Yeterlilik Kodu | TR0030017743 | |
Yeterlilik Adı | Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
Yönetim Bilişim Sistemleri - 006.0688.001 (ISCED-2013) ISCED Temel Alanı 34 - İşletme ve Yönetim Bilimleri ISCO-08: YÖK’ün ISCO-08 ile uyum çalışmaları ilgili paydaşlarla birlikte devam etmektedir. | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme, ilgili mevzuata uygun olarak örgün veya örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda belirtilen yetkinliklere belirtilen düzeyde sahiptir;
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar "Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği" ile düzenlenmektedir. Sınavlar, eğitim-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir. Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır. Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir. Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1] 1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1] A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam [1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Üniversite Senatosu tarafından belirlenir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Başarı notları dört üzerinden değerlendirilir: 90-100 "Pekiyi" (AA, 4,00); 85-89 "İyi-Pekiyi" (BA, 3,50); 80-84 "İyi" (BB, 3,00); 75-79 "Orta-İyi" (CB, 2,50); 70-74 "Orta" (CC, 2,00); 60-69 "Zayıf-Orta" (DC, 1,50); 50-59 "Zayıf" (DD, 1,00); 40-49 "Çok Zayıf" (FD, 0,50); 00-39 "Başarısız" (FF, 0) sayılır. DZ, devam şartı sağlanmadığında; M, muafiyet sınavıyla kazanılan kredilerde; G, genel ortalamaya katılmayan başarılı derslerde; K, başarısız derslerde; S, uzatılan çalışmalarda; Y, önceki öğrenmelerin tanınmasıyla kazanılan kredilerde verilir. AGNO, derslerin başarı notu katsayılarının AKTS ile çarpım toplamının, AKTS kredileri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Virgülden sonra üç haneli işlem yapılır ve iki hane ile gösterilir. AA, BA, BB, CB ve CC notları başarıyı; DZ, FD, FF ve K notları başarısızlığı; DC ve DD ise şartlı başarıyı ifade eder. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) 27.03.2023 – 27.03.2026 | |
Giriş Şartı | Öğrenci kabul ve yerleşimi, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılmaktadır. Yatay geçiş, dikey geçiş, öğrenci değişim programları ve özel öğrencilikle ilgili şartlar mevzuatta belirlenmiştir. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini ve yükümlülüklerini ilgili yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlayan, ağırlıklı genel not ortalaması 2,00 veya üzeri olan, programın gerektirdiği en az 240 krediyi sağlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yönetim Bilişim Sistemleri mezunları, endüstrinin ve endüstriyel faaliyetlerin var olduğu her yerde kendilerine iş bulabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017743
Yönetim Bilişim Sistemleri - 006.0688.001 (ISCED-2013)
ISCED Temel Alanı 34 - İşletme ve Yönetim Bilimleri
ISCED Eğitim Alanı 345 - İşletme Yönetimi ve Kamu Yönetimi
ISCED-P Sınıflandırması Düzey: 6, Kategori (Oryantasyon): 64, Alt Kategori: 645 (ISCED-2011)
ISCO-08: YÖK’ün ISCO-08 ile uyum çalışmaları ilgili paydaşlarla birlikte devam etmektedir.
Yönetim Bilişim Sistemleri - 006.0688.001 (ISCED-2013)
ISCED Temel Alanı 34 - İşletme ve Yönetim Bilimleri
ISCED Eğitim Alanı 345 - İşletme Yönetimi ve Kamu Yönetimi
ISCED-P Sınıflandırması Düzey: 6, Kategori (Oryantasyon): 64, Alt Kategori: 645 (ISCED-2011)
ISCO-08: YÖK’ün ISCO-08 ile uyum çalışmaları ilgili paydaşlarla birlikte devam etmektedir.
- Öğrencilere evrensel etik değerleri benimseten, disiplinler arası anlayışla işletme ve bilişim sistemleri alanlarını kapsayan bir program sunmak.
