Yeterlilik Kodu

TR0030220554

Yeterlilik Adı
Acil Durum ve Afet Yönetimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumSinop Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKorucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sinop.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kamuya sağlanan hizmetler
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

5. seviye akademik ve mesleki yeterlikleri kazandırmayı amaçlayan bir ön lisans programıdır. Öğrenci, 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayarak programdan mezun olur. Eğitim süresi 2 yıl (Staj süresi dâhildir.) Öğrenci, YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda yatay ve dikey geçiş yapar. Acil Durum ve Afet Yönetimi Programı, bu alanında bilgi ve tecrübelerini uygulamalara dönüştürebilen, toplumsal ve teknolojik yeniliklere açık, üretken, girişimci, çevreye saygılı, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli ara elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Acil durum ve afet yönetim evrelerini bilir ve afet yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirir
  • Günlük hayat ve afetlerde karşılaşabileceği sağlık sorunları, yaralanma ve temel düzeyde müdahale gerektiren sağlık işlemlerini gerçekleştirebilir
  • Modern afet yönetiminin bütün evrelerine yönelik çalışmalar yapmak
  • Acil durum haberleşme sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
  • Yangın güvenliği ve itfaiyecilik konularını kavrama ve yorumlama becerisi kazanmak
  • Atatürk İlke ve İnkılaplarına duyarlıdır, Türk Dilini etkili kullanabilir Alanına yönelik bilgisayar ve bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve gerekli cihazları kullanabilir
  •  Temel düzeyde iletişim için ve alanına yönelik araştırma yapabilmesi için gerekli olan yabanccı dil bilgisine sahiptir
  • İşletmelerde yaşanan iş kazalarının sebeplerini ve alınacak tedbirleri öğrenir
  • Afet veya acil durumla karşılaşan bireylerin psikolojik durumlarını tanımlayarak, uygun şekilde müdahale edilebilmesi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur
  • Yönetim ve Organizasyon - Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramları günlük hayata ve iş hayatına uyarlayabilme becerisi kazanır
  • Acil yardım kurtarma tekniklerini bilir ve acil yardım kurtarma için gerekli olan ekipman ve teçhizatı etkin bir şekilde kullanabilir
  • Kbrn tehlikeleri hakkında gerekli bilgilere ve yasal düzenlemelere hakimdir
  • Kimyanın temel kavramlarını öğrenir, reaksiyon çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur
  • Temel matematik tekniklerini öğrenir
  • Matematiği pratik kullanma becerisine sahip olur
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme kriterleri, Sinop Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğince belirlenen kriterler doğrultusunda yapılmaktadır.
https://www.sinop.edu.tr/ogrenci_isleri_daire_baskanligi/dosyalar/2014-09-12_onlisans_lisans_yonetmelik.pdf

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bölüme öğrenci kabulü, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle YKS puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için programdaki tüm dersleri (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Acil Durum ve Afet Yönetiminde 2 yıllık Önlisans Programını başarıyla tamamlayan mezunlar; “Acil Durum ve Afet Yönetimi” konusunda günümüz bilim ve teknolojik altyapısını kullanabilecek yeterlilikte bilgi ve becerilere sahip olabilecektir. Programı başarıyla bitirerek “Acil Durum ve Afet Yönetimi Teknikeri” ünvanı alan öğrenciler kamu sektöründeki Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri, AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğü başta olmak üzere Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Hastaneler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Yerel Yönetimler gibi çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında, özel sektörde, Kızılay ve UMKE (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) gibi sivil toplum örgütlerinde çalışma olanağına sahip olabilirler.

