Yeterlilik Kodu

TR0020002504

Yeterlilik Adı
Müşteri Temsilcisi Kurs Bitirme Belgesi
Sorumlu KurumHayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hbogm.meb.gov.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi4
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 4
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2432

Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Müşteri Temsilcisi Kurs Bitirme Belgesi, şirketleri müşterilere, müşterileri şirketlere tanıtma ve kaliteli müşteri ilişkilerini yürütme ile ilgili bilgi ve becerileri kapsar.

Bu yeterliliğe sahip kişi;

  • Sosyal hayatta sağlıklı ve etkili iletişim kurar.
  • İş hayatında sağlıklı ve etkili iletişim kurar.
  • Türkçeyi doğru konuşur.
  • Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder ve kendini kişisel olarak sürekli geliştirir.
  • İşletme, pazarlama, reklam, satış, iş hukuku, kariyer gelişimi ve iş kurma becerileri kazanır.
  • Çevreye karşı duyarlı olur ve çevreyi koruma önlemleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Meslek etiği gereklerine sahip olur.
  • İş ile ilgili plan, program ve iş organizasyonu yapar.
  • İş sağlığı mevzuatına öğrenir ve iş güvenliği önlemlerini alır.
  • Halkla ilişkiler kavramını inceler, halkla ilişkiler ve organizasyon ile ilgili alanlar için dosyalar hazırlar.
  • Kurumsal, sosyal, kültürel, ulusal ve uluslararası organizasyon dosyaları hazırlar.
  • İletişim sürecini inceler, iletişim türlerini kullanır.
  • Kitle iletişim sürecini çözümşer
  • Telefonda iletişim sağlar.
  • Etkin ve hızlı okur, yazar.
  • Mesleki yazıları yazar.
  • Beden dilini etkin kullanır.
  • Anayasal ve hukuksal kurallara uygun davranır.
  • Bilgisayarda metin dosyası oluşturur, seri yazı yazar.
  • Reklam kavramı ile ilgili özellikleri analiz eder, araştırma yapar.
  • Reklam planlaması yapar, reklam ortamını çözümler.
  • İnternet üzerinden bilgiye ulaşır.
  • Fikir haklarına uygun hareket eder.
  • Haberleşme ile ilgili yasal düzenlemelere uyar.
  • Gündemi takip eder, haber yazar.
  • Müşteri özelliklerini belirler, sağlıklı iletişim kurar, müşteri memnuniyetini arttırmak için çalışır.
  • Günlük satış programı hazırlar.
  • İşletmenin amaçlarını ve piyasa şartlarını inceler.
  • Sergi ve fuarlarda firmayı temsil eder.
  • Yazılı basında yaratıcı çalışmaları takip eder.
  • Görsel/işitsel medyada yaratıcı çalışmaları takip eder.
  • Etkin ve sağlıklık iletişim kurar.
  • Sunu oluşturur, yapar.
  • Mesaj kanalları kullanarak mesajları iletir.
  • Grup ve örgüt iletişimi kurar.
  • İş planı yapar.
  • Kaynak taraması ve gözlem yapar.
  • Basının toplumsal gelişme üzerindeki etkisini yorumlar.
  • Türkiye'de basının doğuşu ve gelişimini inceler.
  • Küçük ve orta format fotoğraf makinelerini hazırlar.
  • Fotoğraf makinesini ayarlar.
  • Kompozisyon kuralların uygun fotoğraf çeker.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönelim: Meslekî

Program süresi: Meslek programının toplam eğitim süresi 1392 saat olarak planlanmıştır. Bu süreye 864 saate kadar pratik eğitim dahil edilebilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • İlköğretimi tamamlamış olmak
  • Mesleğin gerektirdiği işleri ve yeterlikleri yapacak bedensel ve fiziksel özelliklere sahip olmak
Başarma ŞartlarıHBÖGM'ye bağlı kurumlarda açılan yaygın eğitim kurs programını başarı ile tamamlayanlar Müşteri Temsilcisi Kurs Bitirme Belgesini almaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

-

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020002504


Yeterlilik Adı
Müşteri Temsilcisi Kurs Bitirme Belgesi

Sorumlu Kurum
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2432


AYÇ Seviyesi
4

TYÇ Seviyesi
4
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2432


Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Müşteri Temsilcisi Kurs Bitirme Belgesi, şirketleri müşterilere, müşterileri şirketlere tanıtma ve kaliteli müşteri ilişkilerini yürütme ile ilgili bilgi ve becerileri kapsar.

