| Yeterlilik Kodu | TR0030045419 | |
| Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Bursa Teknik Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mimar Sinan Mahallesi, Mimar Sinan Bulvarı, Eflak Caddesi No:177 Yıldırım / BURSA | |
| Sorumlu Kurum URL | http://www.btu.edu.tr | |
| Yönelim | Genel | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 (1324) | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Bursa Teknik Üniversitesi bünyesinde yer alan Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü, ticari potansiyeli son derece yüksek olan Bursa şehrinde, geleceğin mesleklerinden birini teorik ve uygulamalı eğitimle kazandırmayı hedeflemektedir. | |
| Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, ve kısmen uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Ekonomik koşulları göz önünde bulundurarak, çevresel kısıtlamalar çerçevesinde sistem veya süreçleri, ihtiyaçlara ve kalite güvence esaslarına uygun olarak tasarlama yeterliliği kazanır. 2. Sosyal, politik ve etik unsurları, ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilincini göz önünde bulundurarak, insan kaynaklarını ve kuruluşu sürekli öğrenme, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda planlama, tesis etme ve geliştirme yeterliliği kazanır. 3. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında analitik düşünme, problem çözme, bilimsel veri ve bulguları analiz edebilme, yorumlayabilme, aktarabilme ve strateji geliştirme gibi anahtar yetkinlikleri sağlar. 4. Mevzuat altyapısı ve yurtdışında tanınma yeterlilikleri için oluşturulan temel ölçütler doğrultusunda uluslararası ticaret ve lojistikte süreç ve işlemleri kurumsal iş birliği içerisinde planlama ve yürütme becerisi kazanır. 5. Uluslararası ticaret ve lojistik temel alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olup, bu bilgileri kullanabilme; satın alma, stok izleme ve teslimat süreçlerini yönetebilme yetkinlikleri ile paydaşlarla ortak çalışır. 6. Kendi işini kurma, istihdam sağlama, iş geliştirme, mevcut yapıyı yönetme, bu konuda ilgili destek ve teşviklere erişim yetkinliği ile girişimcilik becerilerini güçlendirir. 7. Yurtdışı tanınma odaklı eğitim süreçleriyle; uluslararası pazarları bilme, pazara ulaşma yollarını ve müşteri memnuniyet faktörlerini göz önünde bulundurarak e-ticaret ve uluslararası ticaret yapabilme yetkinliği kazanır. 8. Makroekonomik dinamikleri analiz ederek, kalite güvencesi ve kredilendirme süreçlerine uygun ulusal, sektörel ve firma bazında ekonomik işleyişi değerlendirme yapabilme yetkinliği kazanır. 9. Lojistik yönetiminin stratejik, taktiksel ve operasyonel boyutlarına hâkim olma; öğrenci hareketlilikleri aracılığıyla ulusal ve uluslararası düzeylerdeki değişimi ve alandaki gelişmeleri izleyebilme ve analiz edebilme yetkinliği kazanır. 10. Diğer yetkinliklerinde uluslararası tanınabilmesi için öğrenim dilinde ve en az bir yabancı dilde uluslararası ticaret ve lojistik alanında yazılı ve sözlü iletişim kurarak iş süreçlerini yürütme ve bireylerin uluslararası hareketliliğini kolaylaştırır. 11. Uluslararası ticaret veya lojistik işletmelerinin yönetim kararlarında finans ve muhasebe bilgilerini sentezleyerek karar alma ve operasyonun yürütülmesine katkı sağlar. | |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü öğrencileri, Bursa Teknik Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine tabidirler (http://www.btu.edu.tr/upload/dosyalar/1386072469-BTUOLCMEVEDEGERLENDIRMEESASLARIYONERGESI.pdf). Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve diğer sınavlar olarak yapılır. Ham başarı puanı: (1) Bir ders için Ham Başarı Puanı (HBP), o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır. Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun Ham Başarı Puanı`na katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurulur. (2) Yarıyıl sonu veya varsa bütünleme sınav notunun ham başarı puanına katkısı %40’dan az, %60’dan fazla olamaz. Özel durumlarda ilgili kurul kararı ile bu oranlar değiştirilebilir. (3) Hesaplanan Ham Başarı Puanı ondalık kısmı 0,50 ve üzeri olursa bir üst tamsayıya, 0,50` den küçük olursa bir alt tamsayıya yuvarlanır. Ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO): AGNO` nın hesabında, bir öğrencinin ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4`lük not sistemindeki karşılıkları (Tablo 2) bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır; elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Sonuç, virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir. Bu sonuç Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) olarak tanımlanır. Bağıl değerlendirme sistemi (BDS): (1) Bağıl Değerlendirme Sistemi, öğrenci sayısının 20 ve üzeri olduğu dersler için uygulanır. Öğrenci sayısı 20’nin altında ise öğrencinin o dersteki başarı puanı, ham başarı puanının Tablo 2’deki karşılığına göreverilir. (2) Bağıl Değerlendirmeye Katılma Limiti: Öğrencinin bağıl değerlendirme hesaplamalarına katılabilmesiiçin 100 tam puan üzerinden alması gereken en düşük HBP 20 puandır. (3) Ham Başarı Puanı Alt Limiti: HBP 35’in altında olan öğrencilere, bağıl notlarına bakılmaksızın "FF" verilir ve bu öğrenciler o dersten doğrudan kalır. (4) Yarıyıl Sonu Sınavı Alt Limiti: Yarıyıl Sonu Sınavı Notu (YSSN) 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmaksızın "FF" notu alırlar. (5) Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı belirlenirken devamsız öğrenciler, yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciler ile Bağıl Değerlendirmeye KatılmaLimiti (BDKL)'nin altında kalan öğrenciler dikkate alınmaz. (6) Bağıl değerlendirme sisteminin uygulanmasında öğrenci başarısının değerlendirilmesi öğrenci sayısına bağlı olarak aşağıdaki şekilde yapılır (Harfli NotunOluşturulması): a) Değerlendirmeye katılan öğrenci sayısı 20 (yirmi) ve üzerinde ise, altta eşitlikleri verilen standart skorlardan elde edilen T-Skor' ları kullanılarak Tablo 3'deki dağılıma göre harfli notlarbelirlenir. b) Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 20 (yirmi) öğrenciden az ise, öğretim elemanı öğrencinin notunun harf karşılığını Mutlak Not Sistemi ile verir. Öğretim Elemanı sınıfın genel başarı durumunu dikkate alarak “Mutlak Harf Aralıklarını” kendisi tayin edebilir. Mutlak not sistemi: Bursa Teknik Üniversitesine bağlı fakültelerde Mutlak Not Sistemi (MNS)’de esas alınan Ham Başarı Puanı (HBP)’na karşılık gelen harf notları ve bu harf notlarının dörtlü not ve 100’lük not sisteminde değerlendirilmektedir. | |
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) 02.04.2025 – 02.04.2028 | |
| Giriş Şartı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Programın 2025-2026 eğitim-öğretim yılındaki kontenjanı 70’tır. | |
| Başarma Şartları | Uluslararası Ticaret ve Lojistik sistemlerindeki gelişmeleri ve bu gelişmelerin Türkiye’ye etkilerini disiplinlerarası bir perspektiften anlamak. Öğretim planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Günümüzde, yoğun ekonomik küreselleşme çerçevesinde uluslararası ticaret ve lojistik ile ilişkisi bulunmayan özel ve kamusal şirket kalmamıştır. Bu nedenle “Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü” mezunlarının çalışma alanları son derecede geniştir. Mezunlarımız tüm şirketlerin dış ticaret, finans, lojistik departmanlarında iş bulabilecek olmakla birlikte özellikle ithalat ve ihracat firmaları ile sayıları giderek artan lojistik firmalarında gelecek vaat eden işler ve saygın meslekî pozisyonlar bulabileceklerdir. | |
| Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
TR0030045419
ISCO:08 (1324)
ISCO:08 (1324)
Bursa Teknik Üniversitesi bünyesinde yer alan Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü, ticari potansiyeli son derece yüksek olan Bursa şehrinde, geleceğin mesleklerinden birini teorik ve uygulamalı eğitimle kazandırmayı hedeflemektedir.
Program Eğitim Amaçları:
1. Uluslararası ticaret ve lojistiğin temellerinin teorik ve uygulamalı bir şekilde öğrenilmesini sağlayarak, alanında erken kariyer yapabilme fırsatı sunmak.
2. Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerin yasal ve etik boyutları hakkında yetkinlik ve konuyla ilgili olayları değerlendirebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak.
