Yeterlilik Kodu | TR0030025918 | |
Yeterlilik Adı | Almanca Öğretmenliği (Almanca) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Trakya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Eğitim süresi 4 yıldır (+1 yıl hazırlık). Almanca Öğretmenliği lisans mezunları resmi ve özel eğitim kurumlarında tüm kademelerde Almanca Öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler. Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalının ana misyonu bu birimde verilen lisans programı aracılığıyla, Almanca Öğretmeni unvanı ile mezun olacak öğrencilerin eğitim sektöründe, özelde de yabancı dil olarak Almanca öğretiminde meslek uygulamaları için hazırlamaktır. Öğrencilere akademik düzeyde temel dil becerileri, Alman dili ve kültürü, yazını, ülke bilgisi ve analitik düşünce kazandırmak, sektörde gereksinim duyulan dil öğretim yöntem ve teknikleri, kuramsal bilgi ve uygulama becerilerinin kazandırılması, programın temel amacını oluşturmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sürdürülmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Temel Almanca Dilbilgisi 3. Çoklu dil yetkinliği 4. Yabancı dil öğretimi ve değerlendirme 5. Öğretim yöntemleri, teknikleri ve yaklaşımları 6. Sınıf yönetimi 7. Dijital yetkinlik 8. Yabancı dilde iletişim becerileri 9. Eğitim psikolojisi 10. Kültürlerarası iletişim | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav Yönetmeliği, Ölçme ve Değerlendirme Bu programda sınavlar ve değerlendirmeler “Trakya Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" esas alınarak yapılmaktadır. Üniversitemiz lisans programlarında öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde yaptıkları çalışmaların (ödev, proje, sunumlar, saha çalışmaları, stajlar gibi) ve ara sınavların dışında bir final ve bütünleme sınavı yapılır. Dönem başında öğretim elemanları değerlendirme sistemlerini ve bunlara ilişkin oranları öğrencilere açıklarlar. Ara sınav ve final sınavları senato tarafından belirlenen tarihlerde yapılır ve sınav programları 15 gün öncesinde öğrencilere ilan edilir. Öğrencilerin aldıkları puanlar yüzlük sisteme göre değerlendirilir. En az geçme notu 100 üzerinden 60 (CC) dir. Programda mevcut olan derslerin kredi toplamı 240 AKTS’dir. Öğrencilerin dersleri başarıyla tamamlamaları için 4.00 üzerinden en az 2.25 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. 90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
65-69 CB 2.50
60-64 CC 2.00
50-59 DD 1.50
30-49 FD 1.00
0-29 FF 0.00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5. Bu program EPDAD tarafından akredite edilmiştir. EPDAD : Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi ; 1.05.2023/ 1.05.2026 | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekir. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan merkezi sınavda elde edilen dil puanı türü ile öğrenci alınır. Sınavda başarılı olan öğrenciler kayıt işlemlerini yaptırırlar. Kayıt işlemleriyle birlikte hazırlık sınıfları yönetmeliği uyarınca bir derecelendirme sınavı (Almanca Yeterlilik Sınavı) yapılır. Sınavın sonuçlarına göre, Almanca dil düzeyi dersleri izlemeye yeterli olmayan öğrenciler bir yıllık Almanca hazırlık sınıfı okur. Sınavı başaranlar doğrudan birinci sınıfa alınır. Programın öğretim dili Almanca olduğu için programa kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan adayların kayıt sırasında Almanca Yeterlik Belgesi sunmaları (TestDaF, Telc, YDS ) veya Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan Hazırlık Sınıfı Muafiyet Sınavına girmeleri gerekmektedir. Almanca Yeterlik belgesi sunamayan, sunup da kabul görmeyen veya Almanca Hazırlık Sınıfı Muafiyet sınavına girip başarısız olan öğrenciler Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda Hazırlık Eğitimi alırlar. Değişim Öğrencileri için Lisans ve Lisansüstü Programlarına Kabul Koşulları Yurt dışından Erasmus değişim programı ve Mevlana değişim programları ile üniversitemize gelen değişim öğrencilerinin başvuru ve kayıt işlemleri, ikili anlaşma ve ilgili mevzuat hükümlerine göre ilgili ofisler (Erasmus ve Mevlana Ofisleri) tarafından yürütülür. Yurt içi değişim programı olan Farabi değişim programından Üniversitemize gelecek öğrencilerin işlemleri ise Farabi Ofisi tarafından