Ülkemizde yaşanılan afet ve acil durum olayları karşısında, bilim ve teknolojideki ilerlemelere paralel olarak problemin çözümüne yönelik yeni yaklaşımların ortaya konulması zaruri hale gelmiştir. Bu konuda faaliyet gösteren İçişleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı başta olmak üzere ortaya konulacak bu yeni yaklaşımların hayata geçirilmesi sürecinde ilgili kurum ve kuruluşların etkin rol aldığı izlenmektedir. Ayrıca, ilgili standartların oluşturulması, veri yönetim merkezleri ve bilgi sistemlerinin kurulması, Mevzuat’ların hazırlanması, yeni yaklaşımların toplum tarafından farkındalıklarının arttırılmasına yönelik ihtiyaçların her geçen gün artarak devam ettiği gözlenmektedir. Bu bakımdan bu alanlarda yapılacak çalışmalarda görev almak üzere acil durum ve afet yönetimi teknikerliğini eklemek mümkündür.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220554


Yeterlilik Adı
Acil Durum ve Afet Yönetimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sinop Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

5. seviye akademik ve mesleki yeterlikleri kazandırmayı amaçlayan bir ön lisans programıdır. Öğrenci, 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayarak programdan mezun olur. Eğitim süresi 2 yıl (Staj süresi dâhildir.) Öğrenci, YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda yatay ve dikey geçiş yapar. Acil Durum ve Afet Yönetimi Programı, bu alanında bilgi ve tecrübelerini uygulamalara dönüştürebilen, toplumsal ve teknolojik yeniliklere açık, üretken, girişimci, çevreye saygılı, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli ara elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Acil durum ve afet yönetim evrelerini bilir ve afet yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirir
  • Günlük hayat ve afetlerde karşılaşabileceği sağlık sorunları, yaralanma ve temel düzeyde müdahale gerektiren sağlık işlemlerini gerçekleştirebilir
  • Modern afet yönetiminin bütün evrelerine yönelik çalışmalar yapmak
  • Acil durum haberleşme sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
  • Yangın güvenliği ve itfaiyecilik konularını kavrama ve yorumlama becerisi kazanmak
  • Atatürk İlke ve İnkılaplarına duyarlıdır, Türk Dilini etkili kullanabilir Alanına yönelik bilgisayar ve bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve gerekli cihazları kullanabilir
  •  Temel düzeyde iletişim için ve alanına yönelik araştırma yapabilmesi için gerekli olan yabanccı dil bilgisine sahiptir
  • İşletmelerde yaşanan iş kazalarının sebeplerini ve alınacak tedbirleri öğrenir
  • Afet veya acil durumla karşılaşan bireylerin psikolojik durumlarını tanımlayarak, uygun şekilde müdahale edilebilmesi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur
  • Yönetim ve Organizasyon - Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramları günlük hayata ve iş hayatına uyarlayabilme becerisi kazanır
  • Acil yardım kurtarma tekniklerini bilir ve acil yardım kurtarma için gerekli olan ekipman ve teçhizatı etkin bir şekilde kullanabilir
  • Kbrn tehlikeleri hakkında gerekli bilgilere ve yasal düzenlemelere hakimdir
  • Kimyanın temel kavramlarını öğrenir, reaksiyon çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur
  • Temel matematik tekniklerini öğrenir
  • Matematiği pratik kullanma becerisine sahip olur

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme kriterleri, Sinop Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğince belirlenen kriterler doğrultusunda yapılmaktadır.
https://www.sinop.edu.tr/ogrenci_isleri_daire_baskanligi/dosyalar/2014-09-12_onlisans_lisans_yonetmelik.pdf


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bölüme öğrenci kabulü, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle YKS puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için programdaki tüm dersleri (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Acil Durum ve Afet Yönetiminde 2 yıllık Önlisans Programını başarıyla tamamlayan mezunlar; “Acil Durum ve Afet Yönetimi” konusunda günümüz bilim ve teknolojik altyapısını kullanabilecek yeterlilikte bilgi ve becerilere sahip olabilecektir. Programı başarıyla bitirerek “Acil Durum ve Afet Yönetimi Teknikeri” ünvanı alan öğrenciler kamu sektöründeki Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri, AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğü başta olmak üzere Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Hastaneler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Yerel Yönetimler gibi çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında, özel sektörde, Kızılay ve UMKE (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) gibi sivil toplum örgütlerinde çalışma olanağına sahip olabilirler.

