değerler bilgisine sahiptir
- Diş hekimliği uygulamaları sırasında kullanılan aletleri ve malzemeleri hazırlar
- Diş hekimliği alanı ile ilgili anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerini almak ve bu bilgileri bilgisayara aktarabilir
- Koruyucu diş hekimliği alanında edindiği bilgileri uygular
- Diş hekimliğinde kullanılan ilaçlarla ilgili bilgi sahibi olma ve tıbbi acil durumlarda müdahale yapar
- Çevre ve insan sağlığı korunması ile ilgili kuralları uygular
- Radyasyon, toksik etkiler ve infeksiyondan korunma ile ilgili gerekli tedbirleri alabilme becerisine sahiptir.
- Öncelikle hekim olmak üzere hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
- Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yetkinlik sahibidir.
- Disiplin içi ve disiplinlerarası ekip çalışmasını gerçekleştirmede yetkinliğe sahiptir.
- Mesleğe ait bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinmede yetkinlik sahibidir
- Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik sahibidir
- Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yetkinlik sahibidir
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranmada yetkinlik sahibidir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1.Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6.Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
1.Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı
notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği
temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından
belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu
sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not
verme sistemleri kullanılır.
Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İÜC Önlisans Eğitim Öğretim sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İÜC Önlisans Eğitim Öğretim sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
- 120 AKTS Genel akademik ortalama 2.00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun
olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
Öğrenciler, mezunlar, çalışan mezun ve işveren anketleri; İşveren Danışma Kurulu Oluşturulması ve Toplantıları; Müfredat oluşturma ve uygulamada öğrenci katılımı; işverenlerden düzenli olarak geri bildirim alınması.
- Ağız Diş Sağlığı Programı;
- 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu,
- Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararları,
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans ve Lisans Programları Mezunlarının Lisans Tamamlamaları Hakkında Yönetmelik,
- Yükseköğretim Kurumları Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,
- Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ),
- Sağlık Hizmetleri Temel Alanı Yeterlilikleri ve
- İlgili yükseköğretim kurumunun Senato ve Yönetim Kurulu kararları çerçevesinde yürütülmektedir.
- Programın müfredatı, kazanımları ve değerlendirme süreçleri Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ile uyumlu şekilde yapılandırılmış olup, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) ve ilgili mevzuatlar doğrultusunda izlenmekte ve değerlendirilmektedir
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033197 | |
Qualification Title | Associate Degree in Oral and Dental Healt
| |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Dental studies | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Dental Clinic Assistance program is to produce graduates who:
Possess the knowledge, skills and attitudes to serve in dental clinic support,
Have a strong sense of professional and ethical responsibility,
Follow and interpret contemporary and social developments,
Use information and communication technologies effectively,
Communicate effectively,
Are inclined toward teamwork, and
View continuous learning as a way of life.
| |
Learning Environments | In the Oral and Dental Health program, students receive theoretical lessons in classrooms and practical training in the modern, well-equipped faculty of dentistry. Moreover, through collaboration with the sector, internships and/or workplace training in public and private health institutions, dental clinics, oral and dental health outpatient clinics and related organizations enable students to experience real working environments and gain professional experience. These multifaceted learning environments ensure that students acquire both theoretical knowledge and practical skills, preparing them for the workforce upon graduation.
| |
Description | Graduates of the program will:
Acquire fundamental knowledge of the body's structure, including the organs and systems of the head and neck.
Possess basic theoretical and practical knowledge in dentistry.
Know the equipment, instruments and materials used in dentistry.
Be familiar with and able to use professional terminology.
Have basic computer skills and the software and hardware knowledge required for dentistry.
Understand social responsibility, social security rights and ethical values in their field.
Be able to prepare instruments and materials used during dental procedures.
Take patient histories, prepare files and transfer information to a computer.
Apply knowledge in preventive dentistry.
Know the medicines used in dentistry and be able to respond to medical emergencies.
Apply rules related to environmental and human health protection.
Take necessary precautions against radiation, toxic effects and infection.
Communicate effectively with physicians, patients, colleagues and the public.
Adopt ethical principles and professional values.
Work effectively in teams within and across disciplines.
Keep up with scientific and technological developments in the profession.
Embrace lifelong learning and self-improvement.
