Yeterlilik Kodu

TR0030021491

Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İdari işlemleri yerine getirirken uyulması gereken rasyonel hukuk ve yönetim mantalitesine sahip olmak.
  • Yerel yönetimlerin kentleşme, yönetim bilimi ve siyaset bilimi gibi bilim dalları ile olan bağını kavramış olmak.
  • Yerel yönetimlerin küreselleşme sürecindeki dönüşümünü ve konumlanışını kavrayabilmek içindönüşümün güncel göstergelerini saptayıp analiz edebilmek.
  • Yerel yönetimler ile politik merkez arasındaki dinamik ilişkiyi iktidar ilişkileri kavramsal çerçevesini kullanarak analiz edebilmek.
  • Ulusal düzeyde politik ve kamusal tartışmaları takip ederek yorumlama yeterliliğine sahip olmak.
  • Yeterli düzeyde mesleki formasyon kazanır.
  • Disiplinlerarası düşünebilme becerisi kazanır.
  • Teorik bilgiyi pratiğe dönüştürebilme becerisi kazanır.
  • Alana ilişkin meseleler üzerinde yorum yapabilme becerisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021491


Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İdari işlemleri yerine getirirken uyulması gereken rasyonel hukuk ve yönetim mantalitesine sahip olmak.
  • Yerel yönetimlerin kentleşme, yönetim bilimi ve siyaset bilimi gibi bilim dalları ile olan bağını kavramış olmak.
  • Yerel yönetimlerin küreselleşme sürecindeki dönüşümünü ve konumlanışını kavrayabilmek içindönüşümün güncel göstergelerini saptayıp analiz edebilmek.
  • Yerel yönetimler ile politik merkez arasındaki dinamik ilişkiyi iktidar ilişkileri kavramsal çerçevesini kullanarak analiz edebilmek.
  • Ulusal düzeyde politik ve kamusal tartışmaları takip ederek yorumlama yeterliliğine sahip olmak.
  • Yeterli düzeyde mesleki formasyon kazanır.
  • Disiplinlerarası düşünebilme becerisi kazanır.
  • Teorik bilgiyi pratiğe dönüştürebilme becerisi kazanır.
  • Alana ilişkin meseleler üzerinde yorum yapabilme becerisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021491

Qualification Title
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body ContactNiğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Students are expected to have rational mentality of law and management needed to be dependent on when performing official issues.
  • Students are expected to comprehend the relation between the fields of urbanization, management science, politics and local government.
  • Students are expected to determine and analyze the current indicators in order to comprehend the transformation and positioning of local governments in the globalization process.
  • Students are expected to analyze the dynamic relation between local governments and political center by using the conceptual frame of power relations.
  • Students are expected to make comments by using political and public arguments in the national level.
  • Basic vocational knowledge.
  • Basic knowledge related to the field of study.
  • Skill to work with interdisciplinary teams.
  • Ability to use knowledge in practice.
  • Skill to apply the solutions.
  • Basic computer skills.
Key Competencies-
Further Info

For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Percentage Course Grade Grade Points 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2,50 70-74 CC 2,00 65-69 DC 1,50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Other Grades: The grade (S) (Satisfactory) is given to the students who are successful in non-credit courses, and (U) (Unsatisfactory) to those who are unsuccessful in such courses. The grade (P) (In Progress) is given at the end of the first semester of a year-long course. The grade (EX) (Exempt) is given to students who are found successful in the examination for exemption performed by the department concerned for the courses determined by the University Senate. The grade (NI) (Not Included) is assigned for a course taken on the condition that it is not included in Cumulative Grade Point Average (CGPA). The grade (NA) (No Attendence) is given if a student does not fulfill the attendance and/or application requirements of the course and is included in the CGPA as (FF). A student is considered to be successful in a course if he/she gets one of the following grades: AA, BA, BB, CB, CC, S, or EX. A student who gets DC or DD grades from one or some of the courses is considered to be successful in these courses if the student is successful in other courses taken at the same semester and his/her GPA is at least 2.00 or higher including the courses with DC or DD grades. A student's academic success is calculated in the form of a GPA and CGPA by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the beginning of entrance to the University which are recognized as valid by the Department in which she/he is registered.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have:- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed 30-weekdays of internship in the private or state sector
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021491


Qualification Title
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact
Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Students are expected to have rational mentality of law and management needed to be dependent on when performing official issues.
  • Students are expected to comprehend the relation between the fields of urbanization, management science, politics and local government.
  • Students are expected to determine and analyze the current indicators in order to comprehend the transformation and positioning of local governments in the globalization process.
  • Students are expected to analyze the dynamic relation between local governments and political center by using the conceptual frame of power relations.
  • Students are expected to make comments by using political and public arguments in the national level.
  • Basic vocational knowledge.
  • Basic knowledge related to the field of study.
  • Skill to work with interdisciplinary teams.
  • Ability to use knowledge in practice.
  • Skill to apply the solutions.
  • Basic computer skills.

Key Competencies
-

Further Info

For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Percentage Course Grade Grade Points 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2,50 70-74 CC 2,00 65-69 DC 1,50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Other Grades: The grade (S) (Satisfactory) is given to the students who are successful in non-credit courses, and (U) (Unsatisfactory) to those who are unsuccessful in such courses. The grade (P) (In Progress) is given at the end of the first semester of a year-long course. The grade (EX) (Exempt) is given to students who are found successful in the examination for exemption performed by the department concerned for the courses determined by the University Senate. The grade (NI) (Not Included) is assigned for a course taken on the condition that it is not included in Cumulative Grade Point Average (CGPA). The grade (NA) (No Attendence) is given if a student does not fulfill the attendance and/or application requirements of the course and is included in the CGPA as (FF). A student is considered to be successful in a course if he/she gets one of the following grades: AA, BA, BB, CB, CC, S, or EX. A student who gets DC or DD grades from one or some of the courses is considered to be successful in these courses if the student is successful in other courses taken at the same semester and his/her GPA is at least 2.00 or higher including the courses with DC or DD grades. A student's academic success is calculated in the form of a GPA and CGPA by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the beginning of entrance to the University which are recognized as valid by the Department in which she/he is registered.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have:- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed 30-weekdays of internship in the private or state sector

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address