yürütülür. Değişim programları için Trakya Üniversitesine gelmek üzere başvuru yapan öğrenciler, başvuru tarihlerine uygun bir şekilde başvuru evraklarını ilgili ofislere gönderirler. Ofise gelen evraklar, öğrencinin gelmek istediği ilgili bölüm koordinatörüne gönderilir. Bölüm koordinatörleri tarafından öğrencilerin seçtikleri derslerin ders onayları yapılır ve işleme alınır. Değişim programları ile Trakya Üniversitesine gelip eğitimini tamamlayan öğrencilere AKTS kredilerini ve başarı notlarını gösteren not çizelgesi hazırlanıp verilir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan derslerin kredi toplamı 240 AKTS’dir. Öğrencilerin dersleri başarıyla tamamlamaları için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Alman Dili Eğitimi programında Lisans derecesi kazanmak için Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin zorunlu ve seçmeli olmak üzere tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir. Tüm derslerini ve öğretmenlik uygulamasını öngörülen ders kredisi oranında başarı ile tamamlamış öğrenciler programlardan Lisans derecesi ile mezun olurlar. Bu konuda yine „Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği“ hükümleri geçerlidir. Notların değerlendirilmesi aşağıdaki şekilde yapılır. (a) Dönem İçi Notu, o dersin eğitim-öğretimi ile ilgili yaptırılacak olan ara sınav/sınavları ile araştırma, inceleme ödevleri, projeler gibi diğer faaliyetleri dikkate alınarak hesaplanır. (b) Ham Başarı Notu, dönem içi notunun % 30’u ile yarıyıl veya yılsonu sınav notunun % 70’nin toplanması sonucu elde edilir. Ham başarı notunun elde edilmesinde dönem içi notu ve yarıyıl/yılsonu sınav sonuçları 100 tam puan üzerinden hesaplanır. (c) Başarı Notu, Trakya Üniversitesi Mutlak Değerlendirme Yönergesinde açıklanan değerlendirme sistemine göre hesaplanır. “60” mutlak başarı notu olarak geçerlidir. Başarı notunun değerlendirmesi sonucunda, öğrencinin başarısı aşağıdaki şekilde belirlenir. Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC veya DD alan bir öğrenci mezun olma aşamasında 2.50 GNO’ya erişmiş olmak koşulu ile o dersi başarmış sayılır. Öğrencilerin başarı durumları, bitirdikleri yarıyılda almış oldukları derslere ait dönem not ortalaması (DNO) ve almış oldukları tüm dersler için genel not ortalaması (GNO) ile izlenir. Bulunulan yarıyıl sonu veya yılsonu itibariyle GNO'su en az 2.50 olan öğrenci başarılı sayılır. Bu programda öğrencinin 141 teorik, 14 uygulama olmak kaydıyla toplamda 148 kredi ve 155 saati tamamlaması, asgari 240 ACTS/ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir. Bu programdan mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.25 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve tüm derslerden başarılı olmak gereklidir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda Almanca öğretmeni olarak çalışmanın yanı sıra, Özel dil öğrenme merkezlerinde, Dershanelerde, Bankaların kambiyo bölümlerinde, İhracat-ithalat yapan işletmelerde, Tercüme bürolarında, Turizm işletmelerinde Medyada ve dış bağlantılı çeşitli ticari kuruluşlarda çalışma olanaklarına sahiptirler. ALES ve yabancı dil sınavlarından geçerli not almaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarında öğrenim görebilirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyen mezunlar devlet veya özel üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | |
TR0030025918
ISCO 08
ISCO 08
Eğitim süresi 4 yıldır (+1 yıl hazırlık). Almanca Öğretmenliği lisans mezunları resmi ve özel eğitim kurumlarında tüm kademelerde Almanca Öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler. Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalının ana misyonu bu birimde verilen lisans programı aracılığıyla, Almanca Öğretmeni unvanı ile mezun olacak öğrencilerin eğitim sektöründe, özelde de yabancı dil olarak Almanca öğretiminde meslek uygulamaları için hazırlamaktır. Öğrencilere akademik düzeyde temel dil becerileri, Alman dili ve kültürü, yazını, ülke bilgisi ve analitik düşünce kazandırmak, sektörde gereksinim duyulan dil öğretim yöntem ve teknikleri, kuramsal bilgi ve uygulama becerilerinin kazandırılması, programın temel amacını oluşturmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sürdürülmektedir.
- Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; Alman Dili Eğitimi Alanında ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
- Alman Dili Eğitimi Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
- Alman Dili Eğitimi Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
- Alman Dili Eğitimi Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak ders planı yapar ve uygular.
- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular
- Alan dışı ikinci yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü A2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
- Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
- Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Temel Almanca Dilbilgisi
3. Çoklu dil yetkinliği
4. Yabancı dil öğretimi ve değerlendirme
5. Öğretim yöntemleri, teknikleri ve yaklaşımları
6. Sınıf yönetimi
7. Dijital yetkinlik
8. Yabancı dilde iletişim becerileri
9. Eğitim psikolojisi
10. Kültürlerarası iletişim
Sınav Yönetmeliği, Ölçme ve Değerlendirme Bu programda sınavlar ve değerlendirmeler “Trakya Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" esas alınarak yapılmaktadır. Üniversitemiz lisans programlarında öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde yaptıkları çalışmaların (ödev, proje, sunumlar, saha çalışmaları, stajlar gibi) ve ara sınavların dışında bir final ve bütünleme sınavı yapılır. Dönem başında öğretim elemanları değerlendirme sistemlerini ve bunlara ilişkin oranları öğrencilere açıklarlar. Ara sınav ve final sınavları senato tarafından belirlenen tarihlerde yapılır ve sınav programları 15 gün öncesinde öğrencilere ilan edilir. Öğrencilerin aldıkları puanlar yüzlük sisteme göre değerlendirilir. En az geçme notu 100 üzerinden 60 (CC) dir. Programda mevcut olan derslerin kredi toplamı 240 AKTS’dir. Öğrencilerin dersleri başarıyla tamamlamaları için 4.00 üzerinden en az 2.25 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
65-69 CB 2.50
60-64 CC 2.00
50-59 DD 1.50
30-49 FD 1.00
0-29 FF 0.00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. Bu program EPDAD tarafından akredite edilmiştir.
EPDAD : Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Detaylı bilgiye Akreditasyon kurumunun https://www.epdad.org.tr/ adresindeki web sitesinden ulaşılabilir.
Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi ; 1.05.2023/ 1.05.2026
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekir. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan merkezi sınavda elde edilen dil puanı türü ile öğrenci alınır. Sınavda başarılı olan öğrenciler kayıt işlemlerini yaptırırlar. Kayıt işlemleriyle birlikte hazırlık sınıfları yönetmeliği uyarınca bir derecelendirme sınavı (Almanca Yeterlilik Sınavı) yapılır. Sınavın sonuçlarına göre, Almanca dil düzeyi dersleri izlemeye yeterli olmayan öğrenciler bir yıllık Almanca hazırlık sınıfı okur. Sınavı başaranlar doğrudan birinci sınıfa alınır. Programın öğretim dili Almanca olduğu için programa kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan adayların kayıt sırasında Almanca Yeterlik Belgesi sunmaları (TestDaF, Telc, YDS ) veya Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan Hazırlık Sınıfı Muafiyet Sınavına girmeleri gerekmektedir. Almanca Yeterlik belgesi sunamayan, sunup da kabul görmeyen veya Almanca Hazırlık Sınıfı Muafiyet sınavına girip başarısız olan öğrenciler Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda Hazırlık Eğitimi alırlar.
