Yeterlilik Kodu

TR0030221230

Yeterlilik Adı
Adalet Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBingöl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bingol.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hukuk
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Adalet Önlisans Programı oluşturulurken, öğrencilerin farklı kariyer ihtiyaçları göz önünde tutuldu. Öncelikle, öğrencilerinin mezun olduktan sonra, ister özel sektörde, ister kamu sektöründe etkin profesyoneller olarak çalışabilmelerini sağlayacak donanıma sahip olmalarına önem verilmiştir. Aynı zamanda, bir kısım öğrencilerinin de Dikey Geçiş Sınavıyla (DGS) hukuk fakültelerinde de eğitimlerine devam etmek isteyecekleri dikkate alınarak, bu geçişi olabildiğince basitleştirecek bir ders programı düşünülmüştür. Son olarak, öğrencilerinin üniversitemizin tüm kaynaklarından yararlanabilmesini mümkün kılmak amacıyla, öğrencinin kendi ilgi alanlarına göre ders almasını sağlayacak seçmeli dersler de müfredata eklemiştir.

Öğrenme Ortamları

Yüksek Okulumuzun temelini oluşturan Bingöl Meslek Yüksekokulu 1983 yılında Fırat Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulmuş olup 2007 yılında Bingöl Üniversitesi’nin kurulmasıyla Bingöl Üniversitesinin bünyesine katılmıştır. Bingöl Üniversitesi Senato kararı ile 2010 yılında Yüksekokulun ismi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak değiştirilmiştir. Bu kararla beraber hâlihazırda eğitim ve öğretime devam eden Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesine 2018/2019 eğitim ve öğretim döneminde adalet programı da eklenmiştir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasasını, Kanun ve yönetmelikleri, Türk yargı sistemini bilir.
  • Bürolardaki hiyerarşiyi bilir ve bürolarda daha iyi çalışma ortamı hazırlar.
  • F Klâvye de onparmak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma bilgi ve becerilerine sahiptir.
  • Bilgisayar işletmenliği web tasarımı yapabilme becerisine sahiptir.
  • Her türlü yazışma işlemini yapar.
  • Adalet Bakanlığı UYAP teknolojisini ve kullanımını bilir.
  • Sorumluluk alır ve kendisine verilen yetki sınırları içinde alınan kararları yürütür.
  • Mesleki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama Yeteneğini geliştirir.
  • Analitik düşünür ve problemler karşısında hızlı karar verir.
  • Adalet Bakanlığı yapısını bilir ve protokol kuralları çerçevesinde iletişim kurar.
  • Kurumu temsil etme ve diğer çalışanları örnek olabilme adına resmi ortamlarda protokol bilgisini kazanma ve mesleki etiğin gerektirdiği sorumluluklar konusunda bilinçlidir.
  • Adalet-Hukuk hizmetleri alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir ve bu konuda sürekli kendini geliştirir.
  • Adalet-Hukuk alanına ilişkin yenilikleri takip eder, gerekli olanları öğrenir ve geliştirir.
  • Adalet-Hukuk mesleği ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilir ve takım çalışmasına uygun davranır.
  • Türkçe’yi doğru kullanır ve telaffuzu düzgündür.
  • Toplantı, tören, davet ve ziyaretlere ilişkin zaman, mekân ve protokol düzenlemelerini yapar.
Anahtar Yetkinlikler

Adalet Meslek Yüksekokulu mezunları Adalet Bakanlığı teşkilatında mahkeme yazı işleri müdürü, zabıt katibi, icra müdürü ve cezaevi müdürü olarak görev yapmaktadırlar. Bankacılık ve finans sektöründe, noterliklerde, çeşitli kamu ve özel kurum kuruluşlarının hukuk servislerinde de mezunlar istihdam olanağı bulabilmektedirler.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır. Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 100 üzerinden en az 60 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az 60 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Adalet Meslek Yüksekokulu mezunları Adalet Bakanlığı teşkilatında mahkeme yazı işleri müdürü, zabıt katibi, icra müdürü ve cezaevi müdürü olarak görev yapmaktadırlar. Bankacılık ve finans sektöründe, noterliklerde, çeşitli kamu ve özel kurum kuruluşlarının hukuk servislerinde de mezunlar istihdam olanağı bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221230


