Yeterlilik Kodu

TR0030011851

Yeterlilik Adı
Yakın Çağ Tarihi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
  • Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
  • Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır.
  • Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
  • Öğrenci gelişimi boyutunda; öğrenciyi tanıma becerisine sahip olma, öğretimi plânlama boyutunda; ders etkinliğini nasıl yürüteceğini bilme davranışlarına sahip olacaklardır.
  • Geçmiş toplumların yaşamış oldukları yerleşim yerlerini ve önemli tarihi olayların gerçekleşmiş olduğu yerleri görüp ve incelemiş olarak bu tarihi mekânlara yapılacak olan gezilerde bu mekânları tanıtma noktasında önderlik edeceklerdir.
  • Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır.
  • Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır.
  • Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
  • Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendirecekler ve bu bağlamda araştırma ve inceleme eserlerini meydana getirebileceklerdir.
  • Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, bireysel veya grup çalışması ortamında toplumdaki tarihe olan ilgiyi artırabilecek, konferans ve seminer gibi faaliyetlerde daha fazla kişiye hitap ederek toplumsal aydınlanmaya katkıda bulunacaklardır.
  • Öğretmenlik mesleği için pedagojik formasyon derslerinin yanında öğretmenlik uygulamaları dersleri alacaklarından, sınıf ortamına alışkın hale gelerek öğrencilerine daha sağlıklı ders anlatma becerisine erişeceklerdir.
  • Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir.
  • Tarih çalışmalarında gerekli olan bilim diline hâkim olacaklardır.
  • Bu alanda özellikle Osmanlıca bilgisine sahip olarak, Osmanlıca belgeleri sınıflandırma ve değerlendirme becerisini gösterebileceklerdir.
  • Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemleri çağlara ayırıp ayrı ayrı derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır.
  • Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

YÖK’ün gerekli gördüğü sınavdan (ALES) %60’ı lisans bitirme derecesinin %40 alınarak değerlendirme yapılır, belirlenen kontenjan dahilinde belirtilen şartları yerine getirerek bu kontenjana girenler başarılı sayılarak programa kabul edilirler.

Başarma ŞartlarıYüksek lisans eğitimin tamamlanması için gerekli olan 120 AKTS’in tamamlanarak, alınan bu derslerden başarılı olunması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerde (Devlet ve Özel Üniversiteler) Tarih ve diğer Sosyal Bilimler alanlarında akademisyen ve Devlet Arşivleri’nde uzman olarak görev yapabilirler. Alanlarıyla ilgili çeşitli projelerde görev alabilirler. Ayrıca Öğretmenlik Formasyonu eğitimi alan öğrencilerimiz MEB’de ve özel kuruluşlarda (Özel Okullar ve Dersaneler) öğretmen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011851


Yeterlilik Adı
Yakın Çağ Tarihi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
  • Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
  • Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır.
  • Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
  • Öğrenci gelişimi boyutunda; öğrenciyi tanıma becerisine sahip olma, öğretimi plânlama boyutunda; ders etkinliğini nasıl yürüteceğini bilme davranışlarına sahip olacaklardır.
  • Geçmiş toplumların yaşamış oldukları yerleşim yerlerini ve önemli tarihi olayların gerçekleşmiş olduğu yerleri görüp ve incelemiş olarak bu tarihi mekânlara yapılacak olan gezilerde bu mekânları tanıtma noktasında önderlik edeceklerdir.
  • Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır.
  • Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır.
  • Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
  • Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendirecekler ve bu bağlamda araştırma ve inceleme eserlerini meydana getirebileceklerdir.
  • Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, bireysel veya grup çalışması ortamında toplumdaki tarihe olan ilgiyi artırabilecek, konferans ve seminer gibi faaliyetlerde daha fazla kişiye hitap ederek toplumsal aydınlanmaya katkıda bulunacaklardır.
  • Öğretmenlik mesleği için pedagojik formasyon derslerinin yanında öğretmenlik uygulamaları dersleri alacaklarından, sınıf ortamına alışkın hale gelerek öğrencilerine daha sağlıklı ders anlatma becerisine erişeceklerdir.
  • Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir.
  • Tarih çalışmalarında gerekli olan bilim diline hâkim olacaklardır.
  • Bu alanda özellikle Osmanlıca bilgisine sahip olarak, Osmanlıca belgeleri sınıflandırma ve değerlendirme becerisini gösterebileceklerdir.
  • Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemleri çağlara ayırıp ayrı ayrı derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır.
  • Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

YÖK’ün gerekli gördüğü sınavdan (ALES) %60’ı lisans bitirme derecesinin %40 alınarak değerlendirme yapılır, belirlenen kontenjan dahilinde belirtilen şartları yerine getirerek bu kontenjana girenler başarılı sayılarak programa kabul edilirler.


Başarma Şartları
Yüksek lisans eğitimin tamamlanması için gerekli olan 120 AKTS’in tamamlanarak, alınan bu derslerden başarılı olunması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerde (Devlet ve Özel Üniversiteler) Tarih ve diğer Sosyal Bilimler alanlarında akademisyen ve Devlet Arşivleri’nde uzman olarak görev yapabilirler. Alanlarıyla ilgili çeşitli projelerde görev alabilirler. Ayrıca Öğretmenlik Formasyonu eğitimi alan öğrencilerimiz MEB’de ve özel kuruluşlarda (Özel Okullar ve Dersaneler) öğretmen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011851

Qualification Title
Modern History
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

- The individuals who are major in their field and experienced are being grown as dependent on main principles of Republic of Turkey and convenient for the main aims of Turkish national education system. - They will achieve some behaviour such as being open-minded while doing scientific investigations, being suspicious and delaying decisions in the situation of having no complete proof, and they can maintain their studies with patience and care. - They will have the command of grammar rules of Turkish language and they will use it in best way in their studies.- They will apply the modern methods writing and investigating history by being loyal to scientific ethical rules. - In the dimension of student improvement: Having the ability to know the student and in the dimension of planning the education: they will have the knowledge of how to maintain the course. - They will be leader in the visits to historical places in which ancient societies had lived and its historical events as being the person who have enough knowledge in advance.- They will achieve the ability to convey their views on their fields both verbally and in writing, to evaluate the experiences and abilities in critical concept, to take responsibility and work independently, to learn how to learn and manage it, to use the technology necessary for their field and to be able to contact with their colleagues.- They will have the information of archive, library and documents. In addition, by evaluating these sources in decent way through its originality, they will present service and being of academic society. - They will evaluate the historical issues objectively in cause and effect relations and so they can produce their works of investigation and exploration.- By learning information technology, they will use it in their presentations and studies at a very good level and they will be able to arouse more interest to history by using visual things. - They will make more contribution social enlightenment by inclining much people with activities such as conferences and speeches with the consciousness of social responsibility. - Since they will take application course of teaching along with courses of pedagogic formation, they will reach the ability to teach decently their experiences to the students. - By learning other disciplines which can be an assist to science of history, they will benefit from the branches which will help them in their investigations and studies. - They have the command of scientific language which is necessary in their historical studies. Especially they will have the command of Ottoman Turkish. - They will have learned one by one deeply by dividing in historical process into ages. By grasping the facts containing prehistoric age, middle age, and modern age and the history of Republic of Turkey, they can reach the sources concerned with these issues.

Key Competencies-
Further Info

40 % of mid-term exam and 60% of year-end exam are the basic assessment and it is necassary that average of each should be 65 %..

Quality Assurance-
Access Requirements

Higher Education Council consider necessary exam 60% of the undergradate degreee completion is 40 % based assesment.Those who get this requirements by specified quotas,are regarded as successfull and are admissed to the programme.

Conditions for SuccessIt is necassarry to get 120 ECTS hour and to be successfull in these programmes.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates can work as academician in the fields of History and other Social Sciences in (state and private) universities and as expert at Public Record Office. They can participate in various projects about their fields. Also, the graduates who get initial teacher training can work as teacher at Ministry of National Education and in private institutes (private schools).

Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030011851


Qualification Title
Modern History

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

- The individuals who are major in their field and experienced are being grown as dependent on main principles of Republic of Turkey and convenient for the main aims of Turkish national education system. - They will achieve some behaviour such as being open-minded while doing scientific investigations, being suspicious and delaying decisions in the situation of having no complete proof, and they can maintain their studies with patience and care. - They will have the command of grammar rules of Turkish language and they will use it in best way in their studies.- They will apply the modern methods writing and investigating history by being loyal to scientific ethical rules. - In the dimension of student improvement: Having the ability to know the student and in the dimension of planning the education: they will have the knowledge of how to maintain the course. - They will be leader in the visits to historical places in which ancient societies had lived and its historical events as being the person who have enough knowledge in advance.- They will achieve the ability to convey their views on their fields both verbally and in writing, to evaluate the experiences and abilities in critical concept, to take responsibility and work independently, to learn how to learn and manage it, to use the technology necessary for their field and to be able to contact with their colleagues.- They will have the information of archive, library and documents. In addition, by evaluating these sources in decent way through its originality, they will present service and being of academic society. - They will evaluate the historical issues objectively in cause and effect relations and so they can produce their works of investigation and exploration.- By learning information technology, they will use it in their presentations and studies at a very good level and they will be able to arouse more interest to history by using visual things. - They will make more contribution social enlightenment by inclining much people with activities such as conferences and speeches with the consciousness of social responsibility. - Since they will take application course of teaching along with courses of pedagogic formation, they will reach the ability to teach decently their experiences to the students. - By learning other disciplines which can be an assist to science of history, they will benefit from the branches which will help them in their investigations and studies. - They have the command of scientific language which is necessary in their historical studies. Especially they will have the command of Ottoman Turkish. - They will have learned one by one deeply by dividing in historical process into ages. By grasping the facts containing prehistoric age, middle age, and modern age and the history of Republic of Turkey, they can reach the sources concerned with these issues.


Key Competencies
-

Further Info

40 % of mid-term exam and 60% of year-end exam are the basic assessment and it is necassary that average of each should be 65 %..


Quality Assurance
-

Access Requirements

Higher Education Council consider necessary exam 60% of the undergradate degreee completion is 40 % based assesment.Those who get this requirements by specified quotas,are regarded as successfull and are admissed to the programme.


Conditions for Success
It is necassarry to get 120 ECTS hour and to be successfull in these programmes.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates can work as academician in the fields of History and other Social Sciences in (state and private) universities and as expert at Public Record Office. They can participate in various projects about their fields. Also, the graduates who get initial teacher training can work as teacher at Ministry of National Education and in private institutes (private schools).


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address