3. Küresel pazarlarda etkin rekabetçi stratejileri geliştirmeye yönelik uygulama çalışmaları yapabilme altyapısı sağlamak.
4. Uluslararası ticaret ve lojistikte etkin iletişim ve süreç yönetimi için uluslararası terminolojiyi kullanabilecek becerileri kazandırmak
5. Girişimci ve yenilikçi düşünme yetkinliklerini artırmak.
Öğrenme örgün, ve kısmen uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
1. Ekonomik koşulları göz önünde bulundurarak, çevresel kısıtlamalar çerçevesinde sistem veya süreçleri, ihtiyaçlara ve kalite güvence esaslarına uygun olarak tasarlama yeterliliği kazanır.
2. Sosyal, politik ve etik unsurları, ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilincini göz önünde bulundurarak, insan kaynaklarını ve kuruluşu sürekli öğrenme, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda planlama, tesis etme ve geliştirme yeterliliği kazanır.
3. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında analitik düşünme, problem çözme, bilimsel veri ve bulguları analiz edebilme, yorumlayabilme, aktarabilme ve strateji geliştirme gibi anahtar yetkinlikleri sağlar.
4. Mevzuat altyapısı ve yurtdışında tanınma yeterlilikleri için oluşturulan temel ölçütler doğrultusunda uluslararası ticaret ve lojistikte süreç ve işlemleri kurumsal iş birliği içerisinde planlama ve yürütme becerisi kazanır.
5. Uluslararası ticaret ve lojistik temel alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olup, bu bilgileri kullanabilme; satın alma, stok izleme ve teslimat süreçlerini yönetebilme yetkinlikleri ile paydaşlarla ortak çalışır.
6. Kendi işini kurma, istihdam sağlama, iş geliştirme, mevcut yapıyı yönetme, bu konuda ilgili destek ve teşviklere erişim yetkinliği ile girişimcilik becerilerini güçlendirir.
7. Yurtdışı tanınma odaklı eğitim süreçleriyle; uluslararası pazarları bilme, pazara ulaşma yollarını ve müşteri memnuniyet faktörlerini göz önünde bulundurarak e-ticaret ve uluslararası ticaret yapabilme yetkinliği kazanır.
8. Makroekonomik dinamikleri analiz ederek, kalite güvencesi ve kredilendirme süreçlerine uygun ulusal, sektörel ve firma bazında ekonomik işleyişi değerlendirme yapabilme yetkinliği kazanır.
9. Lojistik yönetiminin stratejik, taktiksel ve operasyonel boyutlarına hâkim olma; öğrenci hareketlilikleri aracılığıyla ulusal ve uluslararası düzeylerdeki değişimi ve alandaki gelişmeleri izleyebilme ve analiz edebilme yetkinliği kazanır.
10. Diğer yetkinliklerinde uluslararası tanınabilmesi için öğrenim dilinde ve en az bir yabancı dilde uluslararası ticaret ve lojistik alanında yazılı ve sözlü iletişim kurarak iş süreçlerini yürütme ve bireylerin uluslararası hareketliliğini kolaylaştırır.
11. Uluslararası ticaret veya lojistik işletmelerinin yönetim kararlarında finans ve muhasebe bilgilerini sentezleyerek karar alma ve operasyonun yürütülmesine katkı sağlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü öğrencileri, Bursa Teknik Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine tabidirler (http://www.btu.edu.tr/upload/dosyalar/1386072469-BTUOLCMEVEDEGERLENDIRMEESASLARIYONERGESI.pdf).
Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve diğer sınavlar olarak yapılır.
Ham başarı puanı:
(1) Bir ders için Ham Başarı Puanı (HBP), o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır. Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun Ham Başarı Puanı`na katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurulur.
(2) Yarıyıl sonu veya varsa bütünleme sınav notunun ham başarı puanına katkısı %40’dan az, %60’dan fazla olamaz. Özel durumlarda ilgili kurul kararı ile bu oranlar değiştirilebilir.
(3) Hesaplanan Ham Başarı Puanı ondalık kısmı 0,50 ve üzeri olursa bir üst tamsayıya, 0,50` den küçük olursa bir alt tamsayıya yuvarlanır.
Ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO):
AGNO` nın hesabında, bir öğrencinin ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4`lük not sistemindeki karşılıkları (Tablo 2) bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır; elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Sonuç, virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir. Bu sonuç Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) olarak tanımlanır.