Değişim Öğrencileri için Lisans ve Lisansüstü Programlarına Kabul Koşulları Yurt dışından Erasmus değişim programı ve Mevlana değişim programları ile üniversitemize gelen değişim öğrencilerinin başvuru ve kayıt işlemleri, ikili anlaşma ve ilgili mevzuat hükümlerine göre ilgili ofisler (Erasmus ve Mevlana Ofisleri) tarafından yürütülür. Yurt içi değişim programı olan Farabi değişim programından Üniversitemize gelecek öğrencilerin işlemleri ise Farabi Ofisi tarafından yürütülür. Değişim programları için Trakya Üniversitesine gelmek üzere başvuru yapan öğrenciler, başvuru tarihlerine uygun bir şekilde başvuru evraklarını ilgili ofislere gönderirler. Ofise gelen evraklar, öğrencinin gelmek istediği ilgili bölüm koordinatörüne gönderilir. Bölüm koordinatörleri tarafından öğrencilerin seçtikleri derslerin ders onayları yapılır ve işleme alınır. Değişim programları ile Trakya Üniversitesine gelip eğitimini tamamlayan öğrencilere AKTS kredilerini ve başarı notlarını gösteren not çizelgesi hazırlanıp verilir.
Program mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda Almanca öğretmeni olarak çalışmanın yanı sıra, Özel dil öğrenme merkezlerinde, Dershanelerde, Bankaların kambiyo bölümlerinde, İhracat-ithalat yapan işletmelerde, Tercüme bürolarında, Turizm işletmelerinde Medyada ve dış bağlantılı çeşitli ticari kuruluşlarda çalışma olanaklarına sahiptirler. ALES ve yabancı dil sınavlarından geçerli not almaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarında öğrenim görebilirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyen mezunlar devlet veya özel üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025918 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in German Language Teaching | |
Awarding Body | Trakya University | |
Awarding Body Contact | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Awarding Body Url | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The education period is 4 years (+1-year preparatory course). Graduates of the bachelor’s degree in German Language Teaching can work as German teachers at all levels in both public and private educational institutions. The primary mission of the Department of German Language Education is to prepare students who will graduate with the title of German Teacher, particularly for professional practices in teaching German as a foreign language. The program aims to provide students with basic language skills, knowledge of German language and culture, literature, country studies, and analytical thinking at an academic level. It also aims to equip students with language teaching methods and techniques, theoretical knowledge, and practical skills needed in the field. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in formal, open, or distance education formats. Additionally, practical training is conducted within institutions under higher education institutions and schools affiliated with the Ministry of National Education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced key competencies listed below:
| |
Further Info | Exam regulations, assessment, and evaluation are based on the "Trakya University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations." In this program, assessments are conducted through various methods, including assignments, projects, presentations, field studies, internships, mid-term exams, and final exams. Students' grades are evaluated on a scale of 100. The minimum passing grade is 60 out of 100 (CC). The total credit value of the courses in the program is 240 ECTS. To successfully complete the courses, students must have a minimum GPA of 2.25 out of 4.00.
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
65-69 CB 2.50
60-64 CC 2.00
50-59 DD 1.50
30-49 FD 1.00
0-29 FF 0.00 | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Creation and Approval of Curricula: The YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant 1.2. Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK disseminates the "Institutional Feedback Report," which is prepared for the external evaluation of higher education institutions, to the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies that are authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications that are determined in accordance with the legislation. 5. This program is accredited by EPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs). Detailed information can be found on the website of the accreditation body at https://www.epdad.org.tr/ 1.05.2023/ 1.05.2026 | |
Access Requirements | Candidates must have a high school diploma or an equivalent qualification. Students are admitted based on their language scores obtained in the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center. Successful candidates proceed with registration procedures. Alongside registration, a placement test (German Proficiency Exam) is conducted according to the preparatory class regulations. Depending on the exam results, students who are not sufficiently proficient in German are required to attend a one-year German preparatory class. Those who pass the exam are directly admitted to the first year. Since the medium of instruction in the program is German, candidates who are eligible to enroll must present a German Proficiency Certificate (TestDaF, Telc, YDS) or take the Exemption Exam conducted by the School of Foreign Languages during registration. Students who cannot present an acceptable German Proficiency Certificate or fail the Exemption Exam must attend preparatory education at the School of Foreign Languages of Trakya University. Admission Requirements for Undergraduate and Graduate Programs for Exchange Students: The application and registration procedures for exchange students coming to our university through the Erasmus and Mevlana exchange programs are conducted by the respective offices (Erasmus and Mevlana Offices) in accordance with bilateral agreements and relevant regulations. The procedures for students coming to our university through the domestic Farabi exchange program are managed by the Farabi Office. Students applying to Trakya University through exchange programs must submit their application documents to the relevant offices within the application deadlines. The documents received by the office are forwarded to the coordinator of the respective department the student wishes to join. The department coordinators approve and process the selected courses of the students. Transcripts showing ECTS credits and grades are prepared and given to the exchange students who complete their studies at Trakya University. | |
