Yeterlilik Kodu

TR0030007020

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumSivas Cumhuriyet Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS
Sorumlu Kurum URLhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden Eğitimi öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilkele vb. kuramsal bilgilere sahiptir.
  • Beden Eğitimi öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilke vb. kuramsal bilgileri uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili şekilde kullanır.
  • Temel hareket becerileri, özelleşmiş hareket becerileri, spor becerileri, etkin katılım ve sağlıklı yaşamla ilgili bilgi beceri ve tutumlara sahiptir.
  • İlkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • İlkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları, çevre olanakları ve öğretim programlarını dikkate alarak öğretme-öğrenme sürecini planlar, eğitim ortamlarını düzenler, uygun materyaller geliştirir, öğrenme-öğretme model, strateji, yöntem ve teknikleri, bilişim ve iletişim teknolojilerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır, çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.
  • İlkokul, ortaokul ve lise ders programlarının kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere, öğretim süreçlerine, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Beden Eğitimi öğretmenliği alanına ilişkin bilimsel bilgi ve raporlara ulaşma, süreli yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Beden Eğitimi öğretmenliği alnının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir.
  • Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma modeli, yöntemi ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir.
  • Okulların içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul görür ve örnek olur, kültürün ve sosyal yaşamın gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikleri planlar ve uygular.
  • Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
  • En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
  • Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder veya takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır.

Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir.

Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır.

Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

a)Liseler, Meslek Liseleri, Öğretmen Liseleri ve Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin Spor –Alan / Kol Bölümlerinden mezun olan adayların, milli sporcuların ve engelli adayların YGS puan türlerinden birinden en az 150.000 ve daha fazla puan almış olmak. b)Yukarıda (a) maddesinde sözü edilen Alan-Kol Bölümler dışındaki bir Alan-Kol- Bölümünden başvuracak adayların YGS puan türlerinin en az birinden 200.000 ve daha fazla puan almış olmak.

Başarma ŞartlarıBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği eğitim-öğretim planındaki 240 AKTS’ ye karşılık gelen çalışmaların tümünde başarı sağlayan öğrencilere “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni” unvanı ile Lisans Diploması verilir. Lisans diplomasını almak için beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programında yer alan Okul deneyimi-1 (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında haftada 4 saat, 14 hafta) ve Öğretmenlik uygulaması (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında haftada 6 saat, 14 hafta) dersleri kapsamında staj çalışmalarını başarı ile tamamlamaları gerekmektedir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Spor Eğitimi Uzmanı 1.Kademe antrenör

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007020


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden Eğitimi öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilkele vb. kuramsal bilgilere sahiptir.
  • Beden Eğitimi öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilke vb. kuramsal bilgileri uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili şekilde kullanır.
  • Temel hareket becerileri, özelleşmiş hareket becerileri, spor becerileri, etkin katılım ve sağlıklı yaşamla ilgili bilgi beceri ve tutumlara sahiptir.
  • İlkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • İlkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları, çevre olanakları ve öğretim programlarını dikkate alarak öğretme-öğrenme sürecini planlar, eğitim ortamlarını düzenler, uygun materyaller geliştirir, öğrenme-öğretme model, strateji, yöntem ve teknikleri, bilişim ve iletişim teknolojilerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır, çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.
  • İlkokul, ortaokul ve lise ders programlarının kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere, öğretim süreçlerine, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Beden Eğitimi öğretmenliği alanına ilişkin bilimsel bilgi ve raporlara ulaşma, süreli yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Beden Eğitimi öğretmenliği alnının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir.
  • Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma modeli, yöntemi ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir.
  • Okulların içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul görür ve örnek olur, kültürün ve sosyal yaşamın gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikleri planlar ve uygular.
  • Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
  • En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
  • Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder veya takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır.

Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir.

Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır.

Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

a)Liseler, Meslek Liseleri, Öğretmen Liseleri ve Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin Spor –Alan / Kol Bölümlerinden mezun olan adayların, milli sporcuların ve engelli adayların YGS puan türlerinden birinden en az 150.000 ve daha fazla puan almış olmak. b)Yukarıda (a) maddesinde sözü edilen Alan-Kol Bölümler dışındaki bir Alan-Kol- Bölümünden başvuracak adayların YGS puan türlerinin en az birinden 200.000 ve daha fazla puan almış olmak.


