Yeterlilik Kodu | TR0030025730 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Astronomi ve Uzay Bilimleri Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Erciyes Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.erciyes.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Fizik | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08: 2111 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Astronomi ve Uzay Bilimleri lisans programı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve bu alana yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Vizyonumuz farklı disiplinlerle işbirliği içerisinde Astronomi, Astrofizik ve Uzay Bilimleri, özellikle Radyo Astronomi alanında önderlik yapan, bölgedeki ve Türkiye’deki en iyi bölüm olmaktır. Misyonumuz Uzay Bilimleri alanında eğitim, araştırma alanlarında öncü konumumuzu koruyarak hizmet vermektir. Bu amaca ulaşabilmek için, öğrencileri temel gök bilim ve özellikle radyo astronomi alanında eğitmek, uzay bilimleri alanında araştırmalar yapabilecek başarılı bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve merkezlerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde isteğe bağlı staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilir. Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 16.01.2022/ 30.09.2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için eğitim planında belirtilen ve en az 240 AKTS karşılığı alınan derslerin tümünü başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Ağırlıklı Not Ortalamasına sahip olmak gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030025730
ISCO-08: 2111
ISCO-08: 2111
Astronomi ve Uzay Bilimleri lisans programı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve bu alana yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Vizyonumuz farklı disiplinlerle işbirliği içerisinde Astronomi, Astrofizik ve Uzay Bilimleri, özellikle Radyo Astronomi alanında önderlik yapan, bölgedeki ve Türkiye’deki en iyi bölüm olmaktır. Misyonumuz Uzay Bilimleri alanında eğitim, araştırma alanlarında öncü konumumuzu koruyarak hizmet vermektir. Bu amaca ulaşabilmek için, öğrencileri temel gök bilim ve özellikle radyo astronomi alanında eğitmek, uzay bilimleri alanında araştırmalar yapabilecek başarılı bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve merkezlerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde isteğe bağlı staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Astronomi ve Uzay Bilimleri alanındaki tarihsel gelişimleri değerlendirip yorumlar.
- Madde ve enerji arasındaki ilişki ve enerjiyi açıklar.
- Avrenin yapısı, oluşumu, evrimini anlar; evrende bulunan gök cisimlerinin çeşitliliğini kuramsal ve gözlemsel olmak üzere bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirir.
- Gök cisimlerinin; fiziksel ve kimyasal özellikleri ile konum ve şekillerini çeşitli koordinat ve ölçü sistemleriyle çok yönlü değerlendirir.
- Güneş, Güneş sistemi üyeleri ile bunların yeryüzündeki etkilerini çok yönlü açıklar.
- Ötegezegen sistemlerinin özelliklerini anlar ve yorumlar.
- Astronomi ve Uzay Bilimleri konularını anlayabilmek için temel fizik ve matematik bilgilerini kullanma becerisi kazanır.
- Gözlem aletleri ve ölçüm teknikleri kullanma konusunda bilgi sahibi olur.
- Sayısal ve astronomik görüntülerin çeşitliliğini tanımlayarak bu görüntülerin işlenmesini gerçekleştirir.
- Gözlem aletleriyle kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetir.
- Astronomik verileri toplar, analiz eder, hata analizi yaparak teorik modeller ile sonuçları yorumlar.
- Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin problemleri bilgisayar bilgisiyle analiz eder ve çözümü için çeşitli programlama dilleriyle programlar hazırlar.
- Radyo bölgeden Gama’ya elektromanyetik tayfın her bölgesinden yerden ve uydulardan gelen verileri kullanıp, yorumlar. Yakın uzaya ait uzay havası, uydu yörüngeleri, uydu ve uzay teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
- Karşılaştığı problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünür ve çözüme ulaşırken farklı yöntem ve güncel teknikleri kullanır
- Orta öğretimde astronomi, fen ve teknoloji, matematik, fizik ve bilişim konularında düşüncelerini ve bilgilerini toplumla paylaşma sorumluluğu kazanır
- Kamu ve özel sektörde, bilgisayarlı hesaplama ve istatistik bilgisini kullanır ve paylaşır.
- Topluma astronomi konularında bilgi ve düşüncelerini aktarır, doğru yönlendirmelerde bulunur.
- Bütün temel bilimlere genel bir bakış açısı kazanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve mesleki bilgi ve becerilerini güncel tutma bilincine sahip olur. Disiplinler arası grup çalışmaları yapabilir ve zamanı etkin kullanabilir.
- Mesleki sorumluluk ve etik bilincini geliştirir.
- Alanındaki en son gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur, bilimsel çalışmalar yazar, sunar ve meslektaşları ile iletişim kurarak tartışır.
- Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanır.
