Yeterlilik Kodu

TR0030020489

Yeterlilik Adı
Biyokimya Doktora Diploması
Sorumlu KurumAydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.adu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Biyokimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans ve/veya uzmanlık düzeyinde elde edilen kazanımlar temelinde, alanında derinlemesine ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası (genişlemesine) bilgilere sahiptir.
  • Lisans ve / veya uzmanlık düzeyindeki temel bilgileri kullanarak, alanıyla ilgili ihtiyaç duyulan konularda özgün fikirleri geliştirir, bu fikirleri derinleştirerek/ sorgulayarak özgün tanım/ürün/tanı yöntemi vb. geliştirebilecek bilgiye sahiptir.
  • Bağımsız bir araştırmayı yürütebilecek düzeyde bilimsel araştırma ve metodolojik yöntemler konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Eğitim aldığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, alana özgün laboratuar, klinik ve benzeri becerileri ustalaşmış düzeyde gerçekleştirir ve alana ilgili sorunlarda çözüm oluşturabilme becerisine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili ileri düzeyde/ yeni tanımlanan/ortaya çıkan bir sorun için bilimsel yöntem tasarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
  • Bilinen bilimsel yöntemleri alanıyla ilgili ileri düzeyde/ yeni tanımlanan/ortaya çıkan bir sorun için de kullanabilme konusunda beceri sahibidir.
  • Özgün bir araştırmayı tasarlar ve bağımsız olarak gerçekleştirir.
  • Eğitim aldığı alan ya da gerektiğinde ilişkili olduğu alanlarla ilgili yeni fikirlerin eleştirel analizi, sentezi ve değerlendirmesini yapar.
  • Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla-gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur ve ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  • Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur.
  • Ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilimsel bilginin sınırlarını genişletir.
  • Eğitimi süresince edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgiler, kavramsal ve uygulamalı beceriler, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetilerini kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeler yaratabilecek veya bilgi toplumuna katkıda bulunabilecek yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Bilgi toplumu oluşturma bilinci ile sosyal projeler planlar ve hayata geçirir.
  • Alanı ile ilgili her türlü veriyi(saha gözlemleri, üretilmiş bilimsel bilgi, vb) derler ve amaca yönelik olarak değerlendirilerek yorumlar.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji geliştirir ve kullanır.
  • Kurumsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini ülke ve dünyanın ihtiyaçlarının bilincinde olarak uygular, savunur ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahip olur. Alanına ilgili olarak güncellenen her türlü bilgiyi (bilimsel bilgi, mevzuat, vb) takip eder, kullanır ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir ve araştırmaya dayalı bilginin en önemli kazanım olduğunun bilinci ne sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıTez savunmasında başarılı olan öğrenci, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, doktora tezinin orijinal, ciltlenmiş sekiz kopyasını ve tezin pdf formatında kaydedilmiş sekiz adet CD’sini tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili Enstitüye teslim eder. Tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisinin mezuniyetine EYK’nca karar verilir. Yazım kurallarına uymayan tez, öğrenciye iade edilerek tekrar yazılması için Enstitü Müdürlüğünce bir aya kadar ek süre tanınır. Düzeltmeler sonucunda tezi uygun görülen öğrenci, mezuniyete hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020489


