Yeterlilik Kodu

TR0030222642

Yeterlilik Adı
Sağlık Fiziği Doktora
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık program (Doktora)
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir öğrenme veya iş alanına ve bunların etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ilişkin konularda en ileri düzeyde bilgiye ve yeni bilgiler üretme yeterliliğine sahiptir.
  • Araştırma ve inovasyonu gerçekleştirme sürecinde kritik problemleri çözmek için gerekli sentez ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı kendi alanına taşır.
  • Duruma özgü, karmaşık ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Alanındaki mesleki, bilimsel, teknolojik ilerlemelerle sosyal ve kültürel gelişmeleri takip ederek içinde bulunduğu ekibin hayat boyu öğrenme ihtiyaçlarını belirler; bunların karşılanmasına yönelik politikalar geliştirir ve içinde yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Mesleki ve akademik alanlarda yeni fikirlerin ya da süreçlerin geliştirilmesinde özerk, özverili ve yenilikçi davranır.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en ileri düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili konuları, alanında uzman veya uzman olmayan kişilerle tartışır ve onlarla etkili bir iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi, sonuçlarının duyurulması aşamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde akademik ve mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır ve bu ilke ve değerlerin gelişimini destekler.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler; bunlara yönelik politikaların tasarlanmasında liderlik yapar.
  • Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için politikalar geliştirir.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
  • Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek en ileri düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı   notuna       katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Doktora derecesine sahip olmak için Doktora Yeterlilik Sınavında başarılı olunması ve tez çalışmasının ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı kabul edilmesi gerekir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Sanatta yeterlikte tez hazırlayan öğrenci, elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni, ilgili senato  tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazarak tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1-YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

    1. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  2. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile  tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında,  her  yılın  başında  bir  önceki  yıla  ait  “Kurum  İç  Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ve ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan merkezi sınav puanına sahip olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen ve ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Dil sınavlarından ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek minimum puanı ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin olarak yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
Başarma ŞartlarıİÜ-C Lisansüstü Eğitim Enstitüsü mezuniyet koşullarının sağlanması
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretim elemanlarının referansları ile bilgi beceri ve uygulama alanlarının genişletilmesi, özel sektör olanaklarının araştırılması ve değerlendirilmesi.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222642


Yeterlilik Adı
Sağlık Fiziği Doktora

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık program (Doktora)

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir öğrenme veya iş alanına ve bunların etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ilişkin konularda en ileri düzeyde bilgiye ve yeni bilgiler üretme yeterliliğine sahiptir.
  • Araştırma ve inovasyonu gerçekleştirme sürecinde kritik problemleri çözmek için gerekli sentez ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı kendi alanına taşır.
  • Duruma özgü, karmaşık ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Alanındaki mesleki, bilimsel, teknolojik ilerlemelerle sosyal ve kültürel gelişmeleri takip ederek içinde bulunduğu ekibin hayat boyu öğrenme ihtiyaçlarını belirler; bunların karşılanmasına yönelik politikalar geliştirir ve içinde yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Mesleki ve akademik alanlarda yeni fikirlerin ya da süreçlerin geliştirilmesinde özerk, özverili ve yenilikçi davranır.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en ileri düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili konuları, alanında uzman veya uzman olmayan kişilerle tartışır ve onlarla etkili bir iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi, sonuçlarının duyurulması aşamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde akademik ve mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır ve bu ilke ve değerlerin gelişimini destekler.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler; bunlara yönelik politikaların tasarlanmasında liderlik yapar.
  • Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için politikalar geliştirir.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
  • Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek en ileri düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı   notuna       katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Doktora derecesine sahip olmak için Doktora Yeterlilik Sınavında başarılı olunması ve tez çalışmasının ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı kabul edilmesi gerekir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Sanatta yeterlikte tez hazırlayan öğrenci, elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni, ilgili senato  tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazarak tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1-YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

    1. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  2. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile  tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında,  her  yılın  başında  bir  önceki  yıla  ait  “Kurum  İç  Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ve ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan merkezi sınav puanına sahip olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen ve ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Dil sınavlarından ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek minimum puanı ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin olarak yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.

Başarma Şartları
İÜ-C Lisansüstü Eğitim Enstitüsü mezuniyet koşullarının sağlanması

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretim elemanlarının referansları ile bilgi beceri ve uygulama alanlarının genişletilmesi, özel sektör olanaklarının araştırılması ve değerlendirilmesi.


Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222642

Qualification Title
PhD in Health Physics
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Eight-semester program based on master's qualifications with thesis (Ph.D.)
Learning Environments
  • Education and training are carried out in a formal way. In addition, practical training is provided in research centers and laboratories within higher education institutions.
Description
  • Has the most advanced knowledge and the ability to produce new information on issues related to a field of learning or business and other fields in which they interact.
  •  Has the competence to make the necessary synthesis and evaluation to solve critical problems in the process of research and innovation.
  •  Develops a new idea, method, design or application or transfers a known idea, method, design or application to his/her own field.
  •  Provides leadership in environments that require the resolution of situation-specific, complex and interdisciplinary problems.
  •  Evaluates the knowledge and skills hesShe has in his field with a critical approach, determines his learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
  •  Determines the lifelong learning needs of its team by following professional, scientific, technological advances and social and cultural developments in its field; It develops policies to meet these needs and contributes to the process of the society it lives in becoming an information society.
  •  Acts autonomously, selflessly and innovatively in the development of new ideas or processes in professional and academic fields.
  •  Communicates effectively in written and oral form in his/her native language and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio C1 General Level.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en ileri düzeyde kullanır.
  • Discusses issues related to his field with experts or non-experts in his field and communicates effectively with them
  • Acts in accordance with academic and professional ethical principles and values in solving the problems encountered in the stages of collecting and analyzing data related to the field and announcing the results and supports the development of these principles and values.
  •  Acting with awareness of social responsibility, examines social relations and the norms that direct these relations from a critical perspective; It provides leadership in designing policies regarding these issues.
  •  Develops policies to raise public awareness on basic human rights, cultural and universal values, social justice and environment.
  • Has the necessary attitudes and behaviors for a healthy life.
  •  Regulates social relations by adopting the values ​​that his country has and the society he lives in respects.
  •  He has the most advanced knowledge, skills, attitudes and behaviors that will bring solutions to social and economic problems, taking into account the strategic priorities of his country.
  •  In their attitudes and behaviors, they prioritize the customs and traditions of the society, their unique characteristics and national culture.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements

1. Having a master's degree with thesis.

2. To have a central exam score, the procedures and principles of which are determined by YÖK, which is determined by the decision of the senate of the relevant higher education institution and is carried out by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), provided that it is not less than the minimum score determined by YÖK in the score type of the applied program.

3. The minimum score to be determined by the senate decision of the relevant higher education institution from the Foreign Language exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM, or the international language exams whose equivalence is accepted by ÖSYM.

Having received a score equivalent to this score in foreign language exams.

4. To have met the conditions determined by the senate/institute of the higher education institution regarding the admission of students in postgraduate education and training, the procedures and principles of which are determined by YÖK.

Conditions for SuccessMeeting IU-C Graduate Education Institute graduation requirements
Progression Paths (Relationship Type)

Expanding knowledge, skills and application areas with the references of faculty members, researching and evaluating private sector opportunities.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Postgraduate Education and Training Regulation

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222642


Qualification Title
PhD in Health Physics

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Eight-semester program based on master's qualifications with thesis (Ph.D.)

Learning Environments
  • Education and training are carried out in a formal way. In addition, practical training is provided in research centers and laboratories within higher education institutions.

Description
  • Has the most advanced knowledge and the ability to produce new information on issues related to a field of learning or business and other fields in which they interact.
  •  Has the competence to make the necessary synthesis and evaluation to solve critical problems in the process of research and innovation.
  •  Develops a new idea, method, design or application or transfers a known idea, method, design or application to his/her own field.
  •  Provides leadership in environments that require the resolution of situation-specific, complex and interdisciplinary problems.
  •  Evaluates the knowledge and skills hesShe has in his field with a critical approach, determines his learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
  •  Determines the lifelong learning needs of its team by following professional, scientific, technological advances and social and cultural developments in its field; It develops policies to meet these needs and contributes to the process of the society it lives in becoming an information society.
  •  Acts autonomously, selflessly and innovatively in the development of new ideas or processes in professional and academic fields.
  •  Communicates effectively in written and oral form in his/her native language and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio C1 General Level.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en ileri düzeyde kullanır.
  • Discusses issues related to his field with experts or non-experts in his field and communicates effectively with them
  • Acts in accordance with academic and professional ethical principles and values in solving the problems encountered in the stages of collecting and analyzing data related to the field and announcing the results and supports the development of these principles and values.
  •  Acting with awareness of social responsibility, examines social relations and the norms that direct these relations from a critical perspective; It provides leadership in designing policies regarding these issues.
  •  Develops policies to raise public awareness on basic human rights, cultural and universal values, social justice and environment.
  • Has the necessary attitudes and behaviors for a healthy life.
  •  Regulates social relations by adopting the values ​​that his country has and the society he lives in respects.
  •  He has the most advanced knowledge, skills, attitudes and behaviors that will bring solutions to social and economic problems, taking into account the strategic priorities of his country.
  •  In their attitudes and behaviors, they prioritize the customs and traditions of the society, their unique characteristics and national culture.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements

1. Having a master's degree with thesis.

2. To have a central exam score, the procedures and principles of which are determined by YÖK, which is determined by the decision of the senate of the relevant higher education institution and is carried out by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), provided that it is not less than the minimum score determined by YÖK in the score type of the applied program.

3. The minimum score to be determined by the senate decision of the relevant higher education institution from the Foreign Language exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM, or the international language exams whose equivalence is accepted by ÖSYM.

Having received a score equivalent to this score in foreign language exams.

4. To have met the conditions determined by the senate/institute of the higher education institution regarding the admission of students in postgraduate education and training, the procedures and principles of which are determined by YÖK.


Conditions for Success
Meeting IU-C Graduate Education Institute graduation requirements

Progression Paths (Relationship Type)

Expanding knowledge, skills and application areas with the references of faculty members, researching and evaluating private sector opportunities.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Postgraduate Education and Training Regulation

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address