Conditions for Success | The total credit of the courses available in the program is 240 ECTS. In order to successfully complete the courses, students are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. In order to earn a bachelor’s degree in German Language Education, it is necessary to successfully complete all of the required and elective courses (equivalent to 240 ECTS) and to obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00. Students who have successfully completed all the courses and teaching practice at the prescribed rate of course credits are awarded a bachelor’s degree upon graduation from the program. The provisions of the "Trakya University Undergraduate Education, Training and Examination Regulations" also apply in this regard. a) The mid-term grade is calculated by taking into account the mid-term exam/exams and other activities such as research, examination assignments, projects, etc. (b) The raw success grade is obtained by adding 30% of the mid-term grade and 70% of the semester or year-end exam grade. In obtaining the raw grade, the semester grade and semester/year-end exam results are calculated over 100 full points. (c) The Success Grade is calculated according to the evaluation system described in the Trakya University Absolute Evaluation Directive. A grade of "60" is considered an absolute success grade. Based on the evaluation of the Success Grade, the student's success is determined as follows. The evaluation of the success grade determines the student's success as follows: a student who has received one of the grades AA, BA, BB, CB, or CC in a course is considered to have succeeded in that course. A student who receives DC or DD from a course is considered to have succeeded in that course, provided that the student has reached a 2.50 GPA at the graduation stage. The success status of students is monitored by the semester grade point average (DNO) for the courses they have taken in the semester they have completed and the general grade point average (GPA) for all the courses they have taken. Students with a GPA of at least 2.50 at the end of the current semester or year are considered successful. In this program, the student must complete a total of 148 credits and 155 hours, 141 theoretical and 14 practicals, and must provide a minimum of 240 ACTS/ECTS credits. In order to graduate from this program, it is necessary to have a GPA of at least 2.25 out of 4.00 and to be successful in all courses. In order to graduate from this program, it is necessary for the student to have successfully completed all of the required courses. The minimum number of ECTS credits that must be provided by the student is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work as German teachers in public and private schools affiliated with the Ministry of National Education, language learning centers, private courses, banks' exchange departments, export-import companies, translation offices, tourism companies, and various media and commercial organizations. They can pursue postgraduate (master's and doctoral) programs provided they pass the ALES and foreign language exams. Graduates aiming for an academic career can work as lecturers at state or private universities. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | |
TR0030025918
ISCO 08
ISCO 08
The education period is 4 years (+1-year preparatory course). Graduates of the bachelor’s degree in German Language Teaching can work as German teachers at all levels in both public and private educational institutions. The primary mission of the Department of German Language Education is to prepare students who will graduate with the title of German Teacher, particularly for professional practices in teaching German as a foreign language. The program aims to provide students with basic language skills, knowledge of German language and culture, literature, country studies, and analytical thinking at an academic level. It also aims to equip students with language teaching methods and techniques, theoretical knowledge, and practical skills needed in the field.
Education and training are carried out in formal, open, or distance education formats. Additionally, practical training is conducted within institutions under higher education institutions and schools affiliated with the Ministry of National Education.
- Understands relevant concepts and the relationships between them based on competencies acquired in secondary education within the field of German Language Education.
- Discusses methods related to the production of scientific knowledge.
- Has knowledge of curriculum, teaching strategies, methods, and techniques, as well as assessment and evaluation related to German Language Education.
- Recognizes national and international cultures.
- Conceptualizes events and phenomena related to the field of German Language Education, examines them using scientific methods and techniques, and interprets and evaluates data.
- Identifies, analyzes, and develops evidence-based solutions for problems related to the field.
- Plans and implements lesson plans using the most appropriate teaching strategies, methods, and techniques considering students' developmental characteristics, individual differences, subject characteristics, and outcomes.
- Develops materials suitable for the subject area and student needs.