Ülkemizde yaşanılan afet ve acil durum olayları karşısında, bilim ve teknolojideki ilerlemelere paralel olarak problemin çözümüne yönelik yeni yaklaşımların ortaya konulması zaruri hale gelmiştir. Bu konuda faaliyet gösteren İçişleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı başta olmak üzere ortaya konulacak bu yeni yaklaşımların hayata geçirilmesi sürecinde ilgili kurum ve kuruluşların etkin rol aldığı izlenmektedir. Ayrıca, ilgili standartların oluşturulması, veri yönetim merkezleri ve bilgi sistemlerinin kurulması, Mevzuat’ların hazırlanması, yeni yaklaşımların toplum tarafından farkındalıklarının arttırılmasına yönelik ihtiyaçların her geçen gün artarak devam ettiği gözlenmektedir. Bu bakımdan bu alanlarda yapılacak çalışmalarda görev almak üzere acil durum ve afet yönetimi teknikerliğini eklemek mümkündür.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220554

Qualification Title
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ PROGRAMI Associate
Awarding BodySinop University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.sinop.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasDomestic services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Knows the emergency and disaster management phases and performs disaster management effectively. He/she can perform health problems, injuries and health procedures that require basic intervention in daily life and disasters. To work on all phases of modern disaster management Knowledge of emergency communication systems To gain the ability to comprehend and interpret fire safety and firefighting issues. He/She is sensitive to Atatürks Principles and Revolutions, he can use the Turkish language effectively. She/He has knowledge about computer and information technologies in her field and can use the necessary devices. She/He has the knowledge of a foreign language necessary for basic communication and research in her field. Learns the causes of work accidents in businesses and the measures to be taken Defines the psychological states of individuals who encounter disasters or emergencies, and acquires the necessary knowledge and skills to respond appropriately. Management and Organization - Gains the ability to adapt the basic concepts of management and organization to daily life and business life. Knows emergency rescue techniques and can effectively use equipment and equipment required for emergency rescue. She/He has the necessary information and legal regulations about the dangers of KBRN. Learns the basic concepts of chemistry, has information about the types of reactions. Learns basic mathematical techniques. Have the ability to use mathematics practically.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation criteria are made in accordance with the criteria determined by the Sinop University Associate Degree and Undergraduate Education and Training Regulations. https://www.sinop.edu.tr/ogrenci_isleri_daire_baskanligi/dosyalar/2014-09-12_onlisans_lisans_yonetmelik.pdf 1) Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, application tools and other resources containing current information in the field of Emergency and Disaster Management professionally. 2) Using the basic knowledge and skills he has in the field of Emergency and Disaster Management, he informs the relevant people and institutions, conveys his thoughts and solutions to the problems in writing and orally. 3) Carries out a given task independently by using the basic knowledge and skills in the field of Emergency and Disaster Management. 4) In order to solve the complex problems encountered and unforeseen in the applications related to the field of Emergency and Disaster Management, they act in accordance with the quality management and processes and take individual responsibility when necessary. 5) Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ??in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to the field of Emergency and Disaster Management. 6) As an individual working in the field of Emergency and Disaster Management, he acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding his duties, rights and responsibilities. 8) Successfully uses information and communication technologies together with computer software required by the field of Emergency and Disaster Management. 9) Interprets and evaluates data using basic knowledge and skills acquired in the field of Emergency and Disaster Management, defines and analyzes problems and takes part in/takes responsibility in studies planned for solution. 10) Updating the knowledge, skills and competencies related to Emergency and Disaster Management with the awareness of lifelong learning and participates in the necessary programs, vocational in-service training activities and other studies to improve himself/herself personally and professionally. 11) It follows the events on the agenda of the society and the world in the field of Emergency and Disaster Management and is sensitive to developments. 12) Develops solution proposals by considering the professional and ethical values ??related to the field.

Quality Assurance-
Access Requirements

Student admission to the department takes place in the case of completing the processes determined by OSYM within the framework of the academic and legal regulations of the university / succeeding in the exams. In line with the relevant regulations, the framework of which is formed by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the YKS score type with the central examination system called YKS. Students are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the scores they get from this exam after they notify the program preferences they want to study.