- Bilişim sistemlerinin oluşturulması ve yönetimi konusunda öğrencilere gerekli mesleki bilgi ve becerileri kazandırmak.
kazandırılmasını sağlamak. - Öğrencilere tüm sektörlerdeki kurum ve kuruluşların talep ettiği ve teknolojik gelişmelere paralel ileri yazılım geliştirme teknikleri, veri yönetimi ve analizi disiplinlerini kapsayan ulusal ve uluslararası alanda gerek duyulan beceri ve yetkinlikleri kazandırmak.
- Öğrencilere Yönetim Bilişim Sistemleri alanında karşılaşılan sorunlara etkin çözümler üretmelerini sağlayacak gerekli yetkinlikleri kazandırmak.
- Bilişim sektöründeki paydaşlarla işbirlikleri yaparak öğrencilerin sektöre
Öğrenme, ilgili mevzuata uygun olarak örgün veya örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj olarak yapılmaktadır.
- Yönetim Bilişim Sistemleri alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İşletmenin faaliyetine ilişkin fonksiyonlarını kavrar.
- Yönetim Bilişim Sistemleri alanı ile ilgili konularda sorunları tanımlayabilir ve uygun çözüm önerileri geliştirir.
- Bilişim sistemlerini ve yönetim kavramlarını bütünleştirecek analitik ve prosedürel yetenekler geliştirir.
- İşletmenin yönetim ilkelerini hızla değişen bilişim sistemleri alanına uygular.
- Bireysel veya grup üyesi olarak Yönetim Bilişim Sistemleri alanında araştırma, çalışma yapar ve sorumluluk alır.
- Örgütte bilişim sistemleriyle amaç ve hedeflerin entegrasyonunu sağlar.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
- Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, öğrenme gereksinimlerini belirler.
- Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Çalıştığı alanda mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun davranır; kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Aşağıda belirtilen yetkinliklere belirtilen düzeyde sahiptir;
- Teknik, analitik, yönetsel düşünme ve iletişim yetenekleri (İleri)
- Yazılım geliştirme mantığına hakim olma (Orta)
- Bilişim sistemleri analizi ve tasarımını gerçekleştirme (İleri)
- Veritabanı sistemleri analizi ve tasarımını gerçekleştirme (Orta)
- Bilişim teknolojileri temellerine hakim olma (İleri)
- Programlama süreçlerine hakim olma (İleri)
Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar "Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği" ile düzenlenmektedir.
Sınavlar, eğitim-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir.
Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır.
Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir.
Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1]
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme
Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1]
A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam
[1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Üniversite Senatosu tarafından belirlenir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Başarı notları dört üzerinden değerlendirilir: 90-100 "Pekiyi" (AA, 4,00); 85-89 "İyi-Pekiyi" (BA, 3,50); 80-84 "İyi" (BB, 3,00); 75-79 "Orta-İyi" (CB, 2,50); 70-74 "Orta" (CC, 2,00); 60-69 "Zayıf-Orta" (DC, 1,50); 50-59 "Zayıf" (DD, 1,00); 40-49 "Çok Zayıf" (FD, 0,50); 00-39 "Başarısız" (FF, 0) sayılır. DZ, devam şartı sağlanmadığında; M, muafiyet sınavıyla kazanılan kredilerde; G, genel ortalamaya katılmayan başarılı derslerde; K, başarısız derslerde; S, uzatılan çalışmalarda; Y, önceki öğrenmelerin tanınmasıyla kazanılan kredilerde verilir. AGNO, derslerin başarı notu katsayılarının AKTS ile çarpım toplamının, AKTS kredileri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Virgülden sonra üç haneli işlem yapılır ve iki hane ile gösterilir. AA, BA, BB, CB ve CC notları başarıyı; DZ, FD, FF ve K notları başarısızlığı; DC ve DD ise şartlı başarıyı ifade eder.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
27.03.2023 – 27.03.2026
Öğrenci kabul ve yerleşimi, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılmaktadır. Yatay geçiş, dikey geçiş, öğrenci değişim programları ve özel öğrencilikle ilgili şartlar mevzuatta belirlenmiştir.