Bağıl değerlendirme sistemi (BDS):
(1) Bağıl Değerlendirme Sistemi, öğrenci sayısının 20 ve üzeri olduğu dersler için uygulanır. Öğrenci sayısı 20’nin altında ise öğrencinin o dersteki başarı puanı, ham başarı puanının Tablo 2’deki karşılığına göreverilir.
(2) Bağıl Değerlendirmeye Katılma Limiti: Öğrencinin bağıl değerlendirme hesaplamalarına katılabilmesiiçin 100 tam puan üzerinden alması gereken en düşük HBP 20 puandır.
(3) Ham Başarı Puanı Alt Limiti: HBP 35’in altında olan öğrencilere, bağıl notlarına bakılmaksızın "FF" verilir ve bu öğrenciler o dersten doğrudan kalır.
(4) Yarıyıl Sonu Sınavı Alt Limiti: Yarıyıl Sonu Sınavı Notu (YSSN) 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmaksızın "FF" notu alırlar.
(5) Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı belirlenirken devamsız öğrenciler, yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciler ile Bağıl Değerlendirmeye KatılmaLimiti (BDKL)'nin altında kalan öğrenciler dikkate alınmaz.
(6) Bağıl değerlendirme sisteminin uygulanmasında öğrenci başarısının değerlendirilmesi öğrenci sayısına bağlı olarak aşağıdaki şekilde yapılır (Harfli NotunOluşturulması):
a) Değerlendirmeye katılan öğrenci sayısı 20 (yirmi) ve üzerinde ise, altta eşitlikleri verilen standart skorlardan elde edilen T-Skor' ları kullanılarak Tablo 3'deki dağılıma göre harfli notlarbelirlenir.
b) Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 20 (yirmi) öğrenciden az ise, öğretim elemanı öğrencinin notunun harf karşılığını Mutlak Not Sistemi ile verir. Öğretim Elemanı sınıfın genel başarı durumunu dikkate alarak “Mutlak Harf Aralıklarını” kendisi tayin edebilir.
Mutlak not sistemi:
Bursa Teknik Üniversitesine bağlı fakültelerde Mutlak Not Sistemi (MNS)’de esas alınan Ham Başarı Puanı (HBP)’na karşılık gelen harf notları ve bu harf notlarının dörtlü not ve 100’lük not sisteminde değerlendirilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
02.04.2025 – 02.04.2028
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Programın 2025-2026 eğitim-öğretim yılındaki kontenjanı 70’tır.
Günümüzde, yoğun ekonomik küreselleşme çerçevesinde uluslararası ticaret ve lojistik ile ilişkisi bulunmayan özel ve kamusal şirket kalmamıştır. Bu nedenle “Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü” mezunlarının çalışma alanları son derecede geniştir. Mezunlarımız tüm şirketlerin dış ticaret, finans, lojistik departmanlarında iş bulabilecek olmakla birlikte özellikle ithalat ve ihracat firmaları ile sayıları giderek artan lojistik firmalarında gelecek vaat eden işler ve saygın meslekî pozisyonlar bulabileceklerdir.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
| Qualification Code | TR0030045419 | |
| Qualification Title | International Trade and Logistics Bachelor's Degree | |
| Awarding Body | Bursa Technical University | |
| Awarding Body Contact | ||
| Awarding Body Url | http://www.btu.edu.tr | |
| Orientation | General | |
| EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Transport services | |
| National Occupation Classification |
ISCO:08 (1324) | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | The Department of International Trade and Logistics, located at Bursa Technical University, aims to provide theoretical and practical training for one of the professions of the future in Bursa, a city with exceptional commercial potential. Program Educational Objectives: 1. To provide students with the opportunity to build an early career in the field by providing theoretical and practical instruction in the fundamentals of international trade and logistics. 2. To develop competence in the legal and ethical aspects of international trade and logistics processes and the ability to evaluate and implement relevant events. 3. To provide the necessary infrastructure for practical work to develop effective competitive strategies in global markets. 4. To provide students with the skills to use international terminology for effective communication and process management in international trade and logistics. 5. To enhance entrepreneurial and innovative thinking skills. | |
| Learning Environments | Learning takes place through formal and partially in distance. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or in workplaces as internships or workplace training. | |
| Description | 1. The ability to design in accordance with economic conditions, expansion constraints, system widths, needs, and quality assurance principles. 2. The ability to consider social, political, and ethical factors, core values, and professional responsibility, as well as the ability to continuously learn, plan, establish, and develop human resources and assets, ensure productivity and sustainability. 3. The ability to achieve key outcomes in the field of international trade and logistics, such as analytical thinking, problem-solving, scientific data and profit analysis, interpretability, transferability, and strategy development. 4. The ability to plan and execute international trade and logistics processes and activities through institutional collaboration, demonstrating the basic requirements for regulatory submissions and recognized competencies. 5. The ability to possess theoretical and practical knowledge in the fundamental field of international trade and logistics, and the ability to utilize this knowledge; to manage purchasing, inventory tracking, and delivery processes; and to collaborate with users. 6. The ability to establish one's own business, generate employment, develop business, manage existing structures, and access relevant support and incentives is enhanced through entrepreneurial skills. 