Yeterlilik Adı
Adalet Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bingöl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Adalet Önlisans Programı oluşturulurken, öğrencilerin farklı kariyer ihtiyaçları göz önünde tutuldu. Öncelikle, öğrencilerinin mezun olduktan sonra, ister özel sektörde, ister kamu sektöründe etkin profesyoneller olarak çalışabilmelerini sağlayacak donanıma sahip olmalarına önem verilmiştir. Aynı zamanda, bir kısım öğrencilerinin de Dikey Geçiş Sınavıyla (DGS) hukuk fakültelerinde de eğitimlerine devam etmek isteyecekleri dikkate alınarak, bu geçişi olabildiğince basitleştirecek bir ders programı düşünülmüştür. Son olarak, öğrencilerinin üniversitemizin tüm kaynaklarından yararlanabilmesini mümkün kılmak amacıyla, öğrencinin kendi ilgi alanlarına göre ders almasını sağlayacak seçmeli dersler de müfredata eklemiştir.


Öğrenme Ortamları

Yüksek Okulumuzun temelini oluşturan Bingöl Meslek Yüksekokulu 1983 yılında Fırat Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulmuş olup 2007 yılında Bingöl Üniversitesi’nin kurulmasıyla Bingöl Üniversitesinin bünyesine katılmıştır. Bingöl Üniversitesi Senato kararı ile 2010 yılında Yüksekokulun ismi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak değiştirilmiştir. Bu kararla beraber hâlihazırda eğitim ve öğretime devam eden Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesine 2018/2019 eğitim ve öğretim döneminde adalet programı da eklenmiştir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasasını, Kanun ve yönetmelikleri, Türk yargı sistemini bilir.
  • Bürolardaki hiyerarşiyi bilir ve bürolarda daha iyi çalışma ortamı hazırlar.
  • F Klâvye de onparmak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma bilgi ve becerilerine sahiptir.
  • Bilgisayar işletmenliği web tasarımı yapabilme becerisine sahiptir.
  • Her türlü yazışma işlemini yapar.
  • Adalet Bakanlığı UYAP teknolojisini ve kullanımını bilir.
  • Sorumluluk alır ve kendisine verilen yetki sınırları içinde alınan kararları yürütür.
  • Mesleki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama Yeteneğini geliştirir.
  • Analitik düşünür ve problemler karşısında hızlı karar verir.
  • Adalet Bakanlığı yapısını bilir ve protokol kuralları çerçevesinde iletişim kurar.
  • Kurumu temsil etme ve diğer çalışanları örnek olabilme adına resmi ortamlarda protokol bilgisini kazanma ve mesleki etiğin gerektirdiği sorumluluklar konusunda bilinçlidir.
  • Adalet-Hukuk hizmetleri alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir ve bu konuda sürekli kendini geliştirir.
  • Adalet-Hukuk alanına ilişkin yenilikleri takip eder, gerekli olanları öğrenir ve geliştirir.
  • Adalet-Hukuk mesleği ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilir ve takım çalışmasına uygun davranır.
  • Türkçe’yi doğru kullanır ve telaffuzu düzgündür.
  • Toplantı, tören, davet ve ziyaretlere ilişkin zaman, mekân ve protokol düzenlemelerini yapar.

Anahtar Yetkinlikler

Adalet Meslek Yüksekokulu mezunları Adalet Bakanlığı teşkilatında mahkeme yazı işleri müdürü, zabıt katibi, icra müdürü ve cezaevi müdürü olarak görev yapmaktadırlar. Bankacılık ve finans sektöründe, noterliklerde, çeşitli kamu ve özel kurum kuruluşlarının hukuk servislerinde de mezunlar istihdam olanağı bulabilmektedirler.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır. Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.


Başarma Şartları
Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 100 üzerinden en az 60 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az 60 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Adalet Meslek Yüksekokulu mezunları Adalet Bakanlığı teşkilatında mahkeme yazı işleri müdürü, zabıt katibi, icra müdürü ve cezaevi müdürü olarak görev yapmaktadırlar. Bankacılık ve finans sektöründe, noterliklerde, çeşitli kamu ve özel kurum kuruluşlarının hukuk servislerinde de mezunlar istihdam olanağı bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221230