Yönetim Bilişim Sistemleri mezunları, endüstrinin ve endüstriyel faaliyetlerin var olduğu her yerde kendilerine iş bulabilirler.
Yönetim Bilişim Sistemleri Uzmanı, Programcı , Veritabanı Uzmanı & Analisti, Sistem Analisti & Tasarımcısı, SEO Uzmanı, Network Uzmanı / Yöneticisi, IT Uzmanı / Yöneticisi,
Finans Uzmanı ve Yöneticisi, Bilgi Sistemleri Yöneticisi, Pazarlama Uzmanı ve Yöneticisi, İş Analisti, İnsan Kaynakları Uzmanı / Yöneticisi, İş Geliştirme Uzmanı / Yöneticisi,
Proje Yöneticisi, Satış Pazarlama Uzmanı / Yöneticisi, Kurumsal Kaynak Planlaması Uzmanı / Yöneticisi, İş Zekası Uzmanı / Yöneticisi olarak Özel ve Kamu sektöründe istihdama katılabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017743 | |
Qualification Title | Management Information Systems Bachelor’s Degree | |
Awarding Body | İstanbul Beykent University | |
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | |
National Occupation Classification |
Management Information Systems - 006.0688.001 (ISCED-2013) ISCED Core Field 34 - Business and Management Sciences ISCED Study Area 345 - Business Management and Public Administration ISCED-P Classification Level: 6, Category (Orientation): 64, Sub-Category: 645 (ISCED-2011) ISCO-08: Higher Education Council (YÖK)'s harmonization studies with ISCO-08 are ongoing together with the relevant stakeholders. | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal or formal and distance education in accordance with the relevant legislation. Moreover; Practical training is provided as internships in laboratories and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Examination regulations and general rules regarding measurement and evaluation are regulated by the "Beykent University Associate and Undergraduate Education Regulations". Special processes regarding exams, education-training, measurement and evaluation are determined by the "Beykent University Measurement Activities and Examination Implementation Directive". Relative evaluation principles and procedures are defined by the "Beykent University Relative Evaluation System Application Directive". The teaching and measurement-evaluation methods used in the courses are given in the course syllabus on the course pages. Teaching Methods and codes used at Beykent University [1] 1:Lecture, 2:Question-Answer, 3:Discussion, 4:Drill and Practice, 5:Demonstration, 6:Demonstration, 7:Role Play, 8:Group work, 9:Simulation, 10:Brainstorming, 11: Six Hats, 12: Case Study, 13: Experiment / Laboratory / Workshop / Field Application / Internship, 14: Individual study, 15: Problem Solving, 16: Project Based Learning Measurement Methods and codes used at Beykent University [1] A:Exam, B:Quiz, C:Jury/Board Exam, D:homework, E:Report, F:Research Article, G:Presentation, H:Portfolio, I:Applied Skill Demonstration, J:Project Monitoring, K: Group Project Tracking, L: Thesis Tracking, M:Continue [1] Beykent University Measurement Activities and Exam Application Directive Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the University Senate in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. The Senate determines how letter success grades will be obtained by taking into account the success level of the class, the statistical distribution of scores and the class average. Success grades are evaluated out of four: 90-100 "Very Good" (AA, 4.00); 85-89 "Good-Very Good" (BA, 3.50); 80-84 "Good" (BB, 3.00); 75-79 "Medium-Good" (CB, 2.50); 70-74 "Medium" (CC, 2.00); 60-69 "Weak-Medium" (DC, 1.50); 50-59 are considered "Weak" (DD, 1.00); 40-49 are considered "Very Weak" (FD, 0.50); 00-39 are considered "Fail" (FF, 0). DZ is given when the attendance requirement is not met; M is given for credits earned through exemption exams; G is given for successful courses not included in the general average; K is given for unsuccessful courses; S is given for extended studies; Y is given for credits earned by recognizing previous learning. AGNO is calculated by dividing the sum of the course success grade coefficients multiplied by ECTS by the total ECTS credits. A three-digit operation is made after the decimal point and is shown with two digits. AA, BA, BB, CB and CC grades indicate success; DZ, FD, FF and K grades indicate failure; DC and DD indicate conditional success. | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name; Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) 27.03.2023 – 27.03.2026 | |
Access Requirements | Student admission and placement is based on the results of the Higher Education Institutions Examination organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). The conditions for transfer from other universities, transfer from vocational schools, student exchange programs and “özel öğrenci” are specified in the legislation. | |