Conditions for Success1) Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, application tools and other resources containing current information in the field of Emergency and Disaster Management professionally. 2) Using the basic knowledge and skills he has in the field of Emergency and Disaster Management, he informs the relevant people and institutions, conveys his thoughts and solutions to the problems in writing and orally. 3) Carries out a given task independently by using the basic knowledge and skills in the field of Emergency and Disaster Management. 4) In order to solve the complex problems encountered and unforeseen in the applications related to the field of Emergency and Disaster Management, they act in accordance with the quality management and processes and take individual responsibility when necessary. 5) Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ??in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to the field of Emergency and Disaster Management. 6) As an individual working in the field of Emergency and Disaster Management, he acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding his duties, rights and responsibilities. 8) Successfully uses information and communication technologies together with computer software required by the field of Emergency and Disaster Management. 9) Interprets and evaluates data using basic knowledge and skills acquired in the field of Emergency and Disaster Management, defines and analyzes problems and takes part in/takes responsibility in studies planned for solution. 10) Updating the knowledge, skills and competencies related to Emergency and Disaster Management with the awareness of lifelong learning and participates in the necessary programs, vocational in-service training activities and other studies to improve himself/herself personally and professionally. 11) It follows the events on the agenda of the society and the world in the field of Emergency and Disaster Management and is sensitive to developments. 12) Develops solution proposals by considering the professional and ethical values ??related to the field. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 120 ECTS) and to achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have successfully completed the 2-year Associate Degree Program in Emergency and Disaster Management; Will be able to have sufficient knowledge and skills to use todays science and technological infrastructure on Emergency and Disaster Management . Students who successfully completed the program and received the title of Emergency and Disaster Management Technician in the public sector, Prime Ministry Disaster and Emergency Management Presidency (AFAD), Provincial Disaster and Emergency Directorates, AFAD Search and Rescue Unity Directorate, especially the Ministry of Health Emergency Health Services General Directorate and Hospitals, Ministry of Environment and Urbanization, Local Administrations, various public institutions and organizations, private sector, and non-governmental organizations such as Kızılay and UMKE (National Medical Rescue Team). In the face of disasters and emergencies in our country, it has become necessary to introduce new approaches to the solution of the problem in parallel with the advances in science and technology. It is observed that the relevant institutions and organizations play an active role in the process of implementing these new approaches, especially the Ministry of Interior, Ministry of Environment and Urbanization and Prime Ministry Disaster and Emergency Management Presidency operating in this field. In addition, it is observed that the needs for the establishment of relevant standards, the establishment of data management centers and information systems, the preparation of legislation, and the increase of awareness of new approaches by the society continue to increase day by day. In this respect, it is possible to add emergency and disaster management technicians to take part in the studies to be carried out in these areas.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220554


Qualification Title
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ PROGRAMI Associate

Awarding Body
Sinop University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Knows the emergency and disaster management phases and performs disaster management effectively. He/she can perform health problems, injuries and health procedures that require basic intervention in daily life and disasters. To work on all phases of modern disaster management Knowledge of emergency communication systems To gain the ability to comprehend and interpret fire safety and firefighting issues. He/She is sensitive to Atatürks Principles and Revolutions, he can use the Turkish language effectively. She/He has knowledge about computer and information technologies in her field and can use the necessary devices. She/He has the knowledge of a foreign language necessary for basic communication and research in her field. Learns the causes of work accidents in businesses and the measures to be taken Defines the psychological states of individuals who encounter disasters or emergencies, and acquires the necessary knowledge and skills to respond appropriately. Management and Organization - Gains the ability to adapt the basic concepts of management and organization to daily life and business life. Knows emergency rescue techniques and can effectively use equipment and equipment required for emergency rescue. She/He has the necessary information and legal regulations about the dangers of KBRN. Learns the basic concepts of chemistry, has information about the types of reactions. Learns basic mathematical techniques. Have the ability to use mathematics practically.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation criteria are made in accordance with the criteria determined by the Sinop University Associate Degree and Undergraduate Education and Training Regulations. https://www.sinop.edu.tr/ogrenci_isleri_daire_baskanligi/dosyalar/2014-09-12_onlisans_lisans_yonetmelik.pdf 1) Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, application tools and other resources containing current information in the field of Emergency and Disaster Management professionally. 2) Using the basic knowledge and skills he has in the field of Emergency and Disaster Management, he informs the relevant people and institutions, conveys his thoughts and solutions to the problems in writing and orally. 3) Carries out a given task independently by using the basic knowledge and skills in the field of Emergency and Disaster Management. 4) In order to solve the complex problems encountered and unforeseen in the applications related to the field of Emergency and Disaster Management, they act in accordance with the quality management and processes and take individual responsibility when necessary. 5) Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ??in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to the field of Emergency and Disaster Management. 6) As an individual working in the field of Emergency and Disaster Management, he acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding his duties, rights and responsibilities. 8) Successfully uses information and communication technologies together with computer software required by the field of Emergency and Disaster Management. 9) Interprets and evaluates data using basic knowledge and skills acquired in the field of Emergency and Disaster Management, defines and analyzes problems and takes part in/takes responsibility in studies planned for solution. 10) Updating the knowledge, skills and competencies related to Emergency and Disaster Management with the awareness of lifelong learning and participates in the necessary programs, vocational in-service training activities and other studies to improve himself/herself personally and professionally. 11) It follows the events on the agenda of the society and the world in the field of Emergency and Disaster Management and is sensitive to developments. 12) Develops solution proposals by considering the professional and ethical values ??related to the field.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Student admission to the department takes place in the case of completing the processes determined by OSYM within the framework of the academic and legal regulations of the university / succeeding in the exams. In line with the relevant regulations, the framework of which is formed by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the YKS score type with the central examination system called YKS. Students are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the scores they get from this exam after they notify the program preferences they want to study.