- Ülkemizi, Atatürk''ün düşünce, görüş ve ilkeleri doğrultusunda gelişmiş seviyeye getirecek bilince sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır.
- Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı, en yakın tam sayıya yuvarlanır.
- Ham başarı puanı, ders geçme esasına göre eğitim-öğretim yapan birimlerde, dönem veya yıl sonu sınav puanının %60’ına ara sınavların puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Sınıf/yıl geçme esasına göre eğitim-öğretim yapan birimlerde de ara sınav ve dönem veya yıl sonu sınavlarının hangi oranda katkı verileceği, birim yönetim kurulu kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. Bu oran, ara sınavlar için en fazla %60, dönem veya yıl sonu sınavları için en az %40 olabilir. Oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar, en yakın tam sayıya yuvarlanır. Sınavlar yazılı olarak yapılır. Bölüm talebi üzerine ilgili kurullar sınavın sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme ve/veya sunum olarak yapılmasına karar verebilir. Bu yöndeki karar yarıyılın başında öğrencilere verilen bilgilendirme formunda ilan edilir.
- Ham başarı notları, birimlerin yaptıkları tercihe göre, esasları Senato tarafından belirlenen bağıl not dönüşüm yöntemlerinden biri kullanılarak veya yine birimler tarafından belirlenen mutlak not dönüşüm tabloları aracılığıyla belirlenir.
- Üniversitede kullanılan 4’lük sistem başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Notlar |
Katsayılar |
Açıklamalar |
AA |
4,00 |
Başarılı |
BA |
3,50 |
Başarılı |
BB |
3,00 |
Başarılı |
CB |
2,50 |
Başarılı |
CC |
2,00 |
Başarılı |
DC |
1,50 |
Başarısız |
DD |
1,00 |
Başarısız |
FD |
0,50 |
Başarısız |
FF |
0,00 |
Başarısız |
Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilir.
Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 16.01.2022/ 30.09.2024
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
-
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
-
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
-
Bölümümüzden mezun olan öğrenciler Türkiye Ulusal Gözlemevleri, TÜBİTAK-Uzay veya Türkiye Uzay Ajansı'nda astronom ünvanı ile çalışma imkânlarına sahiptirler. Bunların yanında bilim merkezleri, bankalar, bazı bakanlıklar, Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Türkiye Ulusal İstatistik Kurumu, THY, Emniyet Genel Müdürlüğü, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu gibi kurumlarda ve dershanelerde çalışabilmektedir. Ayrıca bölümümüzle iletişim halinde olup ortak çalışmalar yürüttüğümüz Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK), TRT ve TÜRKSAT'ta da görev alan mezunlarımız bulunmaktadır.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025730 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Astronomy and Space Sciences Bachelor’s Degree Diploma | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Erciyes University | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.erciyes.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Physics | |||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08: 2111 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Astronomy and Space Sciences undergraduate program is a higher education program covering an eight-semester program and providing education in this field. Our vision is, in collaboration with other disciplines, Astronomy, Astrophysics and Space Sciences, and especially in the field of radio astronomy to become in leading position who led, in our region and in Turkey. Our mission is to serve in the field of Space Sciences education, while maintaining our leadership position. To achieve this goal; - Training the students in the field of basic sciences especially in radio astronomy - educating successive person who can make scientific researches in applied astronomy. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in formal learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as optional internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The holder has the key qualifications below at maximum capacity.
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
To be successful in a course, the passing grade must be at least CC or higher. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes; •YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. •The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1.Establishment and Approval of Curricula YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions. 1.1.In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2.After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2.Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3.Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4.Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Teaching programs of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties are accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK). | |||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses specified in the education plan and take at least 240 ECTS and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030025730
ISCO-08: 2111
ISCO-08: 2111
Astronomy and Space Sciences undergraduate program is a higher education program covering an eight-semester program and providing education in this field. Our vision is, in collaboration with other disciplines, Astronomy, Astrophysics and Space Sciences, and especially in the field of radio astronomy to become in leading position who led, in our region and in Turkey. Our mission is to serve in the field of Space Sciences education, while maintaining our leadership position. To achieve this goal; - Training the students in the field of basic sciences especially in radio astronomy - educating successive person who can make scientific researches in applied astronomy.
Learning takes place in formal learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as optional internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Evaluate and interpret historical developments in the field of Astronomy and Space Sciences.
- Explain the relationship between matter and energy.
- Understands the structure, formation, and evolution of the universe; evaluate the diversity of celestial bodies in the universe with scientific, theoretical, and observational methods.
- Evaluates the physical and chemical properties of celestial bodies and their locations and shapes by using various coordinate and measurement systems.
- Explains the members of the solar system and the Sun together with their effects on the Earth. Understands and interprets the properties of exoplanet systems.