Conditions for Success | Students who successfully completed all the courses and obligations of the program they are enrolled in according to the provisions of the relevant regulations, and have a weighted GPA of 2.00 or above, and completed at least 240 credits required by the program are eligible to receive a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Management Information Systems graduates can find employment wherever industry and industrial activities exist. Management Information Systems Specialist, Programmer, Database Specialist & Analyst, System Analyst & Designer, SEO Specialist, Network Specialist / Manager, IT Specialist / Manager, Finance Specialist and Manager, Information Systems Manager, Marketing Specialist and Manager, Business Analyst, Human Resources Specialist / Manager, Business Development Specialist / Manager, They can participate in employment in the Private and Public sectors as Project Manager, Sales Marketing Specialist / Manager, Enterprise Resource Planning Specialist / Manager, Business Intelligence Specialist / Manager. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu) 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions (Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik) 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education (Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik) 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board (Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği) | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030017743
Management Information Systems - 006.0688.001 (ISCED-2013)
ISCED Core Field 34 - Business and Management Sciences
ISCED Study Area 345 - Business Management and Public Administration
ISCED-P Classification Level: 6, Category (Orientation): 64, Sub-Category: 645 (ISCED-2011)
ISCO-08: Higher Education Council (YÖK)'s harmonization studies with ISCO-08 are ongoing together with the relevant stakeholders.
Management Information Systems - 006.0688.001 (ISCED-2013)
ISCED Core Field 34 - Business and Management Sciences
ISCED Study Area 345 - Business Management and Public Administration
ISCED-P Classification Level: 6, Category (Orientation): 64, Sub-Category: 645 (ISCED-2011)
ISCO-08: Higher Education Council (YÖK)'s harmonization studies with ISCO-08 are ongoing together with the relevant stakeholders.
- To offer students a program that embraces universal ethical values and covers the fields of business and information systems with an interdisciplinary approach.
- To provide students with the necessary professional knowledge and skills regarding the creation and management of information systems.
- To provide students with the necessary competencies that will enable them to produce effective solutions to the problems encountered in the field of Management Information Systems.
- To ensure that students are brought into the sector by collaborating with stakeholders in the IT sector.
- To provide students with the national and international skills and competencies required by institutions and organizations in all sectors, including advanced software development techniques, data management and analysis disciplines in parallel with technological developments.
Learning takes place in the form of formal or formal and distance education in accordance with the relevant legislation. Moreover; Practical training is provided as internships in laboratories and workplaces.
- Advanced theoretical and technical knowledge in the field of Management Information Systems Have practical knowledge.
- Understands the functions of the business related to its activities.
- Problems related to the field of Management Information Systems
- defines and develops appropriate solution suggestions.
- Analytical and analytical tools that integrate information systems and management concepts Develops procedural skills.
- Bringing business management principles to the rapidly changing field of information systems implements.
- Individually or as a group member in the field of Management Information Systems Conducts research, studies and takes responsibility.
- It ensures the integration of goals and objectives with information systems in the organization.
- Critically evaluates the knowledge and skills acquired.
- Determines learning needs within the framework of lifelong learning.
- Establishes effective written and verbal communication with stakeholders in the professional field.
- A foreign language at least at the European Language Portfolio C1 General Level monitors information in his field and communicates with colleagues.