Qualification Title
Adalet Associate Degree
Awarding BodyBİNGÖL UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.bingol.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasLaw
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The Justice for legal services working in the industry need to know general principles and knows the rules. The Constitution of Republic of Turkey, laws and regulations, Turkish judicial system knows Have awereness about the hierarchy at office and prepares better office conditions. F keyboard also ten fingers fast, and error-free writing series has the skills and knowledge Computer skills have the ability to make web design. Makes the process all kinds of correspondence. Ministry of Justice and the use of technology knows UYAP. Takes responsibility and within the limits the powers granted executes the decisions taken. Vocational studies identify problems associated with unforeseen situations and develops Capabilities to search a solution Analytical thinker and problem quickly decides against. Ministry of Justice knows the structure and protocol communicates in the rules Institution represent and can be an example to other employees to gain knowledge behalf of protocol in formal situations and is are conscious about of the responsibilities required of of professional ethics. Legal services which are necessary in the field The Justice, social responsibility, ethics, social security rights, occupational safety, occupational health and environmental protection has the Conscious and cultured about on this issue constantly formulates itself. The Justice-Law is followed by innovations in the field, which are necessary learns and develops. The Justice-Law-related design professions and practices to colleagues, superiors, and to serve the people and groups can explain clearly and teamwork act accordingly. Speaks Tukish properly and pronounciation is correct. Meetings ceremony inviting and visits concerning time, place and protocol arrangements are makes??.

Key Competencies-
Further Info

The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided.

Quality Assurance-
Access Requirements

The student who want to enroll in this department, have to complete processes which determined by universitys academic and judicial statute and have to achieve exams. The student who started his/her education in domestic or abroad, can make application for lateral transfer. Acceptance of students are examine considering each students conditions and applications degree before season starting and evaluate peculiarly.

Conditions for SuccessAll courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided. The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 60/100 and have completed all the courses with at least a letter grade of 60 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 120. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who are entitled to work will be employed for different organizations within the Ministry of Justice such as Court Houses, Public Prosecutor’s Offices, Execution Offices as ‘’chief clerk’’, ‘’assistant chief clerk’’ and ‘’recording clerk’’ and in jails as ‘’guardians’’. Graduates are also entitled to work for the private sector such as notary publics, trade registries, banks and insurance companies as well as for law firms as qualified staff.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221230


Qualification Title
Adalet Associate Degree

Awarding Body
BİNGÖL UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The Justice for legal services working in the industry need to know general principles and knows the rules. The Constitution of Republic of Turkey, laws and regulations, Turkish judicial system knows Have awereness about the hierarchy at office and prepares better office conditions. F keyboard also ten fingers fast, and error-free writing series has the skills and knowledge Computer skills have the ability to make web design. Makes the process all kinds of correspondence. Ministry of Justice and the use of technology knows UYAP. Takes responsibility and within the limits the powers granted executes the decisions taken. Vocational studies identify problems associated with unforeseen situations and develops Capabilities to search a solution Analytical thinker and problem quickly decides against. Ministry of Justice knows the structure and protocol communicates in the rules Institution represent and can be an example to other employees to gain knowledge behalf of protocol in formal situations and is are conscious about of the responsibilities required of of professional ethics. Legal services which are necessary in the field The Justice, social responsibility, ethics, social security rights, occupational safety, occupational health and environmental protection has the Conscious and cultured about on this issue constantly formulates itself. The Justice-Law is followed by innovations in the field, which are necessary learns and develops. The Justice-Law-related design professions and practices to colleagues, superiors, and to serve the people and groups can explain clearly and teamwork act accordingly. Speaks Tukish properly and pronounciation is correct. Meetings ceremony inviting and visits concerning time, place and protocol arrangements are makes??.


Key Competencies
-

Further Info

The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The student who want to enroll in this department, have to complete processes which determined by universitys academic and judicial statute and have to achieve exams. The student who started his/her education in domestic or abroad, can make application for lateral transfer. Acceptance of students are examine considering each students conditions and applications degree before season starting and evaluate peculiarly.


Conditions for Success
All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided. The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 60/100 and have completed all the courses with at least a letter grade of 60 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 120. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who are entitled to work will be employed for different organizations within the Ministry of Justice such as Court Houses, Public Prosecutor’s Offices, Execution Offices as ‘’chief clerk’’, ‘’assistant chief clerk’’ and ‘’recording clerk’’ and in jails as ‘’guardians’’. Graduates are also entitled to work for the private sector such as notary publics, trade registries, banks and insurance companies as well as for law firms as qualified staff.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address