Başarma Şartları
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği eğitim-öğretim planındaki 240 AKTS’ ye karşılık gelen çalışmaların tümünde başarı sağlayan öğrencilere “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni” unvanı ile Lisans Diploması verilir. Lisans diplomasını almak için beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programında yer alan Okul deneyimi-1 (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında haftada 4 saat, 14 hafta) ve Öğretmenlik uygulaması (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında haftada 6 saat, 14 hafta) dersleri kapsamında staj çalışmalarını başarı ile tamamlamaları gerekmektedir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Spor Eğitimi Uzmanı 1.Kademe antrenör


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007020

Qualification Title
Awarding BodySivas Cumhuriyet University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The student has theoretical knowledge about concepts and principles in the field of Physical Education TeacherThe student is able to use and transfer and efficiently the concepts, principles and theoretical knowledge about the field of physical education teacher.
  • The student has knowledge, skills, and attitudes about fundamental movement skills, specific movement skills, sport skills, active participation and healthy lifestyle.
  • The student has knowledge about characteristics of elementary, middle and high school students regarding developmental, learning and learning difficulties.
  • The student is able to plan learning process, use appropriate materials, teaching and learning models, strategies, methods, techniques and evaluate learning outcomes using multiple intelligence tools by considering elementary, middle and high school students  developmental characteristics, individual differences and learning environments.
  • The student has knowledge about learning outcomes, course contents, teaching processes, teaching techniques, methods, models and tools as well as measurement and evaluation of elementary, middle and high school curriculum.
  • The student has knowledge about the ways of accessing scientific knowledge and reports, as well as following, interpreting, evaluating and applying that knowledge in the field of Physical Education Teacher.
  • The student has knowledge about the current situation of physical education teacher education programs within national and international cultures.
  • The student defines a problem as a research topic faced in process of class and school to develop solutions after analyzing and interpreting the results by using appropriate research design, method, techniques and data collection.
  • The student is accepted as a teacher at schools located in different socio-cultural environment and serves as a model.
  • Student also plans and implements social responsibility projects and activities in order to improve social and cultural life.
  • The student is able to use the language (Turkish) correctly and effectively.
  • She/he needs to know at least one foreign language in order to communicate with her/his colleagues and get information in the field and behaves in accordance with ethical values related to the scientific and professional field.
  • The student takes part and responsibilities in the process of quality management as a group member or leader in order to enhance school and the society constantly.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007020


Qualification Title

Awarding Body
Sivas Cumhuriyet University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The student has theoretical knowledge about concepts and principles in the field of Physical Education TeacherThe student is able to use and transfer and efficiently the concepts, principles and theoretical knowledge about the field of physical education teacher.
  • The student has knowledge, skills, and attitudes about fundamental movement skills, specific movement skills, sport skills, active participation and healthy lifestyle.
  • The student has knowledge about characteristics of elementary, middle and high school students regarding developmental, learning and learning difficulties.
  • The student is able to plan learning process, use appropriate materials, teaching and learning models, strategies, methods, techniques and evaluate learning outcomes using multiple intelligence tools by considering elementary, middle and high school students  developmental characteristics, individual differences and learning environments.
  • The student has knowledge about learning outcomes, course contents, teaching processes, teaching techniques, methods, models and tools as well as measurement and evaluation of elementary, middle and high school curriculum.
  • The student has knowledge about the ways of accessing scientific knowledge and reports, as well as following, interpreting, evaluating and applying that knowledge in the field of Physical Education Teacher.
  • The student has knowledge about the current situation of physical education teacher education programs within national and international cultures.
  • The student defines a problem as a research topic faced in process of class and school to develop solutions after analyzing and interpreting the results by using appropriate research design, method, techniques and data collection.
  • The student is accepted as a teacher at schools located in different socio-cultural environment and serves as a model.
  • Student also plans and implements social responsibility projects and activities in order to improve social and cultural life.
  • The student is able to use the language (Turkish) correctly and effectively.
  • She/he needs to know at least one foreign language in order to communicate with her/his colleagues and get information in the field and behaves in accordance with ethical values related to the scientific and professional field.
  • The student takes part and responsibilities in the process of quality management as a group member or leader in order to enhance school and the society constantly.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address