Yeterlilik Adı
Biyokimya Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans ve/veya uzmanlık düzeyinde elde edilen kazanımlar temelinde, alanında derinlemesine ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası (genişlemesine) bilgilere sahiptir.
  • Lisans ve / veya uzmanlık düzeyindeki temel bilgileri kullanarak, alanıyla ilgili ihtiyaç duyulan konularda özgün fikirleri geliştirir, bu fikirleri derinleştirerek/ sorgulayarak özgün tanım/ürün/tanı yöntemi vb. geliştirebilecek bilgiye sahiptir.
  • Bağımsız bir araştırmayı yürütebilecek düzeyde bilimsel araştırma ve metodolojik yöntemler konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Eğitim aldığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, alana özgün laboratuar, klinik ve benzeri becerileri ustalaşmış düzeyde gerçekleştirir ve alana ilgili sorunlarda çözüm oluşturabilme becerisine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili ileri düzeyde/ yeni tanımlanan/ortaya çıkan bir sorun için bilimsel yöntem tasarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
  • Bilinen bilimsel yöntemleri alanıyla ilgili ileri düzeyde/ yeni tanımlanan/ortaya çıkan bir sorun için de kullanabilme konusunda beceri sahibidir.
  • Özgün bir araştırmayı tasarlar ve bağımsız olarak gerçekleştirir.
  • Eğitim aldığı alan ya da gerektiğinde ilişkili olduğu alanlarla ilgili yeni fikirlerin eleştirel analizi, sentezi ve değerlendirmesini yapar.
  • Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla-gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur ve ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  • Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur.
  • Ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilimsel bilginin sınırlarını genişletir.
  • Eğitimi süresince edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgiler, kavramsal ve uygulamalı beceriler, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetilerini kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeler yaratabilecek veya bilgi toplumuna katkıda bulunabilecek yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Bilgi toplumu oluşturma bilinci ile sosyal projeler planlar ve hayata geçirir.
  • Alanı ile ilgili her türlü veriyi(saha gözlemleri, üretilmiş bilimsel bilgi, vb) derler ve amaca yönelik olarak değerlendirilerek yorumlar.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji geliştirir ve kullanır.
  • Kurumsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini ülke ve dünyanın ihtiyaçlarının bilincinde olarak uygular, savunur ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahip olur. Alanına ilgili olarak güncellenen her türlü bilgiyi (bilimsel bilgi, mevzuat, vb) takip eder, kullanır ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir ve araştırmaya dayalı bilginin en önemli kazanım olduğunun bilinci ne sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Tez savunmasında başarılı olan öğrenci, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, doktora tezinin orijinal, ciltlenmiş sekiz kopyasını ve tezin pdf formatında kaydedilmiş sekiz adet CD’sini tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili Enstitüye teslim eder. Tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisinin mezuniyetine EYK’nca karar verilir. Yazım kurallarına uymayan tez, öğrenciye iade edilerek tekrar yazılması için Enstitü Müdürlüğünce bir aya kadar ek süre tanınır. Düzeltmeler sonucunda tezi uygun görülen öğrenci, mezuniyete hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020489

Qualification Title
Biochemistry Doctorate Diploma
Awarding BodyAydın Adnan Menderes University
Awarding Body ContactAydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.
Awarding Body Urlhttp://www.adu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasBiochemistry
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Has a deep and broad knowledge about the field and the interdisciplinary area related with the field through the achievements gained in undergraduate and professional levels.
  • Has the knowledge to create original ideas, analyze them and develop definition/product/diagnosis methods by using the knowledge gained in undergraduate and/or professional experience, when needed.
  • Is knowledgeable about theories and practices in methodological and scientific research methods to run an independent research.
  • Excels in the laboratory, clinical and similar fields by using the theoretical and practical information gained in former education, and has the ability to create solutions in related fields.
  • Designs and develops scientific methodology for the advanced level/newly defined/emerged problems about the field.
  • Excels in the known scientific methods in the field for the advanced level/ newly defined/emerged problems.
  • Designs unique researches and implements independently.
  • Analyzes, synthesizes and evaluates the new ideas in related fields by using critical thinking.
  • Plans, creates teams and carries out the interdisciplinary research projects in order to create solutions to the known/newly defined problems.
  • Joins to congresses, panels, symposiums, workshops, seminars, article discussions and problem solving sessions in different disciplines, and exchanges information with the other professionals to contribute to the solutions.
  • Broadens the borders of scientific information by publishing scientific articles in national and/or international peer-reviewed journals.
  • Creates new ideas and methods to contribute to the technological, social and cultural progress, or to help the development of information society by using the theoretical, practical, independent research, abilities responsibly.
  • Designs and implements social projects with the awareness of creating an information society.
  • Compiles and interprets any type of data (field observation, scientific knowledge etc.) in accordance with the aims.
  • Develops and uses strategies about related topics with the field. Implements and defends institutional and practical information and abilities in accordance with the needs of the country and the world, and changes when necessary.
  • Follows up and uses all the updates about the field (scientific information, legislations etc.), and has the qualification to change them.
  • Adopts lifelong learning as a principle and acknowledges that the information gained through research is the most valuable gain.
Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation in quizzes, homework, midterm and final exams consist. This exams and assignments, lessons The success rate of the contribution of the courses varies with weight and ECTS have. To enter the student's final exam of the theoretical courses and at least 70% of the applications in the laboratory and must have participated in at least 80%.