Bu yeterliliğe sahip kişi;

  • Sosyal hayatta sağlıklı ve etkili iletişim kurar.
  • İş hayatında sağlıklı ve etkili iletişim kurar.
  • Türkçeyi doğru konuşur.
  • Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder ve kendini kişisel olarak sürekli geliştirir.
  • İşletme, pazarlama, reklam, satış, iş hukuku, kariyer gelişimi ve iş kurma becerileri kazanır.
  • Çevreye karşı duyarlı olur ve çevreyi koruma önlemleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Meslek etiği gereklerine sahip olur.
  • İş ile ilgili plan, program ve iş organizasyonu yapar.
  • İş sağlığı mevzuatına öğrenir ve iş güvenliği önlemlerini alır.
  • Halkla ilişkiler kavramını inceler, halkla ilişkiler ve organizasyon ile ilgili alanlar için dosyalar hazırlar.
  • Kurumsal, sosyal, kültürel, ulusal ve uluslararası organizasyon dosyaları hazırlar.
  • İletişim sürecini inceler, iletişim türlerini kullanır.
  • Kitle iletişim sürecini çözümşer
  • Telefonda iletişim sağlar.
  • Etkin ve hızlı okur, yazar.
  • Mesleki yazıları yazar.
  • Beden dilini etkin kullanır.
  • Anayasal ve hukuksal kurallara uygun davranır.
  • Bilgisayarda metin dosyası oluşturur, seri yazı yazar.
  • Reklam kavramı ile ilgili özellikleri analiz eder, araştırma yapar.
  • Reklam planlaması yapar, reklam ortamını çözümler.
  • İnternet üzerinden bilgiye ulaşır.
  • Fikir haklarına uygun hareket eder.
  • Haberleşme ile ilgili yasal düzenlemelere uyar.
  • Gündemi takip eder, haber yazar.
  • Müşteri özelliklerini belirler, sağlıklı iletişim kurar, müşteri memnuniyetini arttırmak için çalışır.
  • Günlük satış programı hazırlar.
  • İşletmenin amaçlarını ve piyasa şartlarını inceler.
  • Sergi ve fuarlarda firmayı temsil eder.
  • Yazılı basında yaratıcı çalışmaları takip eder.
  • Görsel/işitsel medyada yaratıcı çalışmaları takip eder.
  • Etkin ve sağlıklık iletişim kurar.
  • Sunu oluşturur, yapar.
  • Mesaj kanalları kullanarak mesajları iletir.
  • Grup ve örgüt iletişimi kurar.
  • İş planı yapar.
  • Kaynak taraması ve gözlem yapar.
  • Basının toplumsal gelişme üzerindeki etkisini yorumlar.
  • Türkiye'de basının doğuşu ve gelişimini inceler.
  • Küçük ve orta format fotoğraf makinelerini hazırlar.
  • Fotoğraf makinesini ayarlar.
  • Kompozisyon kuralların uygun fotoğraf çeker.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönelim: Meslekî

Program süresi: Meslek programının toplam eğitim süresi 1392 saat olarak planlanmıştır. Bu süreye 864 saate kadar pratik eğitim dahil edilebilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • İlköğretimi tamamlamış olmak
  • Mesleğin gerektirdiği işleri ve yeterlikleri yapacak bedensel ve fiziksel özelliklere sahip olmak

Başarma Şartları
HBÖGM'ye bağlı kurumlarda açılan yaygın eğitim kurs programını başarı ile tamamlayanlar Müşteri Temsilcisi Kurs Bitirme Belgesini almaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

-


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020002504

Qualification Title
Customer Representative Course Completion Certificate
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level4
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 4
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification

ISCO 08: 2432

Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Customer Representative Course Completion Certificate involves knowledge and skills related to introducing companies to customers, customers to companies and conducting successful customer relations.Outcomes:1. Performs healthy and effective communication at social life. 2. Performs healthy and effective communication at business life. 3. Speaks Turkish correctly. 4. Tracks developments related to his/her occupation and improves oneself continuously. 5. Becomes skilful at administration, finance, marketing advertisement, selling, business law, career development and business establishment. 6. Is sensitive to the environment and has knowledge about environmental protection measures. 7. Has requirements of occupational ethics. 8. Makes plan, program and work organization related to the work. 9. Learns occupational health legislation and takes occupational safety precautions. 10. Investigates the concept of public relations, prepares file for the fields related to public relations and organisation.11. Prepares corporate, social, cultural, national and international organisation files.12. Investigates communication process and uses communication types.13. Analyses mass communication process.14. Provides communication on phone.15. Reads and writes efficiently and fast.16. Writes occupational writings.17. Uses body language effectively.18. Complies with constitution and rule of law.19. Creates word file on computer, writes swiftly.20 Analyses specialities related to advertisement concept, makes research.21. Makes advertisement planning, analyses the advertisement environment.22. Reaches information on internet.23. Acts in compliance with intellectual properties.24. Complies with legal regulation on communication.25. Is up to date, writes news.26. Determines customer characteristics, establishes healthy communication, works for improving customer satisfaction.27. Prepares daily selling program.28. Investigates the aims of the company and market conditions.29. Represents the company at exhibition and fairs.30. Tracks creative studies on printed media.31. Tracks creative studies on visual/audial media.32. Communicates in a healthy and efficient way.33. Prepares and makes presentation.34. Delivers messages by using message channels.35. Establishes communication of group and organisation.36. Prepares work plan.37. Makes source review and observation.38. Interprets the impact of media on social improvement.39. Investigates the founding and development of media at Turkey.40. Prepares small and middle format photo cameras.41. Adjusts photo camera.42. Takes photo in compliance with composition rules.

Key Competencies-
Further Info

Orientation: Vocational

Duration of Vocational Programme: The total period of study of the vocational program has been planned as 1392 hours. Practical training up to 864 hours can be included in this duration.

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

-

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Indefinite

Url Open Address
Qualification Code

TR0020002504


Qualification Title
Customer Representative Course Completion Certificate

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification

ISCO 08: 2432


EQF Level
4

TQF Level
4
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08: 2432


Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Customer Representative Course Completion Certificate involves knowledge and skills related to introducing companies to customers, customers to companies and conducting successful customer relations.Outcomes:1. Performs healthy and effective communication at social life. 2. Performs healthy and effective communication at business life. 3. Speaks Turkish correctly. 4. Tracks developments related to his/her occupation and improves oneself continuously. 5. Becomes skilful at administration, finance, marketing advertisement, selling, business law, career development and business establishment. 6. Is sensitive to the environment and has knowledge about environmental protection measures. 7. Has requirements of occupational ethics. 8. Makes plan, program and work organization related to the work. 9. Learns occupational health legislation and takes occupational safety precautions. 10. Investigates the concept of public relations, prepares file for the fields related to public relations and organisation.11. Prepares corporate, social, cultural, national and international organisation files.12. Investigates communication process and uses communication types.13. Analyses mass communication process.14. Provides communication on phone.15. Reads and writes efficiently and fast.16. Writes occupational writings.17. Uses body language effectively.18. Complies with constitution and rule of law.19. Creates word file on computer, writes swiftly.20 Analyses specialities related to advertisement concept, makes research.21. Makes advertisement planning, analyses the advertisement environment.22. Reaches information on internet.23. Acts in compliance with intellectual properties.24. Complies with legal regulation on communication.25. Is up to date, writes news.26. Determines customer characteristics, establishes healthy communication, works for improving customer satisfaction.27. Prepares daily selling program.28. Investigates the aims of the company and market conditions.29. Represents the company at exhibition and fairs.30. Tracks creative studies on printed media.31. Tracks creative studies on visual/audial media.32. Communicates in a healthy and efficient way.33. Prepares and makes presentation.34. Delivers messages by using message channels.35. Establishes communication of group and organisation.36. Prepares work plan.37. Makes source review and observation.38. Interprets the impact of media on social improvement.39. Investigates the founding and development of media at Turkey.40. Prepares small and middle format photo cameras.41. Adjusts photo camera.42. Takes photo in compliance with composition rules.


Key Competencies
-

Further Info

Orientation: Vocational

Duration of Vocational Programme: The total period of study of the vocational program has been planned as 1392 hours. Practical training up to 864 hours can be included in this duration.


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

-


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Indefinite


Url
Open Address