Conditions for Success
1) Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, application tools and other resources containing current information in the field of Emergency and Disaster Management professionally. 2) Using the basic knowledge and skills he has in the field of Emergency and Disaster Management, he informs the relevant people and institutions, conveys his thoughts and solutions to the problems in writing and orally. 3) Carries out a given task independently by using the basic knowledge and skills in the field of Emergency and Disaster Management. 4) In order to solve the complex problems encountered and unforeseen in the applications related to the field of Emergency and Disaster Management, they act in accordance with the quality management and processes and take individual responsibility when necessary. 5) Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ??in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to the field of Emergency and Disaster Management. 6) As an individual working in the field of Emergency and Disaster Management, he acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding his duties, rights and responsibilities. 8) Successfully uses information and communication technologies together with computer software required by the field of Emergency and Disaster Management. 9) Interprets and evaluates data using basic knowledge and skills acquired in the field of Emergency and Disaster Management, defines and analyzes problems and takes part in/takes responsibility in studies planned for solution. 10) Updating the knowledge, skills and competencies related to Emergency and Disaster Management with the awareness of lifelong learning and participates in the necessary programs, vocational in-service training activities and other studies to improve himself/herself personally and professionally. 11) It follows the events on the agenda of the society and the world in the field of Emergency and Disaster Management and is sensitive to developments. 12) Develops solution proposals by considering the professional and ethical values ??related to the field. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 120 ECTS) and to achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have successfully completed the 2-year Associate Degree Program in Emergency and Disaster Management; Will be able to have sufficient knowledge and skills to use todays science and technological infrastructure on Emergency and Disaster Management . Students who successfully completed the program and received the title of Emergency and Disaster Management Technician in the public sector, Prime Ministry Disaster and Emergency Management Presidency (AFAD), Provincial Disaster and Emergency Directorates, AFAD Search and Rescue Unity Directorate, especially the Ministry of Health Emergency Health Services General Directorate and Hospitals, Ministry of Environment and Urbanization, Local Administrations, various public institutions and organizations, private sector, and non-governmental organizations such as Kızılay and UMKE (National Medical Rescue Team). In the face of disasters and emergencies in our country, it has become necessary to introduce new approaches to the solution of the problem in parallel with the advances in science and technology. It is observed that the relevant institutions and organizations play an active role in the process of implementing these new approaches, especially the Ministry of Interior, Ministry of Environment and Urbanization and Prime Ministry Disaster and Emergency Management Presidency operating in this field. In addition, it is observed that the needs for the establishment of relevant standards, the establishment of data management centers and information systems, the preparation of legislation, and the increase of awareness of new approaches by the society continue to increase day by day. In this respect, it is possible to add emergency and disaster management technicians to take part in the studies to be carried out in these areas.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address