Quality Assurance-
Access Requirements

PhD Program Student admission to the Council of Higher Education Regulations and Adnan Menderes University, Graduate Graduate Education is done according to the principles stipulated by the Regulation

Conditions for SuccessStudents who are successful thesis defense, the other conditions by providing doctoral dissertation original bound copy of the thesis in pdf format saved eight of eight CD thesis examination within one month from the date of the delivery of the relevant institute. Found to be suitable in terms of shape EYK'nca graduate student graduation thesis is decided. Thesis does not meet the rules of spelling, writing again to be returned to the student by the Directorate of the Institute is known for an additional period up to one month. Appropriate correction of the thesis students are eligible for graduation
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Lifelong

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020489


Qualification Title
Biochemistry Doctorate Diploma

Awarding Body
Aydın Adnan Menderes University

Awarding Body Contact
Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Has a deep and broad knowledge about the field and the interdisciplinary area related with the field through the achievements gained in undergraduate and professional levels.
  • Has the knowledge to create original ideas, analyze them and develop definition/product/diagnosis methods by using the knowledge gained in undergraduate and/or professional experience, when needed.
  • Is knowledgeable about theories and practices in methodological and scientific research methods to run an independent research.
  • Excels in the laboratory, clinical and similar fields by using the theoretical and practical information gained in former education, and has the ability to create solutions in related fields.
  • Designs and develops scientific methodology for the advanced level/newly defined/emerged problems about the field.
  • Excels in the known scientific methods in the field for the advanced level/ newly defined/emerged problems.
  • Designs unique researches and implements independently.
  • Analyzes, synthesizes and evaluates the new ideas in related fields by using critical thinking.
  • Plans, creates teams and carries out the interdisciplinary research projects in order to create solutions to the known/newly defined problems.
  • Joins to congresses, panels, symposiums, workshops, seminars, article discussions and problem solving sessions in different disciplines, and exchanges information with the other professionals to contribute to the solutions.
  • Broadens the borders of scientific information by publishing scientific articles in national and/or international peer-reviewed journals.
  • Creates new ideas and methods to contribute to the technological, social and cultural progress, or to help the development of information society by using the theoretical, practical, independent research, abilities responsibly.
  • Designs and implements social projects with the awareness of creating an information society.
  • Compiles and interprets any type of data (field observation, scientific knowledge etc.) in accordance with the aims.
  • Develops and uses strategies about related topics with the field. Implements and defends institutional and practical information and abilities in accordance with the needs of the country and the world, and changes when necessary.
  • Follows up and uses all the updates about the field (scientific information, legislations etc.), and has the qualification to change them.
  • Adopts lifelong learning as a principle and acknowledges that the information gained through research is the most valuable gain.

Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation in quizzes, homework, midterm and final exams consist. This exams and assignments, lessons The success rate of the contribution of the courses varies with weight and ECTS have. To enter the student's final exam of the theoretical courses and at least 70% of the applications in the laboratory and must have participated in at least 80%.


Quality Assurance
-

Access Requirements

PhD Program Student admission to the Council of Higher Education Regulations and Adnan Menderes University, Graduate Graduate Education is done according to the principles stipulated by the Regulation


Conditions for Success
Students who are successful thesis defense, the other conditions by providing doctoral dissertation original bound copy of the thesis in pdf format saved eight of eight CD thesis examination within one month from the date of the delivery of the relevant institute. Found to be suitable in terms of shape EYK'nca graduate student graduation thesis is decided. Thesis does not meet the rules of spelling, writing again to be returned to the student by the Directorate of the Institute is known for an additional period up to one month. Appropriate correction of the thesis students are eligible for graduation

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Lifelong


Url
Open Address