- Evaluates student achievements using various methods.
- Critically evaluates the knowledge and skills acquired.
- Identifies learning needs and directs their learning.
- Develops a positive attitude towards lifelong learning.
- Uses computer software and information and communication technologies required by the field at an advanced level.
- Demonstrates sensitivity to events and developments in society and the world and follows these developments.
- Plans and implements professional projects and activities for the social environment with a sense of social responsibility.
- Uses a second foreign language at least at A2 level of the European Language Portfolio to follow information in the field and communicate with colleagues.
- Acts in accordance with the values of democracy, human rights, social, scientific, and professional ethics. Acts and participates in accordance with quality management and processes.
- Is aware of the national and universal sensitivities expressed in the Basic Law of National Education.
- Acts in accordance with laws, regulations, and legislation related to their duties, rights, and responsibilities as individuals and in the field.
Possesses advanced key competencies listed below:
- Literacy competency
- Basic German grammar
- Multilingual competency
- Foreign language teaching and assessment
- Teaching methods, techniques, and approaches
- Classroom management
- Digital competency
- Communication skills in a foreign language
- Educational psychology
- Intercultural communication
Exam regulations, assessment, and evaluation are based on the "Trakya University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations." In this program, assessments are conducted through various methods, including assignments, projects, presentations, field studies, internships, mid-term exams, and final exams. Students' grades are evaluated on a scale of 100. The minimum passing grade is 60 out of 100 (CC). The total credit value of the courses in the program is 240 ECTS. To successfully complete the courses, students must have a minimum GPA of 2.25 out of 4.00.
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
65-69 CB 2.50
60-64 CC 2.00
50-59 DD 1.50
30-49 FD 1.00
0-29 FF 0.00
To ensure the quality of higher education programs:
- The YÖK is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training activities in higher education institutions.
- Annually, the University Monitoring and Evaluation Reports of higher education institutions, prepared in accordance with the criteria established by YÖK, are published. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are made available to the public by YÖK.
1. Creation and Approval of Curricula: The YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant 1.2. Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK disseminates the "Institutional Feedback Report," which is prepared for the external evaluation of higher education institutions, to the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies that are authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications that are determined in accordance with the legislation.
5. This program is accredited by EPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs).
Detailed information can be found on the website of the accreditation body at https://www.epdad.org.tr/
1.05.2023/ 1.05.2026
Candidates must have a high school diploma or an equivalent qualification. Students are admitted based on their language scores obtained in the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center. Successful candidates proceed with registration procedures. Alongside registration, a placement test (German Proficiency Exam) is conducted according to the preparatory class regulations. Depending on the exam results, students who are not sufficiently proficient in German are required to attend a one-year German preparatory class. Those who pass the exam are directly admitted to the first year. Since the medium of instruction in the program is German, candidates who are eligible to enroll must present a German Proficiency Certificate (TestDaF, Telc, YDS) or take the Exemption Exam conducted by the School of Foreign Languages during registration. Students who cannot present an acceptable German Proficiency Certificate or fail the Exemption Exam must attend preparatory education at the School of Foreign Languages of Trakya University.
Admission Requirements for Undergraduate and Graduate Programs for Exchange Students: The application and registration procedures for exchange students coming to our university through the Erasmus and Mevlana exchange programs are conducted by the respective offices (Erasmus and Mevlana Offices) in accordance with bilateral agreements and relevant regulations. The procedures for students coming to our university through the domestic Farabi exchange program are managed by the Farabi Office. Students applying to Trakya University through exchange programs must submit their application documents to the relevant offices within the application deadlines. The documents received by the office are forwarded to the coordinator of the respective department the student wishes to join. The department coordinators approve and process the selected courses of the students. Transcripts showing ECTS credits and grades are prepared and given to the exchange students who complete their studies at Trakya University.
Graduates can work as German teachers in public and private schools affiliated with the Ministry of National Education, language learning centers, private courses, banks' exchange departments, export-import companies, translation offices, tourism companies, and various media and commercial organizations. They can pursue postgraduate (master's and doctoral) programs provided they pass the ALES and foreign language exams. Graduates aiming for an academic career can work as lecturers at state or private universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.