7. Through training focused on gaining international recognition, the ability to conduct e-commerce and international trade by understanding international markets, considering market access routes and customer relationships. 8. Ability to conduct economic assessments on a national, sectoral, and company-wide basis, including quality assurance and credit assessment, by analyzing macroeconomic dynamics. 9. Organization of logistics management, mastery of tactics and dimensions; and the ability to monitor and analyze changes and retention at national and international levels, enabling student mobility. 10. Maintaining business processes and facilitating international mobility by communicating in written and oral form in international trade and logistics in the languages of access and at least one foreign language to achieve international recognition in other codes. 11. Contributing to decision-making and operational execution by synthesizing finance and accounting processes in management decisions of international trade or logistics units. | |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | Students of the Department of International Trade and Logistics are subject to the Principles of Measurement and Evaluation of Bursa Technical University (http://www.btu.edu.tr/upload/dosyalar/1386072469-BTUOLCMEVEDEGERLENDIRMEESASLARIYONERGESI.pdf ). Exams are administered as midterm exams, final exams, make-up exams, make-up exams, single-course exams, exemption exams, supplementary exams, and other exams. Raw Success Score: (1) The Raw Success Score (RSS) for a course is calculated by taking into account the weighted average of the grades received from the midterm exams and other midterm/yearly educational activities, if any, and the final or make-up exam grade, if any. The instructor of the relevant course determines the percentage contribution of the student's midterm/yearly educational activities and final exam grade to the Raw Success Score before the week of course registration and enrollment, and this is announced to students no later than the first week of semester classes. (2) The contribution of the final semester or make-up exam grade, if any, to the raw achievement score cannot be less than 40% or more than 60%. In special cases, these percentages may be changed by the relevant board's decision. (3) If the decimal portion of the calculated Raw Success Score is 0.50 or higher, it is rounded up to the next higher integer; if it is less than 0.50, it is rounded down to the next lower integer. Cumulative Grade Point Average (CGPA): To calculate the CGPA, the 4-point grading system equivalents of the letter grades for all courses taken by a student since the first semester (Table 2) are multiplied individually by the ECTS credits for these courses. The results are summed and divided by the total ECTS credits for all courses taken. The result is given with a precision of two decimal places. This result is defined as the Cumulative Grade Point Average (CGPA). Relative Evaluation System (RES): (1) The Relative Evaluation System is applied to courses with a student population of 20 or more. If the number of students is below 20, the student's achievement score in that course is assigned to the equivalent of their raw achievement score as shown in Table 2. (2) Relative Evaluation Participation Limit: The minimum RSS score a student must achieve to be eligible for relative evaluation calculations is 20 points out of 100. (3) Raw Success Score Minimum Limit: Students whose RSS is below 35 will receive an "FF" grade, regardless of their relative grade, and will automatically fail the course. (4) Final Exam Minimum Limit: Students whose Final Exam Grade is below 35 will receive an "FF" grade, regardless of their relative grade. (5) When determining the number of students eligible to participate in the relative assessment, students who are absent, students who did not take the final exam, and students who fall below the Relative Evaluation Participation Limit will not be taken into account. (6) In the application of the relative evaluation system, student achievement is evaluated based on the number of students as follows (Generating Letter Grades): a) If the number of students participating in the evaluation is 20 (twenty) or more, letter grades are determined according to the distribution in Table 3, using the T-Scores obtained from the standard scores whose equations are given below. b) If the number of students eligible to participate in the relative evaluation is less than 20 (twenty), the instructor assigns the letter equivalent of the student's grade using the Absolute Grade System. The instructor may determine the "Absolute Letter Ranges" themselves, taking into account the overall performance of the class. Absolute Grade System: In faculties affiliated with Bursa Technical University, letter grades corresponding to the Raw Success Score (HBP) used in the Absolute Grade System (MNS) and the evaluation of these letter grades are carried out using the four-point and 100-point grading systems. | |
| Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs, YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities at higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK. YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions. 1.1. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters. 1.2. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment/External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that quality assurance is achieved for the program's qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications determined in accordance with its regulations. Accreditation Institution Name: Social, Human and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) 02.04.2025 – 02.04.2028 | |