Carry professional responsibilities effectively.
Behave in accordance with quality management processes. | |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level. 1.Literacy competence 2.Multilingual competence 3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4.Digital competence 5.Personal, social and learning-to-learn competence 6.Citizenship competence 7.Entrepreneurship competence 8.Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Examinations and grading are conducted in line with the relevant articles of the Istanbul University–Cerrahpaşa Associate Degree Education and Examination Regulations.
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs,
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters. 1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To graduate, students must successfully complete the mandatory and elective courses in the four-semester curriculum, complete a minimum of 120 ECTS credits and have a cumulative GPA of at least 2.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Student, graduate and employer surveys; employer advisory board meetings; student participation in curriculum development and implementation; and regular employer feedback inform program improvements and graduate progression. | |
Legal Basis | The Oral and Dental Health Program operates under:
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address |
TR0030033197
ISCO-08
ISCO-08
The aim of the Dental Clinic Assistance program is to produce graduates who:
Possess the knowledge, skills and attitudes to serve in dental clinic support,
Have a strong sense of professional and ethical responsibility,
Follow and interpret contemporary and social developments,
Use information and communication technologies effectively,
Communicate effectively,
Are inclined toward teamwork, and
View continuous learning as a way of life.
In the Oral and Dental Health program, students receive theoretical lessons in classrooms and practical training in the modern, well-equipped faculty of dentistry. Moreover, through collaboration with the sector, internships and/or workplace training in public and private health institutions, dental clinics, oral and dental health outpatient clinics and related organizations enable students to experience real working environments and gain professional experience. These multifaceted learning environments ensure that students acquire both theoretical knowledge and practical skills, preparing them for the workforce upon graduation.
Graduates of the program will:
Acquire fundamental knowledge of the body's structure, including the organs and systems of the head and neck.
Possess basic theoretical and practical knowledge in dentistry.
Know the equipment, instruments and materials used in dentistry.
Be familiar with and able to use professional terminology.
Have basic computer skills and the software and hardware knowledge required for dentistry.
Understand social responsibility, social security rights and ethical values in their field.
Be able to prepare instruments and materials used during dental procedures.
Take patient histories, prepare files and transfer information to a computer.
Apply knowledge in preventive dentistry.
Know the medicines used in dentistry and be able to respond to medical emergencies.
Apply rules related to environmental and human health protection.
Take necessary precautions against radiation, toxic effects and infection.
Communicate effectively with physicians, patients, colleagues and the public.
Adopt ethical principles and professional values.
Work effectively in teams within and across disciplines.
Keep up with scientific and technological developments in the profession.
Embrace lifelong learning and self-improvement.
Carry professional responsibilities effectively.
Behave in accordance with quality management processes.
Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
1.Literacy competence
2.Multilingual competence
3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4.Digital competence
5.Personal, social and learning-to-learn competence
6.Citizenship competence
7.Entrepreneurship competence
8.Cultural awareness and expression competence
Examinations and grading are conducted in line with the relevant articles of the Istanbul University–Cerrahpaşa Associate Degree Education and Examination Regulations.
- Students must complete 120 ECTS credits and achieve a minimum GPA of 2.00 to graduate.
To ensure the quality of higher education programs,
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
- The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.
- The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.
1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.
- Graduate from a secondary education institution or an equivalent foreign institution approved by the Ministry of National Education and meet the admissions requirements for associate degree programs.
- Be placed in the relevant associate degree program through the central examination conducted by the Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM) as specified by YÖK.
Student, graduate and employer surveys; employer advisory board meetings; student participation in curriculum development and implementation; and regular employer feedback inform program improvements and graduate progression.
The Oral and Dental Health Program operates under:
- Law No. 2547 on Higher Education,
- Decisions of the Council of Higher Education (YÖK),
- Regulations on Completing Bachelor’s Degrees for Vocational Schools and Open Education Associate Degree Graduates,
- Regulations on Associate and Bachelor’s Degree Education and Examinations of Higher Education Institutions,
- The Turkish Qualifications Framework (TQF),
- Qualifications for Health Services,
- Decisions of the university’s Senate and Administrative Board.
- The curriculum, outcomes and evaluation processes align with the Turkish Qualifications Framework and are monitored according to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) and relevant legislation.
The qualification is valid indefinitely.