- Minimum European Computer Usage License required by the field uses advanced level computer software and information and communication technologies.
- Acts in accordance with professional and social ethical values in the field he works; questions the position of the institution and offers suggestions.
- Universality of social rights, social justice, quality and cultural values has sufficient awareness about environmental protection, occupational health and safety.
- Technical, analytical, managerial thinking and communication skills
- Mastering software development logic
- Performing information systems analysis and design
- Perform database systems analysis and design
- Mastering the basics of information technologies
- Mastering programming processes
Examination regulations and general rules regarding measurement and evaluation are regulated by the "Beykent University Associate and Undergraduate Education Regulations".
Special processes regarding exams, education-training, measurement and evaluation are determined by the "Beykent University Measurement Activities and Examination Implementation Directive".
Relative evaluation principles and procedures are defined by the "Beykent University Relative Evaluation System Application Directive".
The teaching and measurement-evaluation methods used in the courses are given in the course syllabus on the course pages.
Teaching Methods and codes used at Beykent University [1]
1:Lecture, 2:Question-Answer, 3:Discussion, 4:Drill and Practice, 5:Demonstration, 6:Demonstration, 7:Role Play, 8:Group work, 9:Simulation, 10:Brainstorming, 11: Six Hats, 12: Case Study, 13: Experiment / Laboratory / Workshop / Field Application / Internship, 14: Individual study, 15: Problem Solving, 16: Project Based Learning
Measurement Methods and codes used at Beykent University [1]
A:Exam, B:Quiz, C:Jury/Board Exam, D:homework, E:Report, F:Research Article, G:Presentation, H:Portfolio, I:Applied Skill Demonstration, J:Project Monitoring, K: Group Project Tracking, L: Thesis Tracking, M:Continue
[1] Beykent University Measurement Activities and Exam Application Directive
Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the University Senate in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. The Senate determines how letter success grades will be obtained by taking into account the success level of the class, the statistical distribution of scores and the class average. Success grades are evaluated out of four: 90-100 "Very Good" (AA, 4.00); 85-89 "Good-Very Good" (BA, 3.50); 80-84 "Good" (BB, 3.00); 75-79 "Medium-Good" (CB, 2.50); 70-74 "Medium" (CC, 2.00); 60-69 "Weak-Medium" (DC, 1.50); 50-59 are considered "Weak" (DD, 1.00); 40-49 are considered "Very Weak" (FD, 0.50); 00-39 are considered "Fail" (FF, 0). DZ is given when the attendance requirement is not met; M is given for credits earned through exemption exams; G is given for successful courses not included in the general average; K is given for unsuccessful courses; S is given for extended studies; Y is given for credits earned by recognizing previous learning. AGNO is calculated by dividing the sum of the course success grade coefficients multiplied by ECTS by the total ECTS credits. A three-digit operation is made after the decimal point and is shown with two digits. AA, BA, BB, CB and CC grades indicate success; DZ, FD, FF and K grades indicate failure; DC and DD indicate conditional success.
To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
27.03.2023 – 27.03.2026
Student admission and placement is based on the results of the Higher Education Institutions Examination organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). The conditions for transfer from other universities, transfer from vocational schools, student exchange programs and “özel öğrenci” are specified in the legislation.
Management Information Systems graduates can find employment wherever industry and industrial activities exist.
Management Information Systems Specialist, Programmer, Database Specialist & Analyst, System Analyst & Designer, SEO Specialist, Network Specialist / Manager, IT Specialist / Manager,
Finance Specialist and Manager, Information Systems Manager, Marketing Specialist and Manager, Business Analyst, Human Resources Specialist / Manager, Business Development Specialist / Manager,
They can participate in employment in the Private and Public sectors as Project Manager, Sales Marketing Specialist / Manager, Enterprise Resource Planning Specialist / Manager, Business Intelligence Specialist / Manager.
1. Higher Education Law No. 2547 (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu)
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions (Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik)
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education (Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik)
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35))
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board (Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği)
The qualification is valid at all times.