| Access Requirements | The International Trade and Logistics Department accepts students through a central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) Presidency. The program's quota for the 2025-2026 academic year is 70. | |
| Conditions for Success | To understand the developments in the international trade and logistics system and the impacts of these developments on Turkey from an interdisciplinary perspective. Successfully completing the courses with 240 ECTS credits in the curriculum and having a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | Today, there are no private and public companies that have no relation with international trade and logistics in the context of intense economic globalization. For this reason, the working areas of the graduates of the International Trade and Logistics Department are extremely wide. Although our graduates will be able to find jobs in foreign trade, finance and logistics departments of all companies, they will be able to find promising jobs and respected professional positions, especially in import and export companies and logistics companies, which are increasing in number. Since the Department of International Trade and Logistics , which offers a four-year undergraduate education, is equivalent to other faculties and higher education departments that teach in the fields of economics, international trade, finance, banking and logistics, our graduates also have all the legal rights that they can obtain. . | |
| Legal Basis | Higher Education Law No. 2547 Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
| Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
| Url | Open Address | |
TR0030045419
ISCO:08 (1324)
ISCO:08 (1324)
The Department of International Trade and Logistics, located at Bursa Technical University, aims to provide theoretical and practical training for one of the professions of the future in Bursa, a city with exceptional commercial potential.
Program Educational Objectives:
1. To provide students with the opportunity to build an early career in the field by providing theoretical and practical instruction in the fundamentals of international trade and logistics.
2. To develop competence in the legal and ethical aspects of international trade and logistics processes and the ability to evaluate and implement relevant events.
3. To provide the necessary infrastructure for practical work to develop effective competitive strategies in global markets.
4. To provide students with the skills to use international terminology for effective communication and process management in international trade and logistics.
5. To enhance entrepreneurial and innovative thinking skills.
Learning takes place through formal and partially in distance. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or in workplaces as internships or workplace training.
1. The ability to design in accordance with economic conditions, expansion constraints, system widths, needs, and quality assurance principles.
2. The ability to consider social, political, and ethical factors, core values, and professional responsibility, as well as the ability to continuously learn, plan, establish, and develop human resources and assets, ensure productivity and sustainability.
3. The ability to achieve key outcomes in the field of international trade and logistics, such as analytical thinking, problem-solving, scientific data and profit analysis, interpretability, transferability, and strategy development.
4. The ability to plan and execute international trade and logistics processes and activities through institutional collaboration, demonstrating the basic requirements for regulatory submissions and recognized competencies.
5. The ability to possess theoretical and practical knowledge in the fundamental field of international trade and logistics, and the ability to utilize this knowledge; to manage purchasing, inventory tracking, and delivery processes; and to collaborate with users.
6. The ability to establish one's own business, generate employment, develop business, manage existing structures, and access relevant support and incentives is enhanced through entrepreneurial skills.
7. Through training focused on gaining international recognition, the ability to conduct e-commerce and international trade by understanding international markets, considering market access routes and customer relationships.
8. Ability to conduct economic assessments on a national, sectoral, and company-wide basis, including quality assurance and credit assessment, by analyzing macroeconomic dynamics.
9. Organization of logistics management, mastery of tactics and dimensions; and the ability to monitor and analyze changes and retention at national and international levels, enabling student mobility.
10. Maintaining business processes and facilitating international mobility by communicating in written and oral form in international trade and logistics in the languages of access and at least one foreign language to achieve international recognition in other codes.
11. Contributing to decision-making and operational execution by synthesizing finance and accounting processes in management decisions of international trade or logistics units.
