Yeterlilik Kodu | TR0030222040 | |
Yeterlilik Adı | NanoteknolojiYüksek (Tezli) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Fizik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 20 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Nanoteknoloji Programından mezun olan öğrenciler, üniversitelerde, enstitülerde ve araştırma merkezlerinde akademik personel olarak istihdam edilebilirler. İlaç firmalarının Ar-Ge bölümlerinde ve diğer birimlerinde görev alabilirler. Ayrıca, sağlık, orman, gıda ve eğitim sektörü; çalışabilirler. Çevre Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Orman Bakanlığı, Belediye, Hıfzıssıhha, Fen İşleri, Milli Eğitim Bakanlığı gibi iş alanlarında istihdam edilebilirler.
| |
Anahtar Yetkinlikler | Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 20215 -Fen Bilimleri ve Matematik/Fizik/Nanoteknoloji 20112-Fen Bilimleri ve Matematik/Kimya/Nanoteknoloji 92513 -Mühendislik/Biyomühendislik/ Nanoteknoloji | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav, sunum, ödev ve laboratuvar çalışması. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | En az 7 ders ve seminer dâhil olmak üzere derslerden en az 60 AKTS kredi, zorunlu dersleri almak ve başarılı olmak gerekir. Tez çalışmasının toplam AKTS kredisi 60’dır. ALES’ten en az 80, YDS’den en az 65 veya eşdeğeri sınavlardan en az bunların karşılıkları notları alan, AGNO’su 4 üzerinden en az 3 olan, birinci yarıyıl sonuna kadar tez konusu kabul edilen öğrenciler, tezli yüksek lisans için istenen diğer koşulları da sağlamaları şartıyla üçüncü yarıyıl sonunda 90 AKTS tamamlayarak mezun olabilirler. ERKEN TEZ TESLİMİNDE AKTS KREDİSİ= 1.5 Yıl x 60 AKTS = 90 / NORMAL ÖĞRENİM AKTS KREDİSİ= 2 Yıl x 60 AKTS = 120 | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlk iki dönem teorik ve uygulamalı eğitimin tamamlanmasının ardından tez önerisi kurula sunulur ve öğrenci tez çalışmalarına başlar. 2 dönem sonunda çalışmayı tamamlayarak tez savunmasını gerçekleştirip başarılı bulunması durumunda mezun olur. Çalışması başarısız veya eksik bulunan öğrenci jüri üyelerinin takdiri doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yapar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222040
ISCO 08
ISCO 08
- Lisans Yeterliliklerine dayalı aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık geliştirme ve derinleştirme becerisi olan bireyler yetiştirmek.
- Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek.
- Öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey bilimsel çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
- Teorik ve uygulamalı eğitim için derslik, laboratuvar, kütüphane ortamı
Nanoteknoloji Programından mezun olan öğrenciler, üniversitelerde, enstitülerde ve araştırma merkezlerinde akademik personel olarak istihdam edilebilirler. İlaç firmalarının Ar-Ge bölümlerinde ve diğer birimlerinde görev alabilirler. Ayrıca, sağlık, orman, gıda ve eğitim sektörü; çalışabilirler. Çevre Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Orman Bakanlığı, Belediye, Hıfzıssıhha, Fen İşleri, Milli Eğitim Bakanlığı gibi iş alanlarında istihdam edilebilirler.
- Matematik, fen bilimleri, nanobilim ve nanoteknoloji bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve bu konularda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Nanobilim ve nanoteknoloji kapsamında farklı disiplinlerden gelen bilgileri sentezleyerek yeni bilgiler oluşturabilme.
- Bireysel olarak çalışabilme, Disiplin konuları ve disiplinler arası uzmanlık düzeyi ile çalışabilme becerisi.
- Karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında tasarlama, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirme ve modern tasarım yöntemlerini uygulayarak sorumluluk alma becerisi.
- Çalışma konuları hakkında eleştirel değerlendirmeler yapabilme ve alternatifler sunabilme.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Nanoteknoloji uygulamaları ile ilgili olarak daha geniş açıdan bakabilen, çözüm üretebilen ve geliştirmeler yapabilen yetişmiş insan gücü sağlayarak ülkemizde ve bölgemizde yeni teknolojilerin geliştirilmesine katkıda bulunmak.
- Önceki literatür bilgilerine dayalı bilgi edinme ve üretme
- Mesleki ve etik sorumluluklar.
- Nano teknolojinin alanları hakkında özgün teknik becerilerin geliştirilmesi ve laboratuvarda bağımsız çalışabilme becerisinin kazandırılması
- Proje tasarımı, proje yapma ve istenilen sonuçlara ulaşmak için gerekli verilere dayalı olarak analiz etme ve yorumlama becerisi
- Yurtiçi ve yurtdışı konferanslara katılmak ve kendi araştırma sonuçlarını sunmak
- Yüksek Lisans öğrencilerine temel ve mühendislik bilimleri bilgilerini kullanarak nanoteknoloji alanındaki problemlerin çözümüne yönelik uygulama yapma konusunda ileri düzeyde beceriler kazandırmak.
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
20215 -Fen Bilimleri ve Matematik/Fizik/Nanoteknoloji
20112-Fen Bilimleri ve Matematik/Kimya/Nanoteknoloji
92513 -Mühendislik/Biyomühendislik/ Nanoteknoloji
Sınav, sunum, ödev ve laboratuvar çalışması.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir
İlk iki dönem teorik ve uygulamalı eğitimin tamamlanmasının ardından tez önerisi kurula sunulur ve öğrenci tez çalışmalarına başlar. 2 dönem sonunda çalışmayı tamamlayarak tez savunmasını gerçekleştirip başarılı bulunması durumunda mezun olur. Çalışması başarısız veya eksik bulunan öğrenci jüri üyelerinin takdiri doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yapar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222040 | |
Qualification Title | Nanoteknoloji Master's Degree Program | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Physics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Classroom, laboratory, library environment for theoretical and applied education | |
Description | Graduates of the Nanotechnology Program can be employed as academic staff at universities, institutes, and research centers. They can also work in the R&D departments of pharmaceutical companies and other units. Additionally, they can find employment in the health, forestry, food, and education sectors. They may also be employed in various fields such as the Ministry of Environment, Ministry of Health, Ministry of Forestry, Municipalities, Public Health, Department of Science, and Ministry of National Education.
| |
Key Competencies | Mathematical proficiency and competence in science, technology, and engineering: 20215 - Science and Mathematics/Physics/Nanotechnology 20112 - Science and Mathematics/Chemistry/Nanotechnology 92513 - Engineering/Biomedical Engineering/Nanotechnology | |
Further Info | Exam, presentation, training and laboratory work. | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes;
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
YÖK determines the minimum standards and criteria required to open thesis graduate programs in higher education institutions. 1.1. In higher education institutions, the curriculum of thesis graduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each thesis graduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations 3. Certification: Students enrolled in thesis graduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a thesis graduate diploma. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | A minimum of 60 ECTS credits from courses, including at least 7 courses and seminars, must be taken and successfully completed, including compulsory courses. The total ECTS credit for the thesis work is 60. Students who have obtained at least 80 from ALES, at least 65 from YDS, or equivalent scores from other exams, whose GPA is at least 3 out of 4, and whose thesis topic is accepted by the end of the first semester, provided they meet the other conditions required for the thesis master's program, can graduate by completing 90 ECTS credits by the end of the third semester. For EARLY THESIS SUBMISSION ECTS CREDITS = 1.5 Years x 60 ECTS = 90 / NORMAL EDUCATION ECTS CREDITS = 2 Years x 60 ECTS = 120 | |
Progression Paths (Relationship Type) | After completing the first two semesters of theoretical and applied education, the thesis proposal is presented to the committee, and the student begins their thesis work. At the end of the second semester, upon completing the work, the student defends the thesis and, if successful, graduates. If the work is deemed unsuccessful or incomplete, the student makes necessary corrections as directed by the jury members | |
Legal Basis | Law no. 2547 on Higher Education Postgraduate Education and Training Regulation Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) | |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid | |
Url | Open Address |
TR0030222040
ISCO 08
ISCO 08
- Training individuals with expertise to enhance and deepen their knowledge in the same or different field based on undergraduate qualifications.
- Analyzing information related to the field critically.
- To be able to guide learning and conduct advanced scientific studies independently.
Classroom, laboratory, library environment for theoretical and applied education
Graduates of the Nanotechnology Program can be employed as academic staff at universities, institutes, and research centers. They can also work in the R&D departments of pharmaceutical companies and other units. Additionally, they can find employment in the health, forestry, food, and education sectors. They may also be employed in various fields such as the Ministry of Environment, Ministry of Health, Ministry of Forestry, Municipalities, Public Health, Department of Science, and Ministry of National Education.
- Developing expertise in mathematics, natural sciences, nanoscience, and nanotechnology and understanding interdisciplinary interactions in these areas at an advanced level.
- Synthesizing information from different disciplines within nanoscience and nanotechnology to create new knowledge.
- Ability to work individually, as well as collaboratively at the level of discipline-specific and interdisciplinary expertise.
- Designing a complex system, process, device, or product under realistic constraints and conditions, developing new strategic approaches, and taking responsibility by applying modern design methods.
- Being able to make critical evaluations and offer alternatives regarding work topics.
- Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously renew oneself.
- Ability to effectively use information technologies.
- Contributing to the development of new technologies in our country and region by providing trained manpower who can take a broader perspective, produce solutions, and make improvements related to nanotechnology applications.
- Acquiring and producing knowledge based on previous literature.
- Professional and ethical responsibilities.
- Developing original technical skills in the fields of nanotechnology and acquiring the ability to work independently in the laboratory.
- Ability to design projects, conduct projects, and analyze and interpret data based on the necessary information to achieve desired outcomes.
- Participating in domestic and international conferences and presenting one's own research results.
- Providing advanced skills to Master's students in using basic and engineering science knowledge to solve problems in nanotechnology through practical applications.
Mathematical proficiency and competence in science, technology, and engineering:
20215 - Science and Mathematics/Physics/Nanotechnology
20112 - Science and Mathematics/Chemistry/Nanotechnology
92513 - Engineering/Biomedical Engineering/Nanotechnology
Exam, presentation, training and laboratory work.
In order to supervise the quality of higher education programmes;
- is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
- prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
- "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
- Establishment and Approval of Curricula
YÖK determines the minimum standards and criteria required to open thesis graduate programs in higher education institutions.
1.1. In higher education institutions, the curriculum of thesis graduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each thesis graduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations
3. Certification: Students enrolled in thesis graduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a thesis graduate diploma.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
- According to the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulation; ALES or equivalent exam score, foreign language proficiency score, undergraduate course grade point average, and interview results are determined by the proposal of the relevant institute's board of directors and the decision of the Senate, not to be less than the minimum grades specified in the Regulation.
After completing the first two semesters of theoretical and applied education, the thesis proposal is presented to the committee, and the student begins their thesis work. At the end of the second semester, upon completing the work, the student defends the thesis and, if successful, graduates. If the work is deemed unsuccessful or incomplete, the student makes necessary corrections as directed by the jury members
Law no. 2547 on Higher Education
Postgraduate Education and Training Regulation
Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
The qualification is continuously valid