- Gains the ability to use basic knowledge of physics and mathematics to understand Astronomy and Space Sciences.
- Gains knowledge of using observation instruments and measurement techniques. Processes these images by defining the variety of digital and astronomical images. Derives information about the properties and evolution of the source from photons recorded with observation instruments.
- Collects and analyses astronomical data, interprets the results with theoretical models by applying error analysis.
- Creates projects in the fields related to Astronomy and Space Sciences, analyses the problems related to the subjects with computer knowledge and finds the solutions by preparing programs with various programming languages.
- Uses and interprets the data from Gamma to Radio of the electromagnetic spectrum and from satellites to ground observations. Knows the space weather, satellites, satellite orbits, and space technologies in the near space.
- Thinks critically and creatively to solve the problems he/she encounters and uses different methods and up-to-date techniques to reach the solution.
- Possesses the responsibility to share his thoughts and knowledge with the society on astronomy, science, technology, mathematics, physics, and informatics in secondary education.
- Uses and shares computational and statistical information with the public and private sectors.
- Conveys his/her knowledge and thoughts to society on astronomy issues and performs the right guidance.
- Gains an overview of all basic sciences, owns the consciousness of following the developments in science and technology and keeping their professional knowledge and skills up to date. Becomes capable of doing interdisciplinary group works and uses time effectively. Improves professional responsibility and ethical awareness.
- Holds at least one foreign language knowledge at a level that can follow the latest developments and information. Communicates orally and in writing, writes scientific studies, presents and discusses by communicating with colleagues.
- Uses the Turkish language correctly and elegantly as a means of written and verbal expression in terms of language-thought connection.
- Has the consciousness to bring our country to an advanced level in line with Atatürk''s thoughts, opinions, and principles.
The holder has the key qualifications below at maximum capacity.
- Literacy qualification
- Multiple language qualification
- Qualification in mathematics, science, technology and engineering
- Digital qualification
- Personal, social and learning competence
- Citizenship qualification
- Entrepreneurship qualification
- Cultural awareness and expression qualification
- Exams are measured out of 100 points. Midterm and final exam results of a course are shown with numerical scores. The score for exams that the student does not take is zero.
- The midterm exam score average is determined by dividing the sum of the scores the student received in the midterm exams by the number of midterm exams taken. The half number found in this way is rounded to the nearest whole number.
- Raw success score is calculated by adding 40% of the average score of midterm exams to 60% of the term or year-end exam score in units that provide education on the basis of course passing. In units that provide education on the basis of grade/year passing, the contribution to midterm and term or year-end exams is determined by the decision of the unit's board of directors and the approval of the Senate. This rate can be at most 60% for midterm exams and at least 40% for term or final exams. In calculating the odds, fractions are kept as they are, but in calculating the raw success score, half-half numbers are rounded to the nearest whole number. Exams are given in written form. Upon the request of the department, the relevant committees may decide to conduct the exam as oral, oral-written, portfolio, homework, research, project, interview, performance evaluation, process evaluation and/or presentation such as self/peer/group evaluation. This decision is announced in the information form given to students at the beginning of the semester.
- Raw success grades are determined according to the preferences of the units, using one of the relative grade conversion methods, the principles of which are determined by the Senate, or through the absolute grade conversion tables determined by the units.
- The 4-point system letter grades and grade points used at the university are shown in the table below:
Letter Grades |
Grade Points |
Descriptions |
AA |
4,00 |
Successful |
BA |
3,50 |
Successful |
BB |
3,00 |
Successful |
CB |
2,50 |
Successful |
CC |
2,00 |
Successful |
DC |
1,50 |
Unsuccessful |
DD |
1,00 |
Unsuccessful |
FD |
0,50 |
Unsuccessful |
FF |
0,00 |
Unsuccessful |
To be successful in a course, the passing grade must be at least CC or higher.
In order to supervise the quality of higher education programmes;
•YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
•The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1.Establishment and Approval of Curricula
YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
1.1.In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2.After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2.Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations
prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3.Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4.Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Teaching programs of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties are accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK).
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
- Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
- Students who graduate from our department have the opportunity to work as an astronomer at Turkish National Observatories, TUBITAK-Space or Turkish Space Agency (TUA). In addition, they can work in institutions such as science centres, banks, some ministries, General Directorate of Meteorology (MGM), Turkish National Statistical Institute (TUİK), Turkish Airlines (THY), General Directorate of Security (EGM), Turkish Radio and Television Corporation (TRT), and private teaching institutions. In addition, we have graduates working in the Information Technologies Authority (BTK), TRT and TÜRKSAT, with whom we are in contact with our department and carry out joint studies.
- Law no. 2547 on Higher Education
- 1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2.Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
- Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
The qualification is valid at all times.