Possesses the following key competencies at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Students of the Department of International Trade and Logistics are subject to the Principles of Measurement and Evaluation of Bursa Technical University (http://www.btu.edu.tr/upload/dosyalar/1386072469-BTUOLCMEVEDEGERLENDIRMEESASLARIYONERGESI.pdf ).
Exams are administered as midterm exams, final exams, make-up exams, make-up exams, single-course exams, exemption exams, supplementary exams, and other exams.
Raw Success Score:
(1) The Raw Success Score (RSS) for a course is calculated by taking into account the weighted average of the grades received from the midterm exams and other midterm/yearly educational activities, if any, and the final or make-up exam grade, if any. The instructor of the relevant course determines the percentage contribution of the student's midterm/yearly educational activities and final exam grade to the Raw Success Score before the week of course registration and enrollment, and this is announced to students no later than the first week of semester classes.
(2) The contribution of the final semester or make-up exam grade, if any, to the raw achievement score cannot be less than 40% or more than 60%. In special cases, these percentages may be changed by the relevant board's decision.
(3) If the decimal portion of the calculated Raw Success Score is 0.50 or higher, it is rounded up to the next higher integer; if it is less than 0.50, it is rounded down to the next lower integer.
Cumulative Grade Point Average (CGPA):
To calculate the CGPA, the 4-point grading system equivalents of the letter grades for all courses taken by a student since the first semester (Table 2) are multiplied individually by the ECTS credits for these courses. The results are summed and divided by the total ECTS credits for all courses taken. The result is given with a precision of two decimal places. This result is defined as the Cumulative Grade Point Average (CGPA).
Relative Evaluation System (RES):
(1) The Relative Evaluation System is applied to courses with a student population of 20 or more. If the number of students is below 20, the student's achievement score in that course is assigned to the equivalent of their raw achievement score as shown in Table 2.
(2) Relative Evaluation Participation Limit: The minimum RSS score a student must achieve to be eligible for relative evaluation calculations is 20 points out of 100.
(3) Raw Success Score Minimum Limit: Students whose RSS is below 35 will receive an "FF" grade, regardless of their relative grade, and will automatically fail the course.
(4) Final Exam Minimum Limit: Students whose Final Exam Grade is below 35 will receive an "FF" grade, regardless of their relative grade.
(5) When determining the number of students eligible to participate in the relative assessment, students who are absent, students who did not take the final exam, and students who fall below the Relative Evaluation Participation Limit will not be taken into account.
(6) In the application of the relative evaluation system, student achievement is evaluated based on the number of students as follows (Generating Letter Grades):
a) If the number of students participating in the evaluation is 20 (twenty) or more, letter grades are determined according to the distribution in Table 3, using the T-Scores obtained from the standard scores whose equations are given below.
b) If the number of students eligible to participate in the relative evaluation is less than 20 (twenty), the instructor assigns the letter equivalent of the student's grade using the Absolute Grade System. The instructor may determine the "Absolute Letter Ranges" themselves, taking into account the overall performance of the class.
Absolute Grade System:
In faculties affiliated with Bursa Technical University, letter grades corresponding to the Raw Success Score (HBP) used in the Absolute Grade System (MNS) and the evaluation of these letter grades are carried out using the four-point and 100-point grading systems.
To ensure the quality of higher education programs,
YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities at higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK. YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.1. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
1.2. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment/External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that quality assurance is achieved for the program's qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications determined in accordance with its regulations.
Accreditation Institution Name: Social, Human and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
02.04.2025 – 02.04.2028
The International Trade and Logistics Department accepts students through a central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) Presidency. The program's quota for the 2025-2026 academic year is 70.
Today, there are no private and public companies that have no relation with international trade and logistics in the context of intense economic globalization. For this reason, the working areas of the graduates of the International Trade and Logistics Department are extremely wide. Although our graduates will be able to find jobs in foreign trade, finance and logistics departments of all companies, they will be able to find promising jobs and respected professional positions, especially in import and export companies and logistics companies, which are increasing in number. Since the Department of International Trade and Logistics , which offers a four-year undergraduate education, is equivalent to other faculties and higher education departments that teach in the fields of economics, international trade, finance, banking and logistics, our graduates also have all the legal rights that they can obtain. .
Higher Education Law No. 